Средно около 90 процента от потребителите през последната година не са се сблъсквали с опасни хранителни продукти, напитки, електроуреди, текстилни продукти и обувки или медицински услуги.
От некачествени хранителни продукти през последната година се оплакват 13 процента от участвалите в изследването. Други 13 на сто са пострадали при покупка на некачествен текстил или обувки.
Проучването "Пазарни нагласи на потребителите в България" е направено между 16 и 21 март, сред 1000 пълнолетни българи, в 86 населени места.
От лошо качество на медицинските услуги през 2004 г. са пострадали 12 процента от българите, съобщават от НЦИОМ.
Пострадалите повече от веднъж при медицинско обслужване са три пъти повече, отколкото при останалите стоки и услуги, пише в съобщението.
Най-критични към качеството на медицинското обслужване са високообразованите и хората с материален стандарт на живот над средния. Като цяло хората от 18 до 39 години, високообразованите, столичани и жителите на големите градове, са по-критични от останалите, когато става въпрос за българския пазар на стоки и услуги.
Повече от половината българи /52 процента/ задължително обръщат внимание на информацията на етикетите на стоките, които купуват. Едва 8 процента твърдят, че никога не се информират от етикета за съдържанието на стоките.
Информация за състава и качеството на продуктите се търси директно при покупката им - от етикетите /76 процента/ и от самите търговци /48 процента/. Най-недоволни са купувачите от информацията, съпровождаща текстилни произведения и обувки. Едва 27 процента смятат, че тя им е достатъчна.
Най-достъпна е информацията на лекарствените продукти, според 73 процента от българите. Следват сметките за вода /70 процента/, хранителните продукти /69 процента/ и сметките за телефон /69 на сто/.
С най-ниско доверие се ползват амбулантните търговци /64 процента от хората не ги одобряват/ и обменните бюра /38 на сто/.
Монополистите като топлофикация, водоснабдяване, електроснабдяване и БТК, се ползват с високо неодобрение от страна на потребителите.
Софиянци са средно три пъти по-недоволни от предлаганите от тези фирми услуги, в сравнение с населението от останалата част на България.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.