България насочи поглед към нови пазари за туризъм. Страните, към които държавата ни насочва рекламите за родния туризъм и от които ще чака туристи идните лета са Китай, Индия и Корея. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на туризма Ирена Георгиева.
Новите пазари ще бъдат окончателно определени на 23 юли на заседание на Националния съвет по туризъм. На него трябва да се одобри националната реклама за 2016 г."Имаме амбицията да създадем един общ продукт между България и съседните страни, защото е разбираемо, че туристите от далечните дестинации идват, за да видят повече от една страна в съответния регион", допълни Ирена Георгиева, цитирана от БТА.
Според нея относително новите далечни пазари, на които се разчита, са Китай, Индия, Корея. Традиционни пазари, на които ще развиваме реклама, са страните от ЕС, Казахстан, Азербайджан, Молдова.
Георгиева потвърди, че някои от германските туроператори са пренасочили чартъри към България след кризата в Тунис. Тя се позова на справки и съобщения от търговските представители на страните в ЕС. Според тях страните, към които са пренасочени чартърите от Тунис, са Турция и България.
„Отразява се някакво преразпределяне на отношението на германските туроператори в полза на България”, допълни заместник-министърът.