IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Сложен ремонт на "Хемус": Демонтираха 114-тонна греда


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

50
До 61
преди 9 години
Харесвам 2 Не харесвам 1
В САЩ много отдавна не строят дълги и високи мостове от стоманобетон! Това че е един мост е паднал не означава нищо, важен е общия принцип, а именно, че стоманата е материала от който се строят големи мостове в цял свят. И другарю *** думата е стоманобетон, а не железобетон!
отговор Сигнализирай
49
До 60
преди 9 години
Харесвам 0 Не харесвам 6
Абе ти четеш ли си простотиите бе другарю? Нямало кой да произведе някаква си стоманобетонна греда, а има кой да произведе стоманена такава, което е хиляди пъти по сложно!? И да прав си, ако моста не дай боже се скъса, участъка със стоманената греда ще си остане здрав, защото е най-здравата точка, единствено това може да случи.
отговор Сигнализирай
48
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 3 Не харесвам 1
До 59 Другарю го запази за някои друг или за себе си, както и незнанието. И пак ти казвам надеждността и безопасността не се определят само от якост и въобще от тегло. А за стоманата имаше преди 8-9 години един стоманен мост над Мисисипи, който рухна, а заместникът му доколкото помня е железобетонен, което не е плюс за железобетона, а само пример. Моста по спомен беше в Минеаполис.
отговор Сигнализирай
47
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 5 Не харесвам 3
До ШопСтоманената греда няма минуси. Въпроса е как се съгласуват характеристиките на един вид греда с друг вид. Това е като да сложиш различни струни на китара, която трябва да е с еднакви и всичките да свирят еднаква. Сложиш ли друга струна или пък я опънеш повече, тя започва да свири различно и ако е много различно могат да се случат неприатности. Нещо като фалшиво пеене. В случая за да се стигне до такова решение, означава, че няма кой да произведе подобна греда.
отговор Сигнализирай
46
До 57
преди 9 години
Харесвам 2 Не харесвам 3
Не е лошо да се научиш да четеш другарю! Аз съм ги изброил най-важните характеристики на един мост, а именно якост, пластичност и колкото е възможно по-малко тегло. Естествено че при проектирането на мост има много детайли, че са необходими сложни изчисления и т.н., които аз и ти не можем да знаем, така че аз въобще не се опитвам да навлизам в тях. Истината е че стоманобетона е по-евтиния материал, но много по-неблагонадежден - днес няма дълъг и висок мост в света построен от стоманобетон!
отговор Сигнализирай
45
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
До Анонимен 55Ако действително мислиш, че якостта на един мост единственият му вашен параматър, то първото изречение от поста ти подхожда сякаш за тебе е писано. Нещата в действителнос са много по-сложни, не случайно в УАСГ учат пет години, а този университет наред с ТУ и МГУ са едни от най-мъчните, допълнително има изисквания за проектантска правоспособност, защото толкова комплексни задачи нямат еднозначно решение, някъде стомана другаде железобетон, важното е да е безопасен моста.
отговор Сигнализирай
44
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
И още нещо - стоманата е далеч по-лек материал от стоманобетона, което пък логично предпазва от рухване на основите на моста!
отговор Сигнализирай
43
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 2 Не харесвам 6
Не е истини колко прости хора пишат тук. Абе злобари червени, вие през живота си колко моста построихте, че сега акъл давате? За един мост е важно да има определена якост, за да може да понася натоварванията на преминаващия трафик и най-удачния материал е стоманата, всички съвременни големи мостове днес се строят така. Стоманата освен, че притежава голяма якост е пластична, което е много важно при високите и дълги мостове, поради излагането на природни сили като вятъра.
отговор Сигнализирай
42
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 5 Не харесвам 2
До Членска карта 7Естествено, че на стоманената греда нищо и няма (за сега). Част от виадуктите по Хемус са от стоманени греди, а друга с железобетонни, но това е първият виадукт с комбинирана стоманено-железобетонна конструкция. И проблема не е само в различното им деформиране при натоварване, а и в различното им температурно разширяване. Очевидно, че този ремонт е временна мярка, за да могат още танкове да преминат по магистралата и след като потрошат и другите виадукти да ги правят накуп.
отговор Сигнализирай
41
Анонимен
преди 9 години
Харесвам 17 Не харесвам 2
Другари и другарки, каквато и греда да сложат е по-добре да побързат и да пуснат виадукта че идва зима, а той стои затворен доста време. И помнете че Ноевият ковчег е построен от любител, а Титаник от професионалисти. Въпреки че и за него беше доказано че просто са спестили от дебелината и коравината на нитовете с които е снадена обшивката на корпуса. Не са издържали на налягането на леда и са се скъсали. И стига сте се дърляли на политически теми. Вземете турете по някое и друго буре с вино.
отговор Сигнализирай
Новини