IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Близка на починал с обвинения срещу болницата във Враца

Семейството го търсело във всички лечебни заведения в града

Снимка: Bulgaria ON AIR

Снимка: Bulgaria ON AIR

Жена изпрати отворена жалба срещу многопрофилната болница ”Христо Ботев” във Враца до министъра на здравеопазването. В нея тя сигнализира, че след като баща ѝ е починал от COVID-19, никой не я е уведомил за смъртта му. След часове търсене по телефона и обикаляне из всички болници в града, близките стигат до спешната помощ във Враца, където им съобщават, че мъжът е починал, но отговорността за това да ги уведомят не е тяхна.

На 7 декември бащата на Ралица Андровска дава положителен резултат за COVID. Лекува се у дома, а личният му лекар следи състоянието му по телефона. На третия ден обаче 64-годишният мъжът все още има задух и близките му го съветват да потърси спешна помощ.

"На 11 декември сутринта, в 7:00 часа баща ми лично се обажда на телефон 112, линейката пристига след около 50 мин. Парамедикът се качва вкъщи, преглежда баща ми, не установява толкова тежко състояние, колкото днес вече потвърждават, и така е и според становището на болницата$, каза Ралица.

Спешният екип казва на сина на 64-годишния мъж, че ще бъде откаран в Ковид отделението на Кожния диспансер в града. От този момент нататък близките изгубват всякаква връзка с него.

"Започнахме да звъним на телефона на баща ми, без никакъв отговор в рамките на 3 часа. Междувременно прозвънихме всички обявени Ковид отделения в града. Аз, майка ми, брат ми, за да търсим контакт дори с реаниматора д-р Колев", допълни жената.

Синът на починалия също е положителен и е под карантина, а дъщеря му се намира в София. Затова близки на семейството започват да търсят човека във всички болници в града.

"Провериха всичи Ковид отделения в града, докато накрая стигнаха до спешния център, където всъщност беше съобщено, че баща ми е починал. Дори в спешния център, когато са предали вещите на баща ми и на майка ми, те са казали, че нямат практика да информират дори и близките - в смисъл наш ангажимент е да потърсим какво се е случило с този човек", разказа тя.

От Спешна помощ казват, че са оказали пълноценна първа помощ на мъжа, но състоянието му е било толкова тежко, че нямало как да му се помогне. Според тях близките на мъжа са допуснали грешка, като не са го изпратили в болница три дни по-рано.

"Относно медицинската част мога да кажа, че при пристигането на екипа от сина на починалия ни беше обяснено, че той е лекуван от личния лекар по телефона, обаче от три дни личният лекар не си вдигал телефона и ние попитахме защо са чакали три дни да се влоши", каза Светлозар Тодорков - шофьор на линейка.

Дъщерята пък не може да си обясни как състоянието на баща ѝ се е влошило толкова рязко, след като е бил откаран от Спешната помощ, а у дома е бил сравнително стабилен.

Ралица сигнализира още, че при връщането на багажа на баща ѝ имало липсваща сума.

"Лично брат ми е поставил 100 лв. в портфейла на баща ми, след което портфейлът е взет от майка ми с половината сума", допълни дъщерята.

Спешният екип категорично отрече да са взети пари от възрастния мъж и определиха твърденията на жената като лъжа. По случая е започнала проверка, а директорът на врачанската болница предупреди, че ако обвиненията се окажат неверни, срещу дъщерята на починалия мъж ще бъде заведено дело.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата