Гарата в Карнобат. Не е ремонтирана повече от 30 години след построяването й през 80-те години на миналия век.
"Работя от 1980 г. Когато започнах работих в старо помещение, стара сграда, която не мога да кажа от колко години, но от доста години. През 1898 г. беше прието новото здание и сега може да се каже вече след този ремонт, се явява като една нова гара. Гарата е на европейско ниво, ходил съм в Дания, Германия, Чехия. Може би една от хубавите гари", разказа Атанас Георгиев, ръководител "Движение".
За европейския, модерен и отговарящ на най-модерните изисквания вид и функциониране на гарата в Карнобат са инвестирани 4 142 125 лева без ДДС. Финансирането се осъществява по приоритетна ос 3 на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“.
Извършено е пълно архитектурно обновяване на сградата. Днес тя е отговаря на всички европейски изисквания за енергийната ефективност, техническа безопасност и достъпна среда.
"Гара Карнобат е изключително възлова по направлението Пловдив – Бургас", каза арх. Александър Туджаров
"Нашето идване тук не е да бием фанфарите и помпозните откривания, а да видим свършената работа, да видим нашата железопътна инфраструктура. Новото здание на железопътна гара Карнобат, заедно с вече реализираното железопътно развитие е един от поредните етапи на успешната реализация на проекта за обновление на железниците Пловдив, Бургас, Фаза II. В ход е изпълнението на връзката Карнобат- Синдел, която е изключително важна връзка и до 2 години ще е най-бързата връзка София - Варна, през Карнобат, за 4 часа ще стигат пътуващите София -Варна през този възел", обясни бившият министър Росен Желязков.
Гаровият комплекс в Карнобат е не просто ремонтиран, а напълно наново обновен: от реконструкцията на пешеходния подлез до конструктивно усилване на носещата конструкция на сградата. Извършено е хидроизолиране, архитектурно обновяване и изграждане на асансьори за лица с намалена подвижност за достъп до пероните, подменени са осветителните системи, покривната конструкция, всички инсталациите, изградени са нови навеси над стълбищата към пешеходния подлез на ІІ-ри и ІІІ-ти перони
"Гарата беше в ужасно състояние, това беше една от най-ниските точки в града. Преди в гарата нямаше асансьори“, допълни арх.Туджаров.
Целта на проекта е да осигури модерна, съвременна среда за пътниците и изграждане на необходимите съоръжения, гарантиращи комфорт и равнопоставен достъп за гражданите с намалена подвижност.
По време на целия ремонт гарата не е спирала да работи. Направена е реорганизация на движението, обособено е специално място за изчакване и билетни каси. Освен всички удобства, които предлага, днес гарата в Карнобат има стая за майки с деца и за преповиване.
"Отоплението на гарата е много добро. Гарата се заключва с чипове, направено е всичко много модерно", разказва Атанас Георгиев.
В рамките на същия проект са включени за реконструкция общо 6 гарови комплекса: Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Стойността за всички обекти е приблизително 30 млн. лева.
"Предстои началото на строителството на гарите в Нова Загора, Айтос, предстои изграждането на едно уникално съоръжение тунел "Лозарево", което не само ще бъде гордост за строителите, но и ще бъде изключително съоръжение, което ще позволи огромно съкращаване на времето", обясни Желязков.
Напълно обновена днес гара Карнобат е не само единствената железопътна връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртият по големина железопътен възел в страната и посреща служители и пътници в сигурност, комфорт, чистота и удобство.
Вижте повече в репортажа на Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Русия забранява телефонните разговори с "враждебни" държави
Калоян Кирилов: Очаквам един ден да има филм за покупката на Warner Bros. Discovery
Как ЕС и Транстихоокеанското партньорство могат да запазят световната търговия
Най-богатите в света притежават три пъти богатството на по-бедната половина
SpaceX готви рекордно IPO през 2026 г.
Австралия наложи забрана за социални мрежи на тийнейджъри - Част 2
Желязков: Демокрацията изисква да се чува и различното мнение
Забранени улици за паркиране по време на протеста в София довечера
Обедна емисия
Започна съдебният процес срещу Кирил Петков и Божидар Божанов
Съдът заседава по делото срещу Петков и Божанов (СНИМКИ)
Никой не го харесва: И Тиери Анри оплю здраво Мо Салах
Арина Сабаленка избухна срещу жените трансджендър
Реал Мадрид - Ман Сити е тежка категория двубой сред топ мачoвете в Шампионска лига
Решено е: Слот остава в Ливърпул, Салах е аут от клуба
Край, свърши се! Жената на Пеп Гуардиола го напусна
ЦСКА 1948 прецака Левски за звезда от Първа лига
Сарми с прясно зеле и свинско
Криминалната мистерия „Мамник“ – с премиера от 8 януари
Цветът на 2026: Cloud Dancer и неговата символика
5 зодии ще са по-богати през новата 2026
3-дневна детокс диета с малко калории
Водещата на „Брюксел 1“ Милена Милотинова представи новия си филм в Мюнхен
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Oпитват да изтеглят танкера Kairos на пристанището в Бургас
По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Космическа изолация: Търсят доброволци за странна мисия, плащат по 23 хил. евро
Уникално откритие в Александрия: Археолози се натъкнаха на кораб от Древен Египет
Комета може да унищожи Земята, твърди религиозен лидер
Астроном от НАСА с научни доказателства за произхода на Коледната звезда
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Температури до -98°C: Къде се намира най-студеното място на Земята