IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Версиите за падането на МиГ-29 - дефект в мишената или човешка грешка?

Коментар на бивш пилот на изтребител

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Две седмици след трагичния инцидент с майор Валентин Терзиев още не е открита черната кутия на падналия край Шабла изтребител.

Днес се възобновява операцията по намиране на кутията. Ако тя не бъде открита, експерти ще правят изводи на база на откритите находки. Разследването ще приключи най-рано в средата на юли.

"Всички хипотези не отговарят на нищо. Ако е имало отказ на двигателите, пилотът веднага е щял да докладва. Другата хипотеза, че ракетата се е взривила под крилото е невъзможно, защото тя така е направена, че при пускане има защита, която позволява да не се взриви под крилото", коментира пред БНТ Величко Дерузов, пенсиониран пилот на изтребител в авиобаза "Граф Игнатиево".

Основната версия за падането на МиГ-29 в Черно море, според него е дефект в мишената.

Мишената се пуска на 9000-10000 метра височина и пада с 3-4 метра в секунда, което е достатъчно за един пилот да я порази. При тази мишена скоростта на падане е била висока, тъй като парашутът ѝ се е скъсал, което е довело до снижаване на изтребителя под 2000 метра. А при такава мишена не трябва да се слиза под 4000 метра, коментира пред БНТ Дерузов.

По думите му може да има и грешка на пилота, в стремежа си да порази целта. В самолета има система, която оповестява наближаването на опасна височина, каза още Дерузов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Страната
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата