Почитателите на червеното вино вероятно ще възкликнат възторжено "Подайте чашата насам!", когато чуят, че ефектът от любимата им напитка е сравним с този от тренировка, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на резултатите от канадско изследване.
Благоприятното въздействие се обяснява с наличието във виното на съединението ресвератрол - мощен антиоксидант с редица полезни за здравето свойства.
В настоящото изследване специалисти от университета на Алберта са тествали съединението върху мишки. Учените са установили, че ресвератролът допринася за подобряване на физическото представяне, сърдечните функции и мускулната сила на гризачите.
Експертите не се съмняват, че червеното вино може да сътвори подобни чудеса и за мераклиите за залата за фитнес.
"Ресвератролът може да помогне на хора, които искат да тренират, но не са достатъчно физически способни за това. При тях съединението може да имитира ефекта от интензивна тренировка или да подсили ефекта от минималното количество упражнения, които могат да направят", казва ръководителят на изследователския екип Джейсън Дик.
"Ако обаче смятате, че ще седите на задните си части, ще се наливате с вино и ще развиете коремни плочки, не сте познали. За целта е необходимо да се посещава залата за фитнес, а повече от една чаша вино на ден може да ли докара някой и друг излишен килограм", допълва експертът. (БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Хороскоп за 11 юни: Неочаквани възможности и силни емоции за всички зодии
AI намалява стреса и риска от медицински грешки в болниците
Плодовете, които мощно подобряват сърдечното здраве при преддиабет
Странни пътни знаци в Европа, които шофьорите трябва да познават
5 зодии с най-голям шанс за повишение през юни 2026
Рецепта по турски: Плачещ сладкиш
Спортът по телевизията днес, 11 юни
Мачовете по телевизията днес, 11 юни
Хамилтън е сигурен: Първата ми победа с Ферари е близо
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос