Мнозина солунчани се ориентират към покупката на празен магазин, за да го превърнат в собствен гараж заради острите проблеми с паркирането в града, съобщава в репортаж информационният портал Grtimes.
Тази практика не е напълно нова, а датира от около едно десетилетие, от времето на икономическата криза, когато много магазини затвориха, а цените им спаднаха рязко. Напоследък обаче явлението се засилва, особено в зони, които са загубили изразено търговския си характер, защото цените на наемите за паркоместа в центъра надхвърлят 200 евро на месец.
Цената на малък магазин, който може да бъде преоборудван в гараж, е в порядъка на 15-20 хиляди евро. Проблемът е, че тези, които избират такова решение, се освобождават от проблемите с паркирането край дома си или работното си място, но на практика лишават града от едно обществено място за паркиране заради необходимостта да се осигури свободно влизане и излизане от частния им паркинг.
Пред сайта Гого Айфандопулу, специалист по транспортни комуникации и преподавател в института по транспорт в Националния център за изследвания и технологично развитие, казва, че подобен вариант не решава огромния проблем, който се е създал в Солун от влизането и движението на хиляди автомобили в историческия център на града.
Според нея Солун трябва да намери решения на основата на плановете за устойчива градска мобилност и още преди пускането в експлоатация на метрото, което в момента се изгражда, да се подготви за ограничаване на употребата на лични превозни средства. Също така тя предлага мерки като по-високи данъци и такси за притежателите на повече от един автомобил, както и проверка на специалните разрешителни за паркиране, издадени на името на хора с увреждания и възрастни жители.
(БТА)

Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Съоснователят на "Лукойл" Леонид Федун продаде дела си в компанията
1 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в развитието на въглищните райони в България през 2026 г.
Жълт код за силен вятър в половин България
Времето в сряда: Дъжд, вятър и студени температури
Честит имен ден на Стилиян, Стилияна, Щилиян, Щилияна, Щерян и Щеряна
Ливърпул - ПСВ Айндховен
Лидери с пълен актив: Арсенал и Байерн с титаничен дуел
Олимпиакос - Реал Мадрид
Пеп призна, че е прекалил с промените и пое вината за загубата
Спортът по телевизията днес, 26 ноември
Мачовете по телевизията, днес 26 ноември
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Таро карта за 26 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Фитотерапевт: Черен бъз с мащерка е златна комбинация за имунитет
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Тръмп: Споразумението за край на войната е все по-близо
Трагедията е огромна! Втора жертва на катастрофата край Шумен
Макрон: Мирните преговори за войната са в решаващ момент
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати
Китай изстреля безпилотния „Шънджоу-22“ към станция „Тянгун“