Гамата на Opel Astra се разшири с нов авангарден дизелов агрегат - четирицилиндров 2.0 BiTurbo CDTI двигател с мощност 195 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм. Той ще се предлага в три версии на каросерията - хечбек с пет врати, купе GTC и комби Sports Tourer.
Astra BiTurbo CDTI с пет врати достига максимална скорост 226 км/ч, превръщайки се в най-бързата дизелова Astra създавана някога (при Sports Tourer тази стойност е съответно 222 км/ч, а при GTC 223 км/ч).
Освен, че осигурява висока динамика, BiTurbo е същевременно и високоефективен. В комбинация с намаляващата разхода на гориво система Start/Stop, която е стандартно оборудване за всички версии на Astra BiTurbo, GTC изразходва едва 4.9 л/100 км (Sports Tourer и версията с пет врати - 5.1 л/100 км). Емисиите за GTC са съответно 129 г/км (134 г/км за хечбек и комби версията).
Новият BiTurbo CDTI двигател бе представен в началото на 2012 г. като задвижващ агрегат за флагмана на Opel Insignia. В зависимост от режима на работа и респективно натоварването на четирицилиндровия BiTurbo дизелов двигател на Astra, двата турбокомпресора с различни размери работят отделно или съвместно.
Малкият агрегат се задейства изключително бързо още при ниски оборотни режими. Това дава възможност за незабавна реакция при подаване на газ и предотвратяване на нежеланото "турбозакъснение". Още при 1250 об./мин, водачът може да разчита на въртящ момент от 320 Нм - тоест на 80 % от максималния въртящ момент от 400 Нм, който от своя страна е наличен в интервала от 1750 до 2500 об./мин.
В режимите на средни обороти двата турбокомпресора работят съвместно, като по-големият предварително сгъстява свежия въздух преди той да бъде досгъстен от по-малкия. Специален байпасен клапан контролира непрекъснато количеството на насочените към по-големия турбокомпресор газове. В резултат от това водачът продължава да се наслаждава на равномерно ускорение. При високи оборотни режими (от около 3 000 об./мин) цялото количество газове се насочва директно към големия турбокомпресор, запазвайки изобилие от мощност при високи обороти.
Основният фокус при разработването на двигателя 2.0 BiTurbo CDTI е да се осигури мигновено нарастване на налягането на свежия въздух при ниски оборотни режими и едновременно с това бърза реакция в режима на средни обороти. Потокът въздух се регулира в зависимост от оборотния режим и нуждите на двата турбокомпресора с различни размери и капацитет.
При ниски оборотни режими един специален допълнителен междинен охладител свързан директно с малкия турбокомпресор има за цел да осигури на сгъстеният от него въздух по-къса директна връзка към горивната камера. При междинни оборти по-големият турбокомпресор се заема все по-активно с работата, като сгъстеният от него въздух се охлажда в друг по-голям охладител.
Тъй като конфигурацията в двигателния отсек на Astra не е като тази на Insignia, инженерите са подходили по нов начин, като вътрешно са разделили охлаждащият въздуха модул на малък и голям междинен охладител.
По този начин, в своята същност, това технологично решение е различно от използваното при Insignia BiTurbo, където двата отделни охладителя се намират на различни места. Освен това и двата междинни охладителя на двигателя на Astra BiTurbo са от типа въздух-въздух за разлика от Insignia, при която малкият е с водно охлаждане.
Още снимки на новата Astra вижте тук
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Контраплан на Украйна настоява за щит от САЩ по подобие на НАТО
От протест към адаптация: как социалните мрежи приеха австралийската забрана за тийнейджъри
Канада: Светът може да постига напредък и без САЩ
Ще има ли София заведения със звезди Michelin?
DHL залага на експанзия в Саудитска Арабия с център в Рияд за 130 млн. евро
На манията по матчата ѝ трябва отношение като към шампанското
Централна емисия
Владо Николов и "Високо": Историята за пътя към върха
Александър Везенков продължава без грешка с "Олимпиакос"
Четири зодии имат най-тъмната и мистериозна енергия
Централна прогноза
Шофьор се вряза в паркирани коли в София
Лийдс падна и вече е сред изпадащите, Илия Груев отново не игра
Перфектен Везенков, Олимпиакос мачка в Гърция
Левски докосва титлата, смаза от бой Монтана
Рома се качи първи след 3:1 над Кремонезе
От Макларън се извиниха на Ландо и Оскар
Дневен хороскоп за 24 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 24 – 30 ноември
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Поверия за 24 ноември – Света Екатерина
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
Седмична таро прогноза за 24 – 30 ноември
Тръмп гневен на Украйна: Неблагодарници!
Какво ще е времето през следващата седмица?
С 0,1% се е повишила стойността на малката потребителска кошница през октомври
Създават нов вариант на регистъра за електрически превозни средства
Патриарх Даниил: Живеем в политически бурно време
Пенсионерите в Гърция получават увеличение на пенсиите със 250 евро, а в България кога?
Изключителни темпове и мащаби на загуба на лед при ледника Хектория
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила