През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени до нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен, питат от Automedia.
Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.
"Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.
Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.
"Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях", смятат в Bosch.
Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Кадър на деня за 16 ноември
Амбициите на Тръмп за възраждане на ядрената енергетика засега не се отплащат
Енергийният министър: При нужда отсрочката за "Лукойл" може да бъде удължена
Samsung планира да инвестира 310 млрд. долара в идните пет години
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
Най-горещата нова платформа за видео игри е... стара
Хороскоп за всички зодии за 17 ноември
Рецепта за кисело зеле със суджук в гювеч
Полезни билки, които може да отглеждате във вода вкъщи
Здравен хороскоп за понеделник
Вселената изпраща знаци на четири зодии на 17 ноември
Холанд и Норвегия пак премазаха Италия
ЦСКА взривява пазара с бижу на бразилски гранд!
Божинов изригна: Футболът ни е в кома, всичко умира, няма държава!
Цветомир Найденов се подигра на национал на България
Синер пак е шампион! Яник подчини Алкарас на финала в Торино
Роналдо се провикна: На световно сме! Напред, Португалия!
Таро карта за 17 ноември, понеделник
Дневен хороскоп за 17 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 – 23 ноември
Шоколадов пудинг без захар под 500 калории
Новолуние в Скорпион на 20 ноември – променяме живота си
5 амулета, които ще ви донесат повече късмет до края на 2025-а
Климатолог обяви ще има ли сняг на Коледа и Нова година
Томислав Дончев за „Лукойл“: Бурята по-скоро е отминала, но все още има рискове
Остава двойното поскъпване за паркиране в София
Съпругата на първия загинал в Чернобил почина, след като бе ранена при руска атака
Пожарникари помагат на четири деца да слязат от изоставена сграда
Нов ужас на пътя! Катастрофа взе жертва, двама са ранени
Изненадващ обрат в магнитното поле на Земята
Китай откри най-голямото находище на злато от 1949 г.
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето