Днес е 14 февруари. Повечето хора не харесват Свети Валентин, защото е католически празник, привнесен у нас от чужбина. Затова предпочитат да заложат на българското и да пийнат по чаша вино с хубава компания.
Ако сте от онези, които ще отбележат Трифон Зарезан, със сигурност трябва да имате хубаво вино на трапезата. Бялото също има своите качества, но като че ли днес върви повече червеното. От двете то е много по-полезно за организма. Доказано е, че умереното пиене или по чаша на ден, удължава живота, подобрява психичното здраве, предпазва сърцето и намалява риска от някои болести.
Проучване, публикувано през 2014 г. в „Journal of Agricultural and Food Chemistry“ сочи, че в червеното вино се съдържа веществото ресвератрол. То идва от кожата на някои видове грозде и на него се дължат положителните свойства на този вид алкохолна напитка.
Защо да пиете по 1 чаша вино на ден?
Намалява стреса
Всеки от нас знае, че когато е стресиран, изморен и няма настроение, чаша вино може да го накара да забрави за проблемите поне за малко. Според психолози, между 2 и 4 чаши вино на седмица (но не повече) са идеалното средство за справяне с напрежението от натоварения делник. Те намаляват риска от появата на депресия.
Предотвратява кариеси
Според въпросното изследване, червеното вино, дори това, в което няма алкохол, съдържа съставки, които елиминират бактериите в устата, които причиняват появата на кариеси.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Слънчевата енергия засенчва въглищата в САЩ въпреки политиките на Тръмп
Европейските пазари затвориха с разнопосочни слаби движения
С 334 млн. евро ще бъдат компенсирани енергоемки потребители на ток за три години
Услугата за роботаксита на Tesla не успява да отговори на големите очаквания
Държавата отпуска 2,7 млн. евро за компенсации за детски градини и ясли
3 зодии ще открият любовта през следващите месеци
Модернизират жп терминалите във Варна и Бургас с евросредства по Програма "Транспортна свързаност"
Жегата изкара туристи около и в Охридското езеро (СНИМКИ)
Цончо Ганев: България не е спирала да захранва Украйна с оръжия
Бленджини: Не бяхме готови да страдаме
Ден преди Мондиал 2026 американските бумъри питат „Кой е Меси?“
Вицешампионът България стартира Лигата на нациите с обрат и загуба от дебютанта Белгия
ВИДЕО: Аржентина – Исландия
Челси готви оферта от 100 млн. паунда за Арда Гюлер по настояване на Чаби Алонсо
Санкция без прецедент: феновете на Ювентус и Торино без гостувания за 10 мача
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Най-доброто упражнение за гърба това лято не е във фитнеса
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Митът за гностиците: Kак едно археологическо откритие промени историята на християнството
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос