7000 крачки на ден в средна възраст може да поддържат артериите на човек здрави и да намали риска от смърт с до 70%, заключава ново проучване. Констатациите на изследователи от цяла Америка показват, че този по-нисък брой е достатъчен за защита срещу сериозни сърдечни усложнения - вместо обичайната препоръка от 10 000 крачки на ден.
Изследването обхваща група възрастни между 38 и 50 години, които правят най-малко 7000 крачки дневно, и открива, че тези хора са с много по-малък шанс да умрат през следващото десетилетие. Смъртността сред белите и черните участници е спаднала съответно с 63 и 70 процента в сравнение с заседналите им връстници.
Авторите на изследването също са установили разлика между мъжете и жените, които повишават ежедневния си брой стъпки. Смъртните случаи сред мъжете са спаднали с 58%, но този процент е до 72% сред жените.
„Това проучване установи, че по-големият дневен обем на стъпките е свързан с по-малък риск от преждевременна смъртност от всички причини сред черно-белите жени и мъже на средна възраст“, казва водещият автор д-р Аманда Палух от Университета в Масачузет, Амхърст, за списанието JAMA Network Open.
2110 доброволци са носели акселерометър от 2005 до 2006 г. и изследователите са ги следвали средно близо 11 години. Всички доброволци участвали в програма, разглеждаща рисковете от коронарна артериална болест.
„Участниците, които са правили поне 7000 крачки на ден, в сравнение с тези, които са правили по-малко от 7000 крачки на ден, са били с от 50% до 70% по-нисък риск от смъртност“, пишат изследователите.
С бързи темпове на средностатистическия човек са необходими около 70 минути, за да изпълни това упражнение, в сравнение с около два часа при 10 000 крачки. Проучването обаче добавя последни доказателства, предполагащи, че този брой е прекалено голям.
„Предприемането на повече от 10 000 крачки на ден не е свързано с по-голямо намаляване на риска от смъртност“, съобщава екипът.
Световната здравна организация съветва възрастните да извършват поне 150 минути физическа активност с умерена интензивност или 75 минути интензивна физическа активност седмично.
„Физическата активност осигурява значителни ползи за здравето при много състояния, като сърдечно-съдови заболявания, диабет и няколко вида рак, както и подобряване на качеството на живот", твърдят изследователите.
Резултатите подкрепят предишни изследвания, според които увеличаването на ежедневните крачки сред най-малко активните може да добави години към живота им. Анализ в Норвегия също открива, че увеличаването на броя на крачките намалява смъртността с до 57 процента. Две по-ранни проучвания в САЩ установяват, че само 4000 крачки на ден намаляват смъртността с около 30 процента./БГНЕС
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Европа е много по-силна в изкуствения интелект, отколкото повечето хора си мислят
Защо роботизираните заводи все още имат нужда от човешкия фактор?
Късна емисия
Стилияна Николова спечели сребро в многобоя на Световното и квота за Олимпиадата
Доходите на политиците: Радев е декларирал сериозна сума и "Шкода"-та
Верижна катастрофа затвори пътя Пазарджик - Пловдив
Григор Димитров отпадна в Синсинати още в първия кръг
Чиро Имобиле окачи бутонките на пирона (ВИДЕО)
Жалко! Гришо се срина в края срещу аржентинец и изхвърча от любим турнир
Стилияна Николова е втора след първите 3 ротации на Световното
Фратрия тресна Берое и се изравни с лидера Етър ВТ
Наш национал отпадна на крачка от финал в Мутенц
Преди битката с Ман Сити: Артета засипа със суперлативи играчите на Арсенал
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Високопротеинова пилешка зеленчукова супа
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика