IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Кажи твърдо "не" на шефа си. Полезно е

Служителите с повече задачи - сами си виновни за стреса

Кажи твърдо "не" на шефа си. Полезно е

Служителите сами предизвикват стреса на работното място, тъй като не са научени да казват "не".

В това са сигурни германски учени, пише ДПА.

Според експертите, здравословен начин на работа означава, че всеки служител трябва да притежава достатъчно смелост и да отказва на колегите си да свърши някакво задължение вместо тях.

Това условие е доста трудно за мнозината, които предпочитат да се харесат в служебна обстановка, посочва психологът Дирк Виндемут от Института за безопасност в работата и опазване на здравето в Дрезден.

Хора, които винаги казват "да", обикновено са затрупани с работа и са под постоянен стрес, допълва ученият.

Лошото е, че казващите "да" вредят на себе си и на кариерата си, като искат да спестят неприятностите на някой друг. Въпреки че работят до изтощение, най-накрая те не успяват да свършат работата, посочва Свеня Хоферт, която води курсове за успешна кариера.

Според Германската психиатрична асоциация, хората не могат да се опитат да отложат вземането на решение дали да приемат допълнителна задачата или не, защото обикновено ги залавят неподготвени - когато най-малко очакват това. Но от асоциацията съветват, че не винаги е правилно да се отлага решението. Ако "не" е окончателният отговор, служителят трябва веднага да откаже, посочва Дирк Виндемут.

Ученият смята, че хората, които винаги приемат да свършат някоя допълнителна работа, попадат в омагьосан кръг. Щом веднъж получат репутациятана "будали", на тях им възлагат все повече и повече дейности,
докато останалите по-сприхави служители ги оставят на мира.

Правилно е да откажете дори и на началника си да свършите дадена работа. Но и на него, и на колегите трябва да се обясни защо не може да се поеме допълнителното задължение, съветват от Дружеството на служителите в администрацията. "Работа ли? Не разчитайте на мен!", е остроумна забележка, която можеш да кажеш не повече от веднъж на началника.

"Не е мой проблем", също не е подходящ отговор, съветва Свеня Хоферт. По-добре е да посочите на началника или на колегата, който отправя молбата, че ще се заемете с дадената работа на по-късен етап или да се съгласите да си я поделите с останалите колеги.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата