Автомагистрала "Тракия" потъва

Може да се наложи мащабен ремонт на участъка Чирпан–Стара Загора
4 авг 2010 07:00,
159
Автомагистрала "Тракия" потъва
Снимка: БГНЕС

Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала „Тракия” (Чирпан–Стара Загора). За това алармира пред „Труд” председателят на Браншова камара „Пътища” Румен Йовчев.

Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

„Проблемите са много. Насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени. Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора да започне да потъва”, категоричен е Йовчев.

Затова според него не е виновен изпълнителят на строителството „Трейс Груп”, а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин.

От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура” не им обърна никакво внимание, обясни шефът на браншовата камара.

Според специалиста по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабунките щели да станат над 1 сантиметър и да се наложи ремонт.

Тогава трябвало да се сложат и добавки, които предотвратяват появата на коловози.

„По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев беше отменено озеленяването на трасето. Казваше: „Дядо Господ си знае работата” и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата”, посочи инж. Йовчев.

Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите.

Според Йовчев поне 50% е вероятността последните километри на магистралата, които са в райони с оризища, да „потънат” поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


159
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Боко ,булеварда за аерогара София за кой път го правиш,само в кметуването ти имаше ТРИ ремонт и там ще ти гледаме саира,но все е на наш гръб!Няма много време да ти търпим идиотщините!
55
1
 
7
 
! Отговори
Наблюдател преди 13 години
Какви са гаранционните договореностите - това е важно! Напълно ми е ясно, че "ударното" строителство си остава само ударно, но не и качествено. Подписваш договор - но винаги с гаранционна клауза. Инак е като - "купил си мачка в торба" .
54
15
 
10
 
! Отговори
nagal преди 13 години
Те затова хората са казали "Бързата работа......., ама тъпата тиква не та не, ще открива 2 месеца по-рано..., ама от пожарникар толкова.....
53
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Абе , тоя участъл го строиха тройката, какъв пожарникар те гони???
52
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
От това по-голяма глупост не бях чел. Не им достигат парите който са им отпуснати на TRACE за новата магистрала и сега със стари ремонти да ги набавят. Типично по български.
51
2
 
9
 
! Отговори
Helly преди 13 години
Евтиното винаги излиза по-скъпо. Сигурно никога няма да престанеме да настъпваме тази мотика. Преди няколко дена ББ се хвалеше как спестява 1 млрд за новия участък между Стара Загора и Нова Загора. Подозирам, че ще икономисат от важните неща, които ще цъфнат впоследствие. А пък какво стана с Цариградско шосе - то не бяха обещания за търсене на отговорност и пр. Поговориха и нищо - както се казва "всяко чудо за 3 дни" и няма виновни. А ние си трошиме колите...
50
11
 
5
 
! Отговори
ЦЦЦЦЦЦ преди 13 години
Айде пак Бойко и Цветанов им виновни на някой драскачи. Като няма какво хубаво да кажете за вашите, защо говорите против другите. Завод за ***, метро ??????????????? Кокво общо с темата. Никой не ви се връзва ей комунисти противници на всичко добро в държавата.
49
1
 
9
 
! Отговори
987 преди 13 години
Че то това нашето магистрала ли е ? Искаш да спреш - няма отбивка като в Европата - тоалетни , кошчета за *** , да не говорим, че няма НИТО ЕДНО ДЪРВО по магистралата до Бургас !
48
2
 
10
 
! Отговори
Аз преди 13 години
Имам по-добро предложение - да започне производство на ЗАЗ 968 М. Има висока проходимост и е изпитана марка не само за лоши пътища, но и за липса на всякакви такива. От личен опит го казвам. Какви са тия скапани опели, фолксвагени, тойоти, мерцедеси и прочее продукти на загниващия капитализъм?! По една горска пътека не могат да минат, магистрали трябва да им се строята?!
47
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
То ние как потънахме, магистралата нищо не е потънала в сравнение с нас. Даже отдавна сме под дъното, там където вирят само едноклетъчни ***...
46
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Евала Станишка, евала Ахмеде, евала и Царьо !А дано им приседнат рушветите !
45
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
поправете ме ако греша, но тази отсечка е била построена от предишното правителство. Ако е така, то нека да се търси отговорност от предишните управници. И по стата българска традиция, котараците ще прехвърлят цялата отговорност на някоя мишка и ни лук яли, ни лук мирисали.
44
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Докато не се разкара пожарникара изживяващ се като премиер така ще бъде ,а може и по-зле.Капацитета му е само да плямпа и реже ленти,то не беше Цариградско в София ,то не беше Драгалевци,завода за ***,показни акции и какво ли още не!Какво да се прави сами си го натресохме за пореден път и дано да си научим урока най-после!
43
2
 
18
 
! Отговори
Стр.Инж. преди 13 години
Всичко е много просто. Просто на всеки търг за овбществена поръчка в строителството, печели фирмата дала най-ниска цена. За да се постигне толкова ниска цена че да спечелиш с лекота пред останалите, става по много елементарен начин - пестене на пари от материали, технология, качество и неплащане на фирми доставчици и подизпълнители. Само един см да спестиш асфалт, това са стотици хиляди лева печалба на км.
42
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Аман от глупости в тая държава вече. Тия правят "магистрала" и след 1 година не става за нищо, ония продажните съдии пускат убийци и крадци, а простия народ се кефи. да я оставят на самотек и докъто изкараме. Да разпускат съд, милиция, парламент и т.н. и ще се оправяме кой както може. Поне и нормалния човек ще има някакав шанс.
41
5
 
15
 
! Отговори
серГЕЙ Станишев преди 13 години
Лелееее, тази част моите дружки я правиха. Лелеееееее, пак се осрахме.
40
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Възродете производството на лек автомобил Москвич 408 в гр. Ловеч. Този автомобил не се нуждае от магистрала, съвсем не е капризен за пътна настилка. Даже разширете производството на прикачен инвертар към него - ремарке, плуг, сеялка. Така с един продукт ще решите придвижването, прехраната и отдиха на българина.
39
6
 
7
 
! Отговори
nasko bg преди 13 години
Da ne se vurnesh *** sled 3-4 godini kogato ina USA mu sa *** mamata stoto americancite mnogo "rabotqt".
38
4
 
4
 
! Отговори
за 19 преди 13 години
Истината има много лица, или всеки си има своя истина.....но правописа е един за всички - идУле :)
37
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Предлагам управниците да не се напъват да правят неща които не могат. Явно капацитета им е пътища с чакълена настилка. То вече асфалта и без това се предаде. Започвайте да настилате чакъл. Субсидирайте хората да си сменят леките коли с трактори за да се придвижват нормално.