Автомагистрала "Тракия" потъва

Може да се наложи мащабен ремонт на участъка Чирпан–Стара Загора
4 авг 2010 07:00,
159
Автомагистрала "Тракия" потъва
Снимка: БГНЕС

Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала „Тракия” (Чирпан–Стара Загора). За това алармира пред „Труд” председателят на Браншова камара „Пътища” Румен Йовчев.

Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

„Проблемите са много. Насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени. Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора да започне да потъва”, категоричен е Йовчев.

Затова според него не е виновен изпълнителят на строителството „Трейс Груп”, а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин.

От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура” не им обърна никакво внимание, обясни шефът на браншовата камара.

Според специалиста по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабунките щели да станат над 1 сантиметър и да се наложи ремонт.

Тогава трябвало да се сложат и добавки, които предотвратяват появата на коловози.

„По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев беше отменено озеленяването на трасето. Казваше: „Дядо Господ си знае работата” и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата”, посочи инж. Йовчев.

Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите.

Според Йовчев поне 50% е вероятността последните километри на магистралата, които са в райони с оризища, да „потънат” поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


159
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
76
5
 
12
 
! Отговори
Чужденец преди 13 години
Българите искат да строят магистрала за 5 лв. а останалите милиони евро да ги откраднат. Затова си водите калпавия мизерен животец, мишоци.
75
4
 
7
 
! Отговори
borokaro преди 13 години
Сега разбирате защо срокът който даде ББ - а именно 2012г. няма да бъде спазен,ми че то трябва първо да се ремонтира пък чаааак после ще се строят нови - аре ББ дай си оставката и не ни мъчи повече....
74
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
това е работа на борисов-*** всичко и икономиката и живота
73
1
 
5
 
! Отговори
христо преди 13 години
мафия мафия :-)
72
1
 
3
 
! Отговори
Бай Владо преди 13 години
Чичо Румен да каже колко кинти изкраде от "Мостстрой" навремето, а не да намира кусури на магистралата. Надлезите ги правиха именно "Мостстрой", защо не си е укрепил насипите, като е толкова отворен?Или щото онова планово строителство дето го подкараха със срокове надлез за 20 дни сега вече взеха да му излизат дефектите...
71
2
 
7
 
! Отговори
Жо преди 13 години
ДА ДОИЗКУСУРЯВАМЕ НЕЩАТА, след като построим и открием строителен обект, си е типично българска традиция. Спомням си, как броени дни след като Тато откри Централна гара София, започна цялостно преасфалтиране на площада и ремонт на други "претупани" заради сроковете части от фасадата на гарата. Същото беше и след тържественото откриване на НДК и идиотския паметник в градинката пред него. Паметникът беше недовършен и часове преди Т. Живков да го открие се наложи да облицоват скелета му с фазер!!!
70
2
 
2
 
! Отговори
Емо преди 13 години
А магистралата на тройната ламя (която сега потъва) далеч не е най-евтината възможна.. Просто реалното изпълнение е евтино, но комисионните за "експертни мнения" са скъпи! От заема за метрото до младост (изтеглен от правителството на сергей от японците), половината не са стигнали до Тайсей... Изчезнали за са "проекти" и "комисионни" по пътя.. Като добавим и наемането на наши хора за подизпълнители и бъркането в работата на японците.. И с магистралата е било същото!
69
4
 
7
 
! Отговори
Веги преди 13 години
Като потъне, да си вземе и цялото правителство от милиционери, физкултурници и чалгаджии!
68
3
 
0
 
! Отговори
Емо преди 13 години
Не защитавам мухобойко, но точните му думи бяха, че новият участък на магистралата е излезнал 1 млрд. лв по-евтино на бг данакоплатеца, което е доста различно от тезата проекта да е с 1 млрд. лв по-евтин! Спомнете си безумните планове за концесията на тройната ламя, сигурно са спестени далеч повече средства от 1 млрд.! Май не си спомняте как държавате щеше да "гарантира" определен трафик, а ако го няма - да доплаща!!!
67
1
 
10
 
! Отговори
Ь преди 13 години
Българина винаги търси най- евтиното и затова води евтин долнопробен живот. Все гледа да мине "тънкана" и после реве, че всичкио е калпаво. Да, мили мои, най- евтиното е най- калпаво.
66
4
 
7
 
! Отговори
партизанщина преди 13 години
Нас Червеното знаме роди ни, ние сме на всеки километър. (И особено на магистрала Тракия.) Со керес бе, *** с ***? Магистраля, гелям тука!
65
2
 
8
 
! Отговори
itsojtd преди 13 години
има една приказка която гласи следното: Икономията е майка на мизерията.
64
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Хубава работа, ама боковска. Точно както с наглите, килърите и т.н. *** фуражки!!!
63
1
 
13
 
! Отговори
фиро преди 13 години
Еб*ти държавата, щом и магистралите ни вече потъват. При това в полето.
62
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Хубава работа ама бесепарско-туркса:(
61
3
 
11
 
! Отговори
Ингилизите преди 13 години
Ингилизите са го рекли, не съм богат за да купувам евтини работи. Сиреч, строиш евтинджански, береш ядове. Бъдете сигурни и сегашните управници си залагат същият четвъртит с шплент. Следващите след тях ще ги псуват по същия начин както те псуват предишните и ще правят същите глупости. Изобщо евтинията е една пропаганда за масовия зрител. Кой се Фане, Фане...
60
12
 
12
 
! Отговори
Angel L V преди 13 години
Ок,чета тук във този форум от около 20-на минути как Бойко Борисов бил съсипал магистрала Тракия или по-точно спестил пари от построяването и?!?!?!Но според мен това се е случило доста преди той да встъпи на власт!Или ако трябва да съм малко по-точен около 2 години преди да се слу4и това!Така че ,писарчета разни вземете и попътуваите малко из България та да Я опознаете (както някой е казал преди време),а не си стойте само пред комповете и чудете кой да псувате ами вземете и напсувайте себе си!
59
12
 
8
 
! Отговори
angel lv преди 13 години
Ок,чета тук във този форум от около 20-на минути как Бойко Борисов бил съсипал магистрала Тракия или по-точно спестил пари от построяването и?!?!?!Но според мен това се е случило доста преди той да встъпи на власт!Или ако трябва да съм малко по-точен около 2 години преди да се слу4и това!Така че ,писарчета разни вземете и попътуваите малко из България та да Я опознаете (както някой е казал преди време),а не си стойте само пред комповете и чудете кой да псувате ами вземете и напсувайте себе си!
58
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Станишев и Доган за всички недоволни! Бъдете щастливи с тях!
57
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Да се потърси персонална отговорност от проектантите и от тези които са разрешили изрълнението на проекта!И това е пак творение на Тройката водена от Станишев!