Стойнев видя "Great Wall", повози се и рече: България тръгна!

75 автомобила родно производство потеглиха с тирове за Ботуша
Обновена: 16 дек 2013 21:03 | 16 дек 2013 17:10,
135

Снимка: БТА

75 китайски автомобила "Great Wall", произведени у нас, потеглиха с тирове за Италия.

Това стана факт на церемония в ловешкото село Баховица, където се намира завода на "Литекс Моторс". Гост бе и икономическият министър Драгомир Стойнев.

"България отново е на картата на автомобилостроенето. Горд съм, че отново българи произвеждат нещо за Европа", заяви изпълнителният директор на "Литекс Моторс" Илия Терзиев.

Пред журналисти той допълни, че по план през 2014 г. трябва да се произведат още 460 автомобила за Италия.

"Има подготвени меморандуми за 1700 автомобила за износ през следващата година за Румъния, Чехия, Словакия, Сърбия. От една година работим с Македония. Надявам се до края на 2014 г. да имаме подписан договор и с Турция. До момента в завода са произведени 2170 автомобила", пресметна той.

След като разгледа завода и видя как се сглобяват китайските автомобили, министър Стойнев каза, че е хубаво, когато вижда толкова млади хора, които са наети на работа и са предпочели да останат в България.

"Важно е, защото без млади хора, без обучени кадри ние трудно можем да вървим напред. Считам, че с тази реформа, която правим в образованието и въвеждането на дуалната система, евентуално можем да имаме пилотен проект, в който млади хора още от ранна възраст да започнат работа, да учат занаят, което ще намали младежката безработица", заяви министърът.

"България тръгна по пътя на икономическия растеж. Догодина очакваме икономически растеж, който се потвърждава от всички международни институции. Ние сме обещали реиндустриализация на България. Виждате, че една по една фабрики и инвестиции започват да се случват. Надявам се с проекта "Южен поток", който ще минава оттук, да се създадат и допълнителни работни места. Правителството има план и за вдигане на крака и на "Химко"-Враца", заяви още Стойнев.

По думите му без конкурентоспособна енергетика трудно можем да имаме конкурентоспособна икономика. Затова според него, стабилизирайки енергетиката, икономиката ще тръгне по правилния път.

Преди да си тръгне, Драгомир Стойнев изпробва най-новия модел "Great Wall Н6". Производството му е започнало преди две седмици, а първите пет автомобила вече са продадени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


135
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
76
1
 
38
 
! Отговори
Моне преди 10 години
Не е дораснал за нови коли българина. Той иска марково. Колко автовоза тръгнаха от Италия за България. Пълни с скрапери с издухани мотори по на 500 000 с две смени на маслото. Това е колата за българина. 3000 - 6000 лв. Убита от бой
75
1
 
13
 
! Отговори
vesko02 преди 10 години
Проверихте ли ги за нелегални пътници?
74
19
 
19
 
! Отговори
от 83 преди 10 години
До герберясалите тикви, вместо да ми пляскате минуси на поста, приемете истината. Защо според вас китайците не отидоха в Сърбия или Румъния, които имат опит и готова техническа база в автомобилостроенето, защо идват тук в България. Може и да ви се иска да си мислите, че заслугата е на Тиквуний, но всъщност е заради мизерните заплати, които дори той не докосна за 3 години на власт.
73
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Сглобявахме и Роувъри през 95- та във Варна. Сега завода пустее...
72
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
85 Химко Враца умря с края на Ямбургската спогодба по която получвахме газ на цени под пазарните , няма как днес с тези ценови равнища на основната суровина за Химко да се отвори отново.
71
2
 
25
 
! Отговори
Одисей 1 преди 10 години
83 Сърбия винаги е имала автомбилостроене , ние никога не сме имали , онова сглобяване на Москвич Алеко не се е различвавало кой знае колко от днешното , ние бяхме единствените които в рамките на СИВ не ни дадоха да произвеждаме автомобили , за нас беше отредена тежката химия .
70
5
 
33
 
! Отговори
АЛО преди 10 години
сега четете внимателно щото сега прочетох ЦЯЛАТА ПОРНО НОВИНА....за вдигане на крака и на "Химко"-Враца", заяви още Стойнев СТОЙНЕВ МИНИСТРО МОЖЕШ НА ДОГАН ДА ГО ВДИГНЕШ С УСТА И РЪЦЕ, НО ХИМКО УМРЯ КАКТО И ПАЗАРИТЕ НА ХИМКО ...нали с ОГНЯН ДОЙНОВ И СТАНИШЕВ СТАРШИ ОТКРАДНАХТЕ ВСИЧКО ДУРГАРИ СТИГА СИ ЛЪГАЛ КОМУНИСТ И *** Е КАТО БРАТЯ
69
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тоя хамерикански *** одисей пак не е в час. Няма такъв *** в целия сайт. Убедих се вече.
68
18
 
18
 
! Отговори
до ГЕРБ преди 10 години
И като го е подписал Бойко, да не би той да е създал марката, да не би той да е докарал китайците тук. Не той ги е докарал, а те са дошли тук, за да разширят продажбите си в Европа (те сами си го казаха), а Бойко по щастливо стечение на обстоятелствата беше на власт тогава. Това, което ги привлече беше нископлатената евтина работна ръка, а не "светлото бъдеще на ГЕРБ" и това щеше да стане със или без Бойко.
67
5
 
14
 
! Отговори
ДО Одисей 1 преди 10 години
Братче ти като си в германия да даваш акъле лесно..не щото сме в евросъюза основно ами щото другите произвеждат научи СЪРБИЯ прави фият пунто още от 2007 година братче в румъния нямат никъв шанс пък турция още повече къде да отидат като ГОЦЕ ТРИПЕРО им сее молил докато е бил на мафията да дойдат ...ТВА Е КАРГО БРАТ...през БУРГАС ИМ Е НАЙ ДОБРЕ И ЕВТИНО НА КИТАЙ ЗА 460 АВТОМОБИЛА Е СМЕШНО ЧОВЕК ДА СЕ ГОВОРИ ЗА ПРОИЗВОДСТВО В ЛОВЕЧ ИМА НЯМА СА НЕВОЧЕЕ ОТ 50 ЧОВЕКА ПЕРСОНАЛ АЙДЕ ЛЯГАЙ СИ С ГЕРМАН
66
18
 
14
 
! Отговори
ха ха ха преди 10 години
До ГЕРБ-др.милиционер под прикритие, магистралите са от времето на Тато , а заслугата на Тиквата е че му разтриваше ушите.Завода за коли на Ганчев за малко да бъде прилапан от същата тази Тиква и това е тайна само за герберите , дето са като термити за чуждото.Не е важно че си *** милиционер , лошо е че тази простотия властваше 3.5 години.Е , свърши се...ревете прости герберунгели , ревете и завиждайте...амин!
65
10
 
23
 
! Отговори
Берлин преди 10 години
Западният свят изнесе производството си в Китай, за да не си прецаква природата, а Китай изнесе производството у нас... хахаха. :D
64
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Винаги съм се дивял когато видя калинка. Такива прекрасни създания, в същия момент помагат на равновесието в природата. Твърде жалко, че името на такова уникално насекомо се ползва за охарактеризиране на такива жалки създания като сегашните *** дето са министри. Нито един от тези безгръбначни няма собствено мнение. Нито един няма акъл за 5 стотинки. Всички са там да изпълняват нареждания. Тъжно и жалко е!
63
2
 
9
 
! Отговори
Камен преди 10 години
Толкова коли се товарят на по-малките картиери на всеки максимум 2 седмици /примерно 3 кораба/ от Newcastle към Петербург . Смятайте за какво "могъщо производство говорим.
62
1
 
28
 
! Отговори
nerez преди 10 години
Произвежда!!! Едно болтче от тези китайски коли не се прави в Бг. Все едно кварталното магазинче за компютри където ще ви сглобт компютър с части по желание е производител на компютри.
61
1
 
29
 
! Отговори
Ф.С.В преди 10 години
С какво се хвалим ?? БГ се хвали пред кой ? Това си е чист китайски бизнес и печалбата си отива при китайски бизнесмени - това че са намерили най евтината работна ръка (по евтина от Китайската) не значи че БГ ги произвежда тези автомобили )) Нищо българско не виждам - просто така китайците бягат от разни забрани за внос или ембарго сложени им от Европа -
60
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Интересно дали "Големият дувар" ще е по евтин отколкото ни го цакат тука?
59
13
 
5
 
! Отговори
до ГЕРБ преди 10 години
Така е, защо не са извикали Тиквата да пререже лентата на автовоза. Това да си сложиш подписа под договор е за нобелова награда.
58
2
 
34
 
! Отговори
хаххаааааааааааааааа преди 10 години
перача на ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ ГРИШКАТА Хверно незнам дали шмърколети още ама на НОРА АНАНИЕВА Е БЛИЗЪК И ГОЦЕ ТРИПЕРА ГОЛЕМО ПРОИЗВОДСТВО В БАЙОВИЦА ДЕТО НИЩО НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ АМИ ПРОСТО БЕЗМИТНО КИТАЙСКО КАРГО ПЛОНИ ЛЪЖИ ДРУГАРИ ***.............ЗА 500 ЛВ искаха мотокарист с АНГЛИЙСКИ ДА ВИ *** МАЙНАТА ЧЕРВЕНИ КОМСОМОЛЦИ
57
15
 
39
 
! Отговори
ГЕРБ преди 10 години
Някои май не помнят, че подписването на договора за завод на китайските автомобили стана по времето на ГЕРБ, а сега Стойнев какво се пъчи, че било тръгнало производството. С чужди лаври се кичи тове *** мънкащо! А още и всички магистрали по които сега се возят за 3 часа червените депутати и Атака също бяха завършени от ГЕРБ!? Факта си факт!

Спонсорирани публикации