Стойнев видя "Great Wall", повози се и рече: България тръгна!

75 автомобила родно производство потеглиха с тирове за Ботуша
Обновена: 16 дек 2013 21:03 | 16 дек 2013 17:10,
135

Снимка: БТА

75 китайски автомобила "Great Wall", произведени у нас, потеглиха с тирове за Италия.

Това стана факт на церемония в ловешкото село Баховица, където се намира завода на "Литекс Моторс". Гост бе и икономическият министър Драгомир Стойнев.

"България отново е на картата на автомобилостроенето. Горд съм, че отново българи произвеждат нещо за Европа", заяви изпълнителният директор на "Литекс Моторс" Илия Терзиев.

Пред журналисти той допълни, че по план през 2014 г. трябва да се произведат още 460 автомобила за Италия.

"Има подготвени меморандуми за 1700 автомобила за износ през следващата година за Румъния, Чехия, Словакия, Сърбия. От една година работим с Македония. Надявам се до края на 2014 г. да имаме подписан договор и с Турция. До момента в завода са произведени 2170 автомобила", пресметна той.

След като разгледа завода и видя как се сглобяват китайските автомобили, министър Стойнев каза, че е хубаво, когато вижда толкова млади хора, които са наети на работа и са предпочели да останат в България.

"Важно е, защото без млади хора, без обучени кадри ние трудно можем да вървим напред. Считам, че с тази реформа, която правим в образованието и въвеждането на дуалната система, евентуално можем да имаме пилотен проект, в който млади хора още от ранна възраст да започнат работа, да учат занаят, което ще намали младежката безработица", заяви министърът.

"България тръгна по пътя на икономическия растеж. Догодина очакваме икономически растеж, който се потвърждава от всички международни институции. Ние сме обещали реиндустриализация на България. Виждате, че една по една фабрики и инвестиции започват да се случват. Надявам се с проекта "Южен поток", който ще минава оттук, да се създадат и допълнителни работни места. Правителството има план и за вдигане на крака и на "Химко"-Враца", заяви още Стойнев.

По думите му без конкурентоспособна енергетика трудно можем да имаме конкурентоспособна икономика. Затова според него, стабилизирайки енергетиката, икономиката ще тръгне по правилния път.

Преди да си тръгне, Драгомир Стойнев изпробва най-новия модел "Great Wall Н6". Производството му е започнало преди две седмици, а първите пет автомобила вече са продадени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


135
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
19
 
! Отговори
Врачанин преди 10 години
За ловешките автомобили не мога да кажа нищо,за сега,чакам Волекс С 40 за тест-драйв.Относно Химко-не минават избори без някоя власт да се опитва да пробута тази новина.Реанимира се нещо,което дава някакви признаци на живот!Химко Враца отдавна е мъртвец
15
4
 
21
 
! Отговори
Йово преди 10 години
Завода за Автомобили на Китайците и Завода за шишета на Турците други заводи в България през последните 24 години не са правени от "Кота 0". Това с Химко(Враца) ако стане е много добре но трябва не само Химко трябва и Плама(Плевен) и Вида(Видин) да се възстановят и модернизират. По този начин малко ще живне Северозападния край. Наистина е време за Реиндустриализация че само с молове и търговски вериги не става, доказахме го 24 години.
14
7
 
29
 
! Отговори
фидел преди 10 години
Този министър що не се качи на кораба майка ида се маха. Такива ще ги натвори че сто години след него никой не може да ги възстанови
13
3
 
6
 
! Отговори
СмаХнат преди 10 години
До Анонимен10Първо се качи и покарай, после пиши коментари
12
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тези китайски возила може само с ниска цена да бъдат конкурентни на европейските марки.
11
6
 
31
 
! Отговори
Snorky преди 10 години
Тръгнахме още м. май....към пропастта...
10
2
 
39
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
Тя България от 70 години върви ... ама по нанадолнището!
9
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Румъния, Унгария и Словакия произвеждат по отделно по около 1 милион автомобила годишно. Спрямо това смешните серии от 2000 автомобила са нищо.Нека се радваме все пак, че нещо е започнало в България, но докато не сме свързани поне с една магистрала с Европа да не се надяваме на голям износ. 1 милион автомобила не би могло възможно да се изнесат по сегашните ни пътища!
8
2
 
19
 
! Отговори
stoneg преди 10 години
Добре е спор няма но да казваш тръгна може единствено и само когато 4 евро е минималното заплащане за 1 час нискоклалифицирана работа 4 евро на час и тогава илизаш и каваш тръгнах ме .
7
4
 
10
 
! Отговори
Д-р МАХМУРЛИЕВ преди 10 години
Трябва да сме с Южнокорейците икономически обвързани...
6
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Трябва да пише сглобено в България, а не произведено в България! Иначе новото си е ново, но китайско ново...
5
6
 
5
 
! Отговори
Който има уши преди 10 години
всички съгрешиха и не стигат Божията слава Рим 3:23Защото заплатата на греха е смърт; а Божият дар е вечен живот в Христа Исуса, нашия Господ. Рим 6:24Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава върху него. Йоан 3:36Истина, истина ви казвам, Който вярва в Мене има вечен живот.Йоан 6:47Защото какво би дал човек в замяна на душата си? Марк 8:37Защото по благодат сте спасени чрез вяра; и това не е от нас; Божий дар е:Ефесяни 2:8
4
2
 
34
 
! Отговори
www преди 10 години
УРААА ОТ 24 ГОДИНИ ЧАК СЕГА СМЕ ТРЪГНАЛИ - ЗА КЪДЕ ЛИ ?????
3
16
 
39
 
! Отговори
Dan преди 10 години
България вече 24 години буксува защото комунистите я грабят като лешояди, и колкото по-малко управляват комунистите толкова е по-добре за България!!! Посочете ми едно правителство на БСП което да е успешно !!!!! А защо не коментира американската компания която се мести в Унгария и затваря 200 работни места в Ихтиман??? На комунистите им дай индустрия, защото там "кранчета" много, а туризма във всичките си разновидности че би трябвало да е водещ, селското стопанство,човешкият ресурс ....ама-НЕ!
2
5
 
48
 
! Отговори
georgi ishkitiev преди 10 години
Много се дразня като ходят така и се правят на много загрижени за бизнеса.Кой знае колко рушвети са дали собствениците на завода докато го построят. Колко хора са наели и уволнили докато намерят квалифицирани работници. Да си инвестираш парите в българия е огромен риск. Всеки гледа как да те окраде, а държавата най-много. Като се смени власта се сменят и законите.. дивашка работа.
1
13
 
40
 
! Отговори
123 преди 10 години
Чета и се чудя - да се смея ли, или да плача???

Спонсорирани публикации