Кошмари по морето? Подайте жалба направо на плажа!

Приемни на КЗП по курортите ни ще приемат сигнали от юни
Обновена: 12 май 2015 17:28 | 12 май 2015 17:00, Веселина Йорданова
33
Кошмари по морето? Подайте жалба направо на плажа!
Снимка: архив, БулФото

Мечтаната ваканция може да се окаже кошмар по най-различни причини. Как да защитите правата си в тези случаи пък е решаващо за добрия изход от ситуацията.

През този летен сезон в помощ на потребителите отново ще са приемни по морето. "Тази година, за максимално лесен достъп, те ще са на открито – на централната алея, защо не и на плажа", разясни новият председател на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Приемните ще работят от началото на юни в черноморските ни курорти. За да избегнете проблемите обаче, е добре да се подсигурите още при планирането на почивката, като проучите внимателно какво предлага съответният туроператор и дали всяка съществена информация е налице, съветват още от КЗП.

Надежден ли е туроператорът ви може да проверите в регистъра, който се поддържа от Министерството на туризма – дали той фигурира там и има ли валидна застраховка, която е гаранция, че при евентуален проблем ще може да получите парите си обратно.

През предстоящия летен сезон Комисията за защита на потребителите ще извършва превантивни проверки освен на туроператорите, и на различни атракциони, с акцент върху аквапарковете. Ще се проверяват още хотели, заведения за хранене и развлечения и т.н.

"Едно е сигурно – ние няма да почиваме, дори смятам допълнително да се активизираме", коментира Маргаритов.

КЗП разглежда общите условия на туроператорите, които предлагат организирани групови пътувания. Впечатленията на контролния орган са, че в немалка част от случаите търговците се съобразяват с препоръките.

Стремежът на комисията е договорите с общи условия, които туроператорите предлагат, да са изчистени от неравноправни клаузи. Като пример за такава от КЗП дадоха срока, в който туристите имат право на рекламация на елемент от услугата.

По закон той е 14 дни от момента на откриване на проблема, а в доста случаи в общите условия на съответния туроператор е от 7 дни. "Туроператорите се опитват и да изключат отговорността си в случай, че по независещи от тях причини се стигне до отмяна, забавяне и т.н. на сроковете на пътуването. Това създава сериозна неравнопоставеност, едва ли не едната страна по договора се самоосвобождава от отговорност и то за съществено задължение - случването на пътуването", обясни шефът на КЗП.

Новият тричленен състав на комисията работи вече месец. Ежемесечно в КЗП постъпват над 1000 жалби и сигнали от потребители. Преобладават тези, свързани с мобилните услуги, с търговията на дребно, най-вече за промоции и отстъпки, за финансови услуги – т.нар. бързи кредити например.

Внимателен преглед на договора, преди да подпишете, е много важен и при вземането на кредит. "Трябва да се обърне внимание дали се съдържат всички възможни допълнителни разходи по погасяването на кредита, в това число такси за поръчителство", посъветва Маргаритов. По думите му понякога хората бързат, но евентуално недоглеждане след това може да се превърне в проблем.

При мобилните оператори пък има случаи на премълчаване за съществени елементи от договора, които се разбират впоследствие.

"Мобилните оператори изглежда са доста изобретателни, тъй като случаите са най-различни", коментираха от комисията.

Като неравноправна клауза от там са установили това, че при предсрочно прекратяване потребителят трябва да заплати като неустойка всички оставащи такси до края на договора. След намесата на комисията тези неравноправни клаузи са елиминирани при два от трите мобилни оператора и таксата вече била далеч по справедлива.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
0
 
! Отговори
наш преди 9 години
софиянци от КЗП се уредиха на безплатно море-хем плаж на корем,хем ще имитират дейност, естествено на държавни разноски...
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Както каза един приятел миналото лято бил на нашето море, имаше повече хора в аптеките отколкото на плажа.
21
0
 
7
 
! Отговори
зараза... преди 9 години
пясъкът и морето тук са истински бактериологични бомби ! На който му се умира да " почива " на в клоаката наречена- българско черноморие !!!
20
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Представителите на комисията за защита на потребителите ще са на плажа. Как ще ги познаете - червена плувна шапка без бански
19
1
 
18
 
! Отговори
НЯМА НУЖДА преди 9 години
Кошмари по морето? Подайте жалба направо на плажа!ХАЙДЕ НЯМА НУЖДА.ЗА ПО-МАЛКО ПАРИ ОТИВАМ В ГЪРЦИЯ, КЪДЕТО НЕ ПЪЛНЯ ДЖОБОВЕТЕ НА МУТРИ, ЯМ КАЧЕСТВЕНА ХРАНА, РАДВАМ СЕ НА ОБСЛУЖВАНЕ И ЧИСТОТА И НАЙ-ВАЖНОТО - ИМАМ СПОКОЙСТВИЕ И НЕ ПИША ЖАЛБИ!
18
0
 
14
 
! Отговори
ert преди 9 години
Пита се - дари да ходим на нашето море, за да се борим с нередности точно ,когато трябва да почиваме.
17
10
 
6
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 9 години
Не е по темата,но ДНЕС БГ си е най добрия сайт,по другите сайтове от сутрин до вечер се плюят по форумите,и не им трият коментарите,тука имат хигиена и това е добре,не съм платен изразявам това което мисля.
16
3
 
26
 
! Отговори
от СТАРИЯ НЕСЕБЪР преди 9 години
Стига сте сравнявали сезоните от едно време и сега.Вече ги няма по-платежоспособните туристи, защото бай *** ги изгони! Сега ден със ден не си прилича!
15
1
 
30
 
! Отговори
без ефект преди 9 години
Това с жалбите в България не функционира! Чужденците вече са свикнали, че на техните жалби в България никой не обръща внимание. За това те се оплакват директно на своите оператори, когато се приберат в къщи. Чак тогава хотелите и ресторантите у нас реагират и изплащат обезщетения.
14
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ползата от КЗП е колкото от арменския поп.
13
2
 
31
 
! Отговори
:) преди 9 години
А на кой ще се оплачете, че плувате в собствените си... знаете какво? С Черноморието приключих отдавна, то е за чалгари.
12
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ако имате проблеми с българското черноморие се оплачете на арменския поп!
11
0
 
33
 
! Отговори
до 8 преди 9 години
И аз съм тази година за 5-та поредна година на Халкидики. Близо е до България и яденето е страхотно. Дори има менюта на български и български, македонски или сръбски сервитьори. Та понякога се питам, дали Гърция е в криза или българкото черноморие.
10
0
 
28
 
! Отговори
az tam преди 9 години
Кажете го направо, че им организирате морето на тия чиновници. Както данъчните лятото все хотели ревизират, а нощем дискотеките, полицайте и те. Какво като са на плажа - сега и на крака да им отидеш работа няма да свършат та там.Имитации на ред в идиотско-мафиотската ни държава.
9
1
 
24
 
! Отговори
художника преди 9 години
До ХА-ХА-ХА !Това не е ДОНОСНИЧЕСТВО, а недоволство. Когато си недоволен от нещо, отиваш и се жалваш.Например, недоволен съм, че кучето ти *** в пясъка на детската площадка, че вдигаш шум от 14 до 16ч. или след 23ч., Че си форсираш колата под прозореца ми или тъпата и аларма се включва когато си поиска и т.н.Трябва да има гражданско общество и ЕЛЕМАГ го е описал добре.Доносничество е , когато КЛЕВЕТИШ някого за своя изгода. Така беше при БКП-то.
8
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Гледам снимката и си мисля, колко *** трябва да си за да искаш да се натъпчеш в тази свинщина. На Халкидики сме си само нашето семейство на плажа и в радиус от 200 метра няма други. Оставям настарни и темата с обслужването и цените.
7
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тоя плаж е само за *** - се едно съм у кварталната кръчма!
6
1
 
17
 
! Отговори
Иван преди 9 години
Ако съседа нарушава закона, защо да не го "натопя"!? Ако аз нарушавам закона, защо той да не ме "натопи"!? Ако и двамата си затраем се получава само и единствено повсеместно нарушаване на закона. Ти това ли искаш? Отговорноста за постъпките ни не е на власта, а на всеки един от нас. Работата на власта е да определя правилата и да следва за тяхното спазване.
5
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Вместо да се занимавате с жалби и простотии, просто не ходете на българското черноморие. Ето къде е Гърция, ето я и Турция, които за същите цени предлагат 100 пъти по-приятна почивка за всеки вкус.
4
1
 
15
 
! Отговори
Елемаг преди 9 години
Редакацията,да ви питам.Когато е топло късно есента от векове има фраза "*** лято"?Това вече цензурира ли се?Или като български журнал, плюете на българщината?Я ми отговорете ?