Нарушенията намаляват, доволен е шефът на КЗП

Маргаритов: Жалбите растат, потребителите отстояват правата си
18 фев 2016 20:30, Анисия Иванова
7
Нарушенията намаляват, доволен е шефът на КЗП
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria.

През изминалата 2015 отчетените жалби и сигнали достигат над 20 хил. Преминаването на тази граница е знак, че потребителите са все по-склонни да отстояват правата и интересите си, както и да гласуват все по-голямо доверие на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ Димитър Маргаритов в предаването "Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

На фона на броя проверки, осъществени от КЗП, се наблюдава тенденция на намаляване на нарушенията. Установихме, че там, където се динамизира най-много търговията на онлайн пазара, наблюдаваме и най-голямото желание на търговците да се съобразяват с правилата на играта, обясни Маргаритов.

В последната година превенцията се превръща в не по-малко важен елемент от дейността на регулаторния орган. Председателят на КЗП коментира още секторните помирителни комисии, които могат да съдействат на гражданите за решаване на спорове с търговци в най-чувствителните сектори на икономиката.

По отношение на неравноправните клаузи председателят на КЗП заяви, че стремежът на комисията е да бъдат анализирани договорите с общи условия както на естествените монополисти, така и на телекомуникационни оператори.

Целим да изчистим общите условия от клаузи, които поставят потребители в неравностойно положение, посочи още той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
2
 
! Отговори
дончо преди 8 години
А дано пооръсснат виваком щото както си работи така и прекъсва а пък за договори първи та иначе вярват на откачалките интересно ми е едно дали си плащат щото някои са длъжницу маи бая *** иначе се ежат на обикновенните хора