БДЖ плаща 2 млн. за наем на локомотиви и вагони

430 000 минути закъсняли железниците през 2018 г.
15 яну 2019 13:52, Надежда Бочева
15
БДЖ плаща 2 млн. за наем на локомотиви и вагони
Снимка: Pixabay

През 2019 година БДЖ са готови да отделят 2 млн. лв. от бюджета си за наем на подвижен състав и преговарят с български и чуждестранни компании, съобщи ръководството на холдинга на пресконференция.
 
В момента заради остарялата техника превозвачът отменя около два – три влака на ден заради недостиг на локомотиви и вагони, заяви Гигори Григоров, член на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД.

За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути и са отменени 717 композиции при налични 560 влака, което означава 70 – 80% изпълнение на графика.

Ние сме в недостиг, заяви за наемането на подвижен състав Никола Василев, изпълнителен директор на Холдинг БДЖ.
 
Той обясни, че процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година.
 
"Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента", обясни той.
 
Наетите локомотиви ще попълнят недостига и ще заместят машините, които отиват на ремонт.
 
Ръководството на превозвача обяви, че до 4 – 5 месеца предстои да стартира процедура за наемане на около 20 локомотива и около 50 вагона, като развитието й ще зависи от желаещите да участват и евентуално обжалване. БДЖ търси и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година.
 
Без допълнителен ресурс няма как да изпълним графика, заяви Василев.


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Емо преди 4 месеца
Бля, бля.....наеми, заеми, държавни простотии.Продавайте ги тези от БДЖ.По етапно, по малко на ч. компании.Оставете си 10%. Това е.После винаги може да ги откупите обратно. Какво го умувате, какво го смятате?Има си контролен пакет.....
12
0
 
1
 
! Отговори
Й.Василев преди 4 месеца
Кой ще попита защо се срязаха и продадоха стотици локомотиви защо се търси външен изпълнител на ремонтите, като депо Подуене има условия за всички видове дейности по тях? ЗАЩО???????
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Пуф-паф трака-тракк идва пътнишкия влак
Машинист ще бъда аз мой помощник дядо Спас
А сестричката ми Слава
Тя билети ще продава
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Вместо да предплащате Ф-16, купете читави локомотиви и влакове, че резил работа.
9
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Да, ама 2042 година ще имаме Ф16 !
8
1
 
2
 
! Отговори
да преди 4 месеца
по-скоро оперативен лизинг. Нови машини, реално под наем и с остатъчна стойност. Има много варианти.
7
3
 
3
 
! Отговори
До 3 преди 4 месеца
В Турция не е имало комунизъм и планова икономика. Тука с години държавните предприятия са цоцани от който ги налази и сега ако чакате изведнъж да станат печеливши и стегнати с държавно управление няма как да стане
6
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Къде е последната дума на вожда Б.Б. ,който обещаваше новоте влакове и вагони за миналата година септември....
Не ви ли е срам бе негодници,крадливи и лъжливи...
Дано всичко ,което вършите с родината си да ви се върне на целите семейства и рода..,,
5
7
 
1
 
! Отговори
Гуру преди 4 месеца
Приватизация и да праят квото си искат
4
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Чета статистика на японските железници, ако не се броят самоубийствата, за фискалната 2012г. средното закъснение е 45 секунди,на 27 000км. жп линии! Ние сме почти 10 месеца при 4 000км. линии...
3
0
 
11
 
! Отговори
До 1 преди 4 месеца
Да бе 1,нали, мантрата държавата е лош стопанин.. Да им се чудиш на турците , как не са освободили от Туркиш еърлайнс примерно..
2
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Закриите ги най после тези първобитни железници от ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА.
Те от одавна са на изкуствено дишане и на загуба.
1
17
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До като не се приватизира БДЖ няма как да се оправят нещата там. Държавата не може да прави бизнес това е доказано хиляди пъти навсякъде по света

Спонсорирани публикации