8 родни компании имали товари на кораба, заседнал в Суецкия канал

Адв. Владимир Владимиров, специалист по морско право, пред Bloomberg TV Bulgaria
6 апр 2021 14:48, Анисия Иванова
7
8 родни компании имали товари на кораба, заседнал в Суецкия канал
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

8 на брой са българските компании, които са имали товар на Ever Given. Това заяви адв. Владимир Владимиров, специалист по морско право, член на Българската морска камара, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов. "Ако контейнеровозът реши да обяви обща авария, това означава, че в застраховките ще трябва да участват и собствениците на товари, което ще засегне някои български компании, които имат товари на борда на кораба", обясни Владимиров.

От думите на госта стана ясно, че превозите са организирани от спедиторски компании, но собствеността на товарите е на различни компании, като една част от тях за свързани с леката промишленост.

Още по темата

"Рискът за спедиторските компании няма да е толкова значителен, колкото ще бъдат търговските загуби за самите собственици на товари. Основната част от товарите за България идват от Китай и Сингапур. Една част от тях са свързани с доставка на електронно оборудване, а друга с доставка на суровини и метали".

"Предстоящите искове и правни последици след Суецката криза биха могли да се разделят в няколко групи. Първата ще касае щетите по самия кораб и товар. Втората група искове са свързани с администрацията на Суецкия канал с това как да покрие загубите от затварянето му и от евентуалното административно нарушение, извършено от кораба. Третата група причини са товарите на корабите, които бяха принудени да чакат. Последнита група искове са свързани със забавянето на товарите и непреките търговски загуби", каза гостът пред Bloomberg TV Bulgaria.

"Загубите на суецката администрация ще надхвърлят около 1-1.5 милиард щатски долара. Трябва да се добави и възможността за голяма глоба върху собственика на кораба, като в момента все още се води разследване. Допуска се, че причините за засядането на кораба все още се изясняват, но при всички случаи засядането е нанесло щети заради драгирането на канала".

"Забавяне и оскъпяване на доставките са два от резултатите след затварянето на Суецкия канал. Цената на доставките ще се увеличи неизбежно. Тази част от рисковете няма да бъдат покрити от застраховките. Загубите, свързани с конкретните превози, които са пострадали от задръстването, ще трябва да бъда компенсирани", допълни още адв. Владимир Владимиров.

Целият разговор - във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"8 родни компании имали товари на кораба, заседнал в Суецкия канал"Ееейййй, и ний сме дали нещо на света, ейййй, колко мило, а?
5
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Египтяните са извършвали окултни ритуали с мумиите, после дори ги преместиха всичките 22 мумии на друго място.
4
0
 
7
 
! Отговори
НЕФТЕЛИН преди 3 години
АЗ ПЪК СЕ ЧУДЕХ ДНЕСКА ЗАЩО ОЛИОТО ВЪРВИ КЪМ 5 ТЕ ЛЕВА А ТО КАКВО БИЛО. Е СЕГА РАЗБРАХ И ЗАЩО МИНАЛАТА ГОДИНА СМЕ САМО НА 5 МЯСТО В СВЕТА ПО ЦЕНА НА ГОРИВАТА ПРИ БЕСПЛАТЕН НЕФТ ТО НЕ Е БИЛО ОТ КАРТЕЛИ А ОТ ТАКИВА КОРАБИ И КАПИТАНКИ КЪДЕТО ДАЖЕ НЕ СА БИЛИ И НА КОРАБА. КОЙ ЗНАЕ СЕГА В КОЙ ЛЕДОВИТ ОКЕАН НЕКОЙ ТАНКЕР ВОЗИ НЕФТ ОТ РУМЪНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ БОГ ДА ОСВЕТИ ПЪТЯ МУ АМИН.
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
какво му е изключителното на анализа? дете в 5и клас трябва да може да изброи кой е засегнат от заседналия кораб.
2
0
 
1
 
! Отговори
Капитана преди 3 години
Изключителен анализ. Браво!!!
1
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А за тежката промишленост от която идват големите пари? А забравих такава отдавна нямаме,другарЕте от прехода я унищожиха

Спонсорирани публикации