Цените на самолетните билети вече не били водещи за туристите

Фактор стана качеството на обслужването на летищата
15
Цените на самолетните билети вече не били водещи за туристите
Снимка: БГНЕС

За все повече туристи, които избират да пътуват със самолет след края на пандемията от коронавирус, качеството на обслужването на летищата е от съществено значение. Това сочат резултатите от ново глобално проучване, проведено от организацията СИТА (SITA), която осигурява комуникацията между авиокомпаниите и е доставчик на информационни услуги за сектора на авиотранспорта.

"Когато хората планират пътуване, цените на самолетните билети са само един от факторите, които определят избора им дали да се спрат на полет със самолет. Начинът, по който са били обслужени на дадено летище, се превръща във фундаментален фактор, когато решават през кои аерогари да пътуват. Пътниците се обръщат към авиоиндустрията с ясен призив и той е, че колкото повече са подложени на тромаво и неефективно обслужване, толкова по-вероятно е да обмислят други варианти за своето пътуване", отбелязва Дейвид Лаворел, главен изпълнителен директор на СИТА.

Проучването на организацията е установило, че пътуващите със самолет са все по-склонни да улеснят своето преминаване през дадено летище, като се регистрират за полета си предварително. По-голяма част от тези пътници използват смартфона си, за да се чекират онлайн. Това им спестява пари и им помага по-бързо да преминат през всички регистрации и проверки, предшестващи полета им.

"След края пандемията пътуващите със самолет се увеличават, но това става в условията на недостиг на персонал и на ресурси, изпитван от редица авиокомпании и летища. Поради това се стига до нарушения при изпълнението на графика на полетите и при работата на летищните екипи, от което потърпевши са пътниците", посочват авторите на изследването, проведено от организацията СИТА.

"Над половината от пътниците, (участвали в проучването - бел. ред.) съобщават, че са се сблъскали със забавени или отменени полети. Повечето от тях изтъкват, че това е вгорчило пътуването им", се казва в доклада.
Оказва се, че е отчетено нарастване на трафика през летищата, на които пътниците имат възможност да се регистрират за полета си, без да чакат на дълги опашки и имат възможност да преминат по-бързо през проверките за сигурност.

Ирландското летище "Айърланд уест еърпорт Нок" (Ireland West Airport Knock) обяви, че през август е обслужило рекордните за него 102 000 пътници.

Много пътуващи със самолет са предпочели през един от най-натоварените периоди в годината да летят през тази аерогара в западната част на Ирландия, а не през изпитващото недостиг на персонал летище в столицата Дъблин. Там през миналата година се образуваха дълги опашки от изнервени пътници, припомня ДПА.
С подобни проблеми се сблъскаха и редица британски летища по източното крайбрежие на Ирландско море, а най-голямото летище във Великобритания - "Хийтроу" в Лондон, беше принудено да обяви лимит на броя на пътниците, които обслужва дневно. Това стана на фона на серия от стачки на служители, които неколкократно блокираха работата му.

Международната асоциация за въздушен транспорт - ИАТА (IATA), в която членуват около 300 авиокомпании, превозващи над 80 на сто от пътниците в световен мащаб, обяви неотдавна, че липсата на достатъчно служители по контрол на въздушното движение е предизвикала "неприемливи забавяния на полетите и проблеми за пътуващите".

Поради това се е стигнало до намаляване на броя на пътническите полети в някои райони на САЩ и до поскъпване на самолетните билети.

"По-рано тази година авиокомпании съкратиха с до 10 на сто полетните си разписания от и до летища в района на Ню Йорк. Тава стана по искане на Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ, която призна, че с наличните авиодиспечери не може да гарантира управлението на повече полети", заяви генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт Уили Уолш.

На този фон ИАТА съобщи, че през юли въздушният трафик в целия свят се е увеличил с 26,2 на сто спрямо година по-рано и е достигнал до 95,6 на сто от нивата, постигнати през 2019 г., преди началото на пандемията.
Въздушният трафик по вътрешните линии в отделните страни през юли тази година е достигнал до най-високото равнище в историята на авиацията. Той е надвишил с 8,3 на сто нивото от 2019 г., най-вече на фона на увеличението с 22,5 на сто на приходите от самолетни билети за вътрешни полети в Китай. Това се посочва в анализ на Международната асоциация за въздушен транспорт, публикуван на сайта на организацията. В него се отбелязва, че последните прогнози показват, че увеличението на продажбите на самолетни билети ще се запази в краткосрочен план./БТА, Пламен Пенчев/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: летищесамолет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
2
 
! Отговори
Алекс преди 6 месеца
До Анонимен11 Багажът не се обработва от персонал на авиокомпанията.Това е работа на наземен оператор.
11
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Напротив. За мен водещо е да не ми изгубят багажа, което вече е ежедневие заради липсата на персонал на повечето авио-компании.Ако се направи една класация където може да се види, коя авио-компания има най-много персонал, ще е добре!
10
1
 
5
 
! Отговори
Лефера преди 6 месеца
Разбира се че за повечето пътници цената е определяща. Нищо, че е само един от компонентите. Така им се иска на авиокомпаниите естествено.
9
1
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 6 месеца
Да,ама не.Цената на билета си остава водеща.Затова нискотарифната RYANAIR е най-голямата европейска авиокомпания въпреки,че често оперира от отдалечени и неудобни летища.Същото се отнася и за нискотарифната WIZZ AIR.Постоянно увеличава флота си с чисто нови самолети.
8
1
 
1
 
! Отговори
цената преди 6 месеца
е важна в определени граници. заслужава си да платя premium-a на Turkish вместо да се разправям с лоукостър (чието закъснение започва от 1 час) или полет с прекачване и 2 часа чакане. друг път планирам още ден някъде, за да не сменям първо на Виена и после на Мюнхен, за да стигна къде искам, вместо да платя +900 евро за директен полет. или кацам на малко летище и наемам кола/пътувам с влак - което е по-удобно.
7
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тра ла ла.....Цената е най-важна.
6
0
 
1
 
! Отговори
До Itso преди 6 месеца
Да, но си загубил време. А времето е най-ценно, защото не може да си купиш допълнително...
5
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да бе, на кой му пука за цената на билета. Важно е да ми сервират шампанско!
4
4
 
1
 
! Отговори
Itso преди 6 месеца
Ами не е вярно, за второ лято се прибирам от Франция до България с кола основно заради цените на билетите но също така заради цените на коли под наем в България и за това че може да вземеш повече багаж със себе си. Да, пътувам 3 дена и давам допълнително 200 евро за хотели но накрая като тегля чертата и излизам поне с 1000 евро на зелено.
3
2
 
4
 
! Отговори
Дзивко преди 6 месеца
Вероятно искат и да се качат в самолета, а не само до летището да ходят
2
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Кемито пък била журналистка.
1
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да, ама защото поевтиняха.