Opel + Peugeot – нов еврогигант?

В края на октомври трябва да са готови резултатите от възможно сътрудничество
Обновена: 13 окт 2012 14:26 | 13 окт 2012 14:26, Бойчо Попов
39
Opel + Peugeot – нов еврогигант?
Снимка: Reuters

Една стъпка напред, две стъпки назад - спектакъла, който дъщерното дружество на GM Opel представя в своята рехабилитация от месец насам, може да бъде бит всъщност само от паралелнитр преговори с компанията-майка с френския производител на автомобили PSA Peugeot Citroen.

За едно широко сътрудничество на Opel с PSA за първи път се заговори преди повече от месец, но не се планираше съвместно производство на модели на Peugeot, Citroen и Opel в Рюселсхайм. И сега отново се оказва, че на най-високо ниво се обмисля синтез на Opel и PSA. Надзорният съвет на Opel обаче изглежда все по-объркан при научаването на такива новини: "Дори и ние не знаем нищо за най-новите планове", казва видимо изненадан член на надзорния орган, цитиран от германския Die Welt.

Обикновено добре информираният, макар и не винаги със съвсем точни новини, френски бизнес сайт La Tribune съобщи в петък следобед, че GM и PSA преговарят за мащабно сътрудничество. В тайните преговори целта е дъщерното дружество на GM – Opel, да се слее с подразделението на PSA за автомобили в едно съвместно дружество, в което и двамата партньори да притежават по половината акции. Решението ще бъде взето до края на годината.

Въпреки това в семейството на Peugeot, основният акционер в богатата на традиции компания PSA, е имало съпротива. Надзорният съвет на PSA не бил е осведомени за плановете и не е наясно какви ще бъдат ползите от сливането. В PSA, както и в GM реакцията на статията е единодушна: без коментар.

Ясно е едно: както Opel, така и PSA са под силен натиск заради продължително падащите продажби, двамата автомобилни производители са изправени пред вземане на важни решения.

В Opel преговорите за бъдещето на четирите германски завода ще бъдат завършени в рамките на няколко дни със споразумение между ръководството и представителите на служителите. „Нашата цел е до 26 октомври да имаме резултат, заяви шефът на работническия съюз в Бохум Райнер Айненкел в петък след разговори с работодателите.

От френска страна нещата също не изглеждат розово. На 25-и октомври синдикатите ще бъдат информирани за следващите стъпки за възстановяване на PSA. Предвижда се закриване на един завод и загубата на около 8000 работни места. Времевата близост на събитията не трябва да бъде индикация, че GM и PSA работят вече над план за сливането на европейския си бизнес с коли. За Opel датата 26-и октомври има много просто обяснение. В замяна на удължената гаранция за работа, 22 000-те служители на Opel в Германия преместиха датата за увеличение на тарифите с 4,3% в края на октомври. Ако двете страни не успеят дотогава да се договорят за план за оздравяване, отложеното увеличение на заплатите ще бъде напълно изплатено на работниците и служителите.

Шансовете Opel да осъществи до края на месеца голяма крачка напред не са никак малки. В четвъртък временният главен изпълнителен директор Томас Седран представи пред съветите на заводите и служители, членуващи в синдикалната организация IG Metall, бъдещата си програма "Drive 2022". "Реакциите бяха предимно положителни", заяви ръководството. Въпреки това водещи представители на работниците споменаха за "продължаващи трудни разговори". Те ще бъдат продължени следващата сряда.

Основната тема в преговорите е какви гаранции за запазване на заводи и работни места е готов да направи мениджмънтът за периода след 2014 г. Дотогава в сила е вече договорена гаранция за запазване на четирите завода в Германия. Синдикатите се опитват да постигнат удължаване на гаранциите поне до 2016 г. Като възможно място за закриване на завод постоянно се спряга Бохум, въпреки че напоследък се заговори и за Рюселхайм, където е централата на компанията.
 
Още новини за автомобилния сектор четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
2
 
2
 
! Отговори
до 36 преди 11 години
Ако се гушка със СерГея няма дума да обели. Явно са го изхвърлили от службичката и трябва да работи ,затова се напъва.
34
3
 
4
 
! Отговори
до 34 преди 11 години
А бе не ти ли омръзна за каквото и да става въпрос все за ББ и ГЕРБ да пишеш ?! За дамски превръзки , за Марс , за спорт, за раждане и умирачка, ти все едно си знаеш ББ, тикви ,Дянков ,герб само тролиш и *** темите , ама забравих ,че си дежурен на Позитано и си гукаш със СерГея !!!
33
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонимен 32Всички сме чували за Субару - обикновено са след Ситроен във WRC.Чували сме, че са започнали да произвеждат автомобили на Рено.Чували сме, че са продавали Опел Зефира като Субару...
32
1
 
5
 
! Отговори
един преди 11 години
Следващата година в БГ има избори!След тях ще се освободи страхотен мениджърски екип - ББ и Дянков!Тея да не се мотаят, а да ги ангажират отсега! Всичките им проблеми ще бъдат решени за няколко месеца - ще им асфалтират заводите, ще им премахнат синдикатите, ще им въведат десятък -т.е - всяка 10-та кола ще се произвежда, без да се дава заплата и т.нАко някои все пак оцелеят, ще ги заведат на профилактичен преглед в БГ и...готово!Хем и заводите няма да замърсяват ок.среда
31
11
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Peugeopel, по-бърз от ръждата
30
11
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе защо досега не съм чел СУБАРУ да имат някакви проблеми?Малка опърничава фирма със собствена концепция,продават и собствениците им като мен вече 10 години не искаме да чуем за друга кола...Е,грозни били,ама върви и върви,че и през сняг и кал минава,даже и с караваната...
29
2
 
4
 
! Отговори
Гиго преди 11 години
GMC закупиха преди години SAAB и след някоя и друга година го провалиха.Дано с PSA не се получи същото.
28
5
 
2
 
! Отговори
Мишо преди 11 години
До майстораМайсторе, майсторе да те *** в майстора. За опелите от 90-те ли говориш? Сега сме 2012 и нещата са доста различни.
27
6
 
6
 
! Отговори
Хектор преди 11 години
Имах МАЗДА,супер кола *** тупалката,после се ожених и с големи притеснения си взех опел обаче се оказа невероятно ЯКА кола,икономична и комфортна.
26
7
 
2
 
! Отговори
Кофти_цирк преди 11 години
Еврогигант? - много ме съмнява. И двата гиганта напоследък работят на загуба. Германците отдавна загубиха вяра в Опел.
25
4
 
3
 
! Отговори
XP преди 11 години
До АнонименЕ то за това изгубиха войната
24
15
 
2
 
! Отговори
Хуна преди 11 години
Ужас, това е като да смесиш разтройство и повръщано :)
23
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Опела 1994 не е мръднал. Няма гниене по всеобщоизвестните вежди на калниците, а и където да било. Все пак камионите на Германия през 1939 са били Опел.
22
3
 
8
 
! Отговори
Ами добре преди 11 години
Та да видим,ква ще стане.Карал съм и опел,и пежо.Употребявани разбирасе.отдавна ги продадох.Гледа опела още го карат,с пежото нямам престава какво става.И двете ми служеха добре,макар и стари.
21
3
 
7
 
! Отговори
BG преди 11 години
До До 4И Вектра "Б" гние много - вежди, прагове...
20
5
 
7
 
! Отговори
noname преди 11 години
Ei mnogo razbirachi se napulnihte tuka, na nqkoi ot vas vi e problema che ste vzimali grobnici na nqkoq firma, moga da vi kaja che Opel si e marka i kachestvoto e chudesno! Drug put si vzimaite ne grobnici ubiti ot karane i togava komentiraite!!!
19
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Според мен най - хубавите коли са японските. Частите за втора употреба се изкупуват от собственици на Opel, VW, Peugeot ама всеки си има вкус :)
18
2
 
10
 
! Отговори
до17-ти преди 11 години
Ами да ти покажа омегата ми 2002-ра колко е галванизирана.
17
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
OPEL + PSA = OPSA
16
6
 
11
 
! Отговори
До 17 преди 11 години
Доста стари шегички, май ти е загнил мозъка.