Тихата смърт на Lancia

Производството на легендарната марка в Италия постепенно ще бъде прекратено
2 ное 2012 17:17, Бойчо Попов
16
Тихата смърт на Lancia
От легендарната Lancia остана само Ypsilon. Снимка: Ройтерс

Некрологът на една автомобилна марка с големи традиции може да бъде видян на страница 10-та от анализаторския доклад на Fiat по повод на актуалните финансови данни на компанията.

Под точката "Reduce/curtail Lancia exposure" италианският автомобилен производител обявява края на италианската марка Lancia. Производството трябвало да бъде намалено постепенно, а в бъдеще ще се произвежда само един модел – Ypsilon, и то в Полша, пише в свой анализ германският Handelsblatt.

„Не трябва да се поддаваме на илюзията, че можем да възродим историческия имидж на Lancia", заявява главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Марчионе. Така това се превръща в безславен край на една продължила над 100 години история на Lancia в Италия.

Една история, която е започнала през 1906 г. и чиито златни години са в 60-те. С моделите Flaminia, Flavia и Fulvia марката Lancia стана синоним на италианската елегантност. Hidden Field

Със спортния автомобил Stratos HF след 1978 г. италианците започнаха да пишат и историята на рали състезанията, като неколкократно спечелиха състезанието в Монте Карло. От славната история обаче днес не остана много. През последните месеци Fiat се опита да възроди Lancia чрез сътрудничество с Chrysler. Италианско-американското сътрудничество роди моделите Flavia и Delta, които обаче не успяха да спечелят благоволението на много клиенти. Твърде очевидно е било преориентирането към американския дизайн.

Вместо върху поизбледнелия блясък на Lancia, сега Fiat иска да се концентрира върху своите луксозни марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati. В Модена от идната година ще се произвежда и Alfa 4C, в завода Грулуазко до Торино италианците ще сглобяват два модела на Maserati. Планира се и нов джип.

За  Марчионе новата стратегия за премиум марките е без алтернатива, защото в масовия сегмент от месеци насам Fiat отчита милионна загуба. В рамките на три месеца дълговете на Fiat нараснаха от 1,3 до 6,7 млрд. евро. Едва за 2016 г. италианците очакват да излязат на печалба в Европа. За третото фискално тримесечие концернът отчете печалба от 286 млн. евро, но преди всичко заради добрите резултати на американската дъщерна компания Chrysler.

Американците удвоиха печалбата си за тримесечието до 381 млн. долара. Броят на продадените автомобили в САЩ бе повишен с 12% до 566 000 автомобила. В Европа ситуацията обаче изглежда фундаментално различна. Само Fiat отчита загуба от 281 млн. евро. Вместо обещаните 51 модела в Италия Fiat произвежда само 17.

Въпреки това засега Марчионе не предвижда закриване на фабрики в родината си. Възлизащият на 20 млрд. евро инвестиционен план "Fabbrica Italia" ще бъде ограничен. За да се подобри натоварването на капацитета, което сега средно е 45%, италианските заводи трябва да започнат да произвеждат повече автомобили за износ.

Фокусът е преди всичко върху Fiat 500 и Panda. Целта е до 2015 г. да се постигне пълно натоварване на капацитета. Заради „смъртта“ на Lancia обаче ръстът ще се забави повече от досега предвижданите темпове. За 2013 г. Fiat очаква да продаде 4,3-4,5 млн. автомобили, а през 2014 г. те трябва да са между 4,6 и 4,8 млн. броя.

Още новини за света на автомобилите четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още по темата: пазар на автомобилиLancia
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
7
 
3
 
! Отговори
Ужас! преди 11 години
Лелеее:...сега Fiat иска да се концентрира върху своите луксозни марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati.JEEP на FIAT ли е марка!!! Ужас, от кога! На един истински високопроходим автомобил също трябва да му се прави некролог...
13
0
 
6
 
! Отговори
... преди 11 години
Какво толкова му мислят, запазват качеството пускат колите на 1/3 или 1/2 от цената им и ще видят как ще потръгне бизнеса ! навсякъде автомобилите са безбожно скъпи и не си заслужават парите. за 2 години губят 40-50% от цената си, което значи че ако си дал 50 хилки за нова(толкова е среден клас) си загубил за 2 години към 30 хилки от падащата цена на колата, застраховки и поддръжка и т.н. Аз 30хил за хвърляне нямам, а и кола на 2 години и 2 месеца ще ме вози/кара до където искам.
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тоя Карчионе * майката на марката. Карам Капа и съм толкова доволен че не е истина. Разхода ми е като на малолитражка - 6.5.- 7 нафта и е като швейцарски часовник. А преди това карах Голф 3 и давах два пъти повече пари за гориво, а ремонтите немаха край. Водни помпи, хидравлични помпи, скоростни кутии, бе баси майката. Следващата задълже ще е Тезис
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Четете умницието ви моделите 2012lancia/
10
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За Ланча Тема или Ланча Делта ще има да си мечтаете2012 годинаЧаст от производството се пренася в други страни заради кризата.Марката си я бива и я развиват.Раздвайте се на вашите грозни немски каруци.Здрава ,а *** грозна.Дори ЛАДА със патентите стари дизайни на японски марки е по-красива.
9
1
 
5
 
! Отговори
Mero преди 11 години
Да,то верно че само Ипсилон и Делта правят в момента.
8
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Всеки си хвали *** до мига в който не я продаде.
7
15
 
8
 
! Отговори
адекватен преди 11 години
Карах 5год. служебно Пежо 307 бензин...........Голям *** ! Никога не бих си купил френска ***. За 5г. министерството е дало над 15000лв....за ремонти. Оставяло ме е на пътя безброй пъти. Аз лично имам WV-polo 1,4 дизел и трябва да ви кажа че е невероятна. Харчи ми около 4,5 градско , а на извън градско - мирише нафтата. Зет ми ката такси Киа Мажентис , и казва че корейските коли били прилично здрави и с евтини части. Оплаква се само от високия разход. Затова WV са N;1 на пазара в Европа.
6
1
 
8
 
! Отговори
до 5 преди 11 години
марката
5
5
 
8
 
! Отговори
до 6 преди 11 години
Не е точно така. Карах почти ново Рено Лагуна. Направо в чудо се видях с тая кола. После като взех 5 год. по-дъртия Пасат се родих направо.
4
3
 
23
 
! Отговори
до 5 преди 11 години
Аз пък съм имал най различни коли и мога да ти кажа, че матката е без значение. В ЕС всички коли се правят (сглобяват) по един и същ стандарт и с материали от едни същи основни доставчици. От значение е кой къде и как е експлоатирал колата (ако не е нова а втора ръка). Това с немските или френски те, италианските коли си е чешене на езика и мачизам но не е вярно. Форд е казал, че най добрата кола е новата кола. Ясно и точно.
3
23
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Приятно съм изненадан от факта, че жабарите спират производството на Lancia. Преди 6-7 г. имах за около 3 г. Lancia Prisma и съм силно разочарован от тази кола. Не минаваше месец без ремонт. След това си купих Фолксваген и това е вече съвсем друга работа.
2
0
 
17
 
! Отговори
до 3 преди 11 години
Бягат всички от нас. Като дявол от тамян бягат. Не ги кефим нещо...
1
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Преместете поточните линии в БГ и нещата може и да потръгнат с помощта на държавата може да стане. От нас е близо до най големите пазари, Русия, Украйна, Турция, Казахстан и Иран, както и самите балкани. Идеята не е лоша а и в България все още се намират добри работници и инвестицията ще е в ЕС и с минимални капитали. Идеята не е лоша, дано има кадърни хора да я реализират. Ланча са добри коли и произведени у нас за БГ ще са доста по евтини.