Quattro закова 5 милиона коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години
26 фев 2013 21:50,
3
Quattro закова 5 милиона коли
Снимка: Ауди

Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro.

Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година.

Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела.

Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие.

През годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя.

При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос.

При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните.

При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.

При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.

Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване.

Още интересни новини от света ма колите четете в automedia.investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още по темата: аудиquattro
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
3
 
! Отговори
акуд преди 11 години
:)
2
2
 
14
 
! Отговори
Бръм-Бръм на място преди 11 години
Прекрасен автомобил.След 10г.ще го гледаме по родните автокъщи и ще се фукаме с него.
1
3
 
10
 
! Отговори
Quattro fan преди 11 години
Велики автомобили.Браво продължавайте все така.