Въпреки нацисткото си минало "костенурката" завладя САЩ

Volkswagen Beetle стана символ на потребителския бунт в Америка
Обновена: 1 юни 2013 18:42 | 1 юни 2013 13:22, Елка Василева
30
Въпреки нацисткото си минало "костенурката" завладя САЩ
"Костенурката" завладя САЩ. Снимка: архив Reuters

Следвоенният период в САЩ не е особено плодотворен за германския автомобилен производител Volkswagen. През 1955 г. компанията от Волфсбург е отговорна за по-малко от 30 000 продадени коли в САЩ, където през същата година общо са пласирани 7,9 милиона машини, пише в обзорен материал Bloomberg.

В края на десетилетието продажбите на германците нарастват до над 120 000 годишно, а след още десет години вече надминават един милион. За всичко това е виновен един автомобил със спартанска механика, чаровен външен вид и най-вече ниска цена.

Volkswagen Beetle започва живота си като идея в главата на Адолф Хитлер, който възлага на Фердинанд Порше да направи достъпен, икономичен и практичен автомобил за германския народ. Гениалният според мнозина инженер започва работа по колата през 1934 г., създавайки изключително прост, но ефективен боксерен двигател, разположен в задната част на купето. Именно той кара Хитлер да се усмихне на паметния кадър, запечатан от фотографите по време на представянето на ранен макет на колата.

Така или иначе, произходът на „костенурката“ й пречи да се наложи на американския пазар. Местните клиенти са недоверчиви и не приемат германския автомобил като свой.

В началото на Студената война обаче Западна Германия добива репутацията на политически съюзник на САЩ. Топлите отношения между двете страни позволяват на американски журналисти да посетят завода на Volkswagen във Волфсбург.

Впечатлени от технологичния напредък на преуспяващата компания, те бързо й лепват прякора „Малката Америка“, превръщайки я в символ на следвоенната трансформация на Западна Германия. Американската преса прави и нещо много важно – уверява читателите си, че колите на Volkswagen се произвеждат според американските принципи на производство, което успешно заличава срамното нацистко минало на компанията.

Увеличавайки присъствието си на чуждите пазари, Volkswagen успешно се възползва от разцъфващата американска икономика през 50-те. По това време клиентите търсят сигурен и достъпен семеен автомобил. Volkswagen им дава точно това. Beetle предлага място за четирима и техния багаж, разходът на гориво е потресаващо нисък за американските стандарти, техниката му е изключително надеждна, а цената му по това време в САЩ е 1495 долара.
 

Още по темата четете в Investor.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още по темата: ГерманияСАЩVolkswagen Beetle
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
Много видял преди 10 години
Поредното тъпо заглавие! Фердинанд Порше не е бил нацист, но е работил за хитлерова Германия и то много сериозно - конструирал е танкове и знаменитата самоходка "Фердинанд". Има приноси в самолетостроенето. Е, отнесъл е малко затвор, ама...времената са били такива. Остава в историята на автомобилостроенето. Колкото до новия "Бръмбар", лично съм виждал и съм се смял в САЩ как американците го обикалят и цъкат така, както ние едно време цъкахме по "Импала","Мустанг", "Елдорадо". Времената се менят.
25
2
 
2
 
! Отговори
До 24 преди 10 години
Кажи какво е произвеждал заводът ти.
24
5
 
3
 
! Отговори
Бивш Н 19 преди 10 години
Момчета, не жалете зя миналото, никаква промишленост като хората нямаше. Кви коли карахте, с какви гуми и акумулатори? Електроника ли правехме или стоки за широко потребление? Че Америка имат кабелна и дистанционно от преди 50г., също мобилни оператори. Ние + другите социта сме 200г. назад от тях и зап. Европа. Най-Явния пример кое е по-добро е факта кой при кого отиде-ние при тях или обратното. И защо. Ако обичния ви соц беше толкова хубав, Кока Кола щеше да е наш патент.И Х. Дейвидсън.
23
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
не цапайте форумите със седераската пасминакоято премина в гербераскада имахме държава но вече няма да имаме - това е само като си спомня какви машини заминаваха от нашите заводи към турцияи чиновниците от правителството на олигофрено филипограничаваха износа на продукция по американски диктат ми причернявачудя се дали са българи тия дето се плюнчат в защита на тая пасмина
22
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До До седерастия Явно си с къса памет друже! Та не помниш десетките съсипани, а някои останали вече на парчета бетон и тухли заводи и фабрики. Седерастията е нашата национална черта и срам. За жълти стотинки плеяда лични ***, съсипаха всичко което бе създадено и работеше. И не само индустрията...още по голямо престъпление беше съсипията на селското ни стопанство...във времето когато западняците идваха да се учат как се работи в кооперативите /ТКЗС-та и АПК-та/ ние ги съсипахме.
21
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Номер 19 е прав за това,че на германците им помогна страха на САЩ,да не стане цяла Европа червена след победа на Русия.И е прав ,че СДС *** майкта на цялата промишленост в България.Дано повече никога не се налага да гледам мутрата на Иван Костов,който заедно със Софиянски отдавна трябваше да е на топло.
20
2
 
5
 
! Отговори
До 19 преди 10 години
Ти си още по-зле човече. Дори не заслужаваш да ти се отговаря. Но ти и такива като теб "демократи, седесари, брадати" много, ама много ме дразнят с тъпите си кратуни. Точно "демократите" унищожиха всичко, тотално, цялата промишленост в България. Това, което е строено от нашите бащи и деди. Подиграха се с техния труд и с нас самите. Натрупаха десетки и стотици милиони и сега потриват доволно ръчички. Вече 24 г. не сме с Москва, а с Израел и САЩ и какво. Пълен провал във всички направления. Крах.
19
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Забиха им червеното знаме на Ротшилд,щото ционистите вдигнаха целия свят срещу една страна! В крайна сметка количеството надделя над качеството. В резултат имаме днешната Европа-пълна с всякаква ***,която папка социални помощи и прави погроми в Париж и Стокхолм за да се разтуши! Или се дрогира и кълца със сатъри по улиците на Лондон. И Мултикултурният Евр(оп)ейски съюз чака пак Германия да го спасява. Ама късно е либе за китка...
18
13
 
7
 
! Отговори
До седерастия преди 10 години
Зле си, човече. Кви заводи са унищожили СДС? За гуми Вида и редосеялки. Има разлика м-у Бг и германия и това е соца. На германците им помогна плана Маршал, на нас ни пречеше лакейството към Москва. Колкото до бръмбъра Ф ваген, нацизма няма нищо общо, иначе хората по света нямаше да карат и Порше.
17
7
 
25
 
! Отговори
седерастия преди 10 години
Така е! За това немците са добре, защото това, което при тях е създадено от държавата, като този завод, въпреки че на власт е бил нацисткият режим, те после го запазват и го развиват.А ние се подведохме по акъла на *** и унищожихме заводите си.Ето това е разликата между Германия и България. Те не са имали ***, които да им закриват заводите.
16
7
 
11
 
! Отговори
WASILISQNISGERMANI преди 10 години
,,НАРОДНАТА КОЛА,, Е БИЛА НАЙ АТРАКТИВНА....ДОКОГАТО НА ХОРИЗОНТА НЕ СЕ ПОЯВИ БЪМЪВЪ.....
15
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Създаването на VW е неразделна част от програмата :KRAFT DÜRCH FREUDE-/кдф-"Сила чрез радост".Построен е завод и град -КаДеефСТАДТ-съвременния Волфсбугр.Произведенеи са около 600 автомобила ,но започва войната.Производството се трансформира във военни .Цената на автомобила е била 999 райхсмарки.Всеки желаещ да го закупи е имал книжка и месечно купувал по една марка 10 РМ.Така се субсидирал завода.Междувременно се построяват 3000 км автостради.Колата е наречена от ТАЙМС "бръмбър",не костенурка
14
16
 
6
 
! Отговори
ot USA преди 10 години
Az karam Toyota Yaris, i nikoga,ama nikoga niama da dam na shvabite edin zent biznes,zaradi transhovete miliardi,koito izlivat na oneia murzelivzi gurzite-nito nemska kola shte si kupia, nito Lufthansa putuvam.
13
4
 
6
 
! Отговори
до 11 аз преди 10 години
Пише се Führer ,или ако нямаш /неможеш да изпишеш специфичните немски букви - Fuehrer - и в превод означава водач . Това ,че немците са наричали А.Хитлер "водач", не значи че е специално нацистко обръщение или запазена марка за А.Хитлер .
12
3
 
7
 
! Отговори
от Цюфенхаузен преди 10 години
ГоУфа няма нищо общо с класиката на геният Фердинанд Порше. Всъщност, това е прототипа на автомобилите с марка Порше, и още едно уточнение: боксеровият двигател е открит по-рано, но според Ф. Порше най-добре пасвал на неговите автомобили. Впрочем, и досега се монтират в колите с тази марка.
11
7
 
12
 
! Отговори
Аз преди 10 години
Made by the FURER! Няма нужда от други коментари.
10
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това са глупости. До края на 70те години американците са си карали изключително и само местни коли, които са били на светлинни години спрямо европейските. А сега се карат главно японски.
9
24
 
5
 
! Отговори
Атанас преди 10 години
До NIKO11111Нахално фашизоидче, срещам те няколко пъти с такива изказвания. Няма да ти правя лирични признания какво бих сторил с мутричката ти, само ти обещавам, че следващият път ще сезирам прокуратурата. Нека проверят, дали не попадаш под чл. 108 (a) и да те привикат. За мен ще е достатъчно да ти дадат "пробация", екскрементче!
8
4
 
32
 
! Отговори
тихата_стъпка преди 10 години
Това че лично Хитлер е поръчал разработката на костенурката няма никакво значение, фолксвагенът не казва "sieg heil" и не се е клел във вярност към Хитлер и нацисткия режим. От значение са единствено качествата на автомобила.
7
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
VW BUGS и GOLF MK1 CABRIO са най-великите