Новият Nissan X-Trail се цели в по-горен клас

Световната премиера на модела се състоя във Франкфурт
11 сеп 2013 13:20,
1
Новият Nissan X-Trail се цели в по-горен клас
Снимка: Nissan

Напълно новият Nissan X-Trail е една от звездите на автосалона във Франкфурт, където се състоя световната му премиера. Моделът е получил съвършено нови интериор и екстериор, както и по-богато оборудване, които му позволяват да привлича и клиентите на кросовъри от по-горен клас.

Първото, което се набива на очи при новия X-Trail, е изцяло новият дизайн. За разлика от този при предишното поколение, той демонстрира плавни и динамични линии, по-мускулести и атрактивни форми. Тук не говорим за нови фарове и брони, а за напълно различен модел. Същото е и в салона, където са използвани материали с високо качество, а акцентът е върху ергономията и комфорта.

Като стана дума за удобство, то е подсигурено и от няколко технически решения. Такива са задните врати, които се отварят на 80%, и увеличеното междуосие, което предоставя допълнително място на задните седалки. Опционалният трети ред седалки пък може да бъде прибран в пода, като по този начин се осигурява допълнително пространство в багажника. Със същата цел вторият ред може да се плъзга напред и назад. Освен това, подът на багажника е двоен и може да бъде разделен на горно и долно товарно отделение чрез само едно движение с ръка.

Що се отнася до оборудването, по-достъпните версии разполагат с тапицерия от плат, но при по-високите е налична кожена тапицерия с контрастиращи шевове, хромирани елементи, LED светлини на всички фарове, последното поколение навигационна и инфотейнмънт система NissanConnect, система за разпознаване на пътни знаци и много други.

Нова е и системата за задвижване на четирите колела - последно поколение ALL MODE 4x4i. Това е електронно контролирана 4х4 система, която се командва чрез позициониран на централната конзола бутон. Както до сега, водачът може да избира между три режима - 2WD, Auto и Lock.

В Auto режима „по подразбиране“ системата постоянно следи дроселовата клапа, оборотите на двигателя, въртящия момент и очакваното превъртане на колелата, за да разпредели въртящия момент между предната и задната ос при нужда, при скорост до 80 км/ч.

Над тази скорост системата реагира на превъртането на колелата чрез прехвърляне на въртящ момент към задната ос, за да възстанови сцеплението при нужда. При сложни условия и ниски скорости, режимът Lock осигурява постоянно задвижване на четирите колела.

X-Trail ще се предлага както с предно, така и със задвижване към четирите колела.

Абсолютна новост за модела са и три електронни системи, които могат да бъдат интегрирани на борда и да направят модела по-комфортен и по-безопасен. Две от тях са без аналог в света, а третата се внедрява в луксозния Infiniti M, посочват от японската компания.

Двете системи без аналог в света са Active Ride Control и Active Engine Brake. Първата следи пътната повърхност за откриване на неравности, които биха могли да компрометират хоризонталното положение на каросерията, като алармира амортисьорите да компенсират. Active Engine Brake, от друга страна, впряга мощността и контролируемостта на Xtronic трансмисията, за да добави степен на двигателна спирачка при завиване или когато се спира до неподвижно състояние. Ползите са по-къс спирачен път, по-добър контрол на спиране и подобрено усещане с по-малък натиск върху педала, пояснява информацията.

Третата система, заета от премиум сегмента, е Active Trace Control. Бордови сензори следят скорост, ъгъл на завиване на колелата, дроселова клапа и усилието върху спирачките. Active Trace Control упражнява индивидуално спирачно усилие върху колелата, ако се налага, за да намали недозавиването и да помогне на водача да поддържа безопасна траектория в завоите. А това прави системата особено ефикасна върху хлъзгави, мокри пътища.

Новият X-Trail разполага също така със системите Uphill Start Support и Advance Hill Descent Control.

Все още няма информация за точните размери на X-Trail, но е ясно, че той е по-голям от своя предшественик. Посочва се също така, че е изграден на напълно нова платформа - съвместно разработената от Nissan и Renault архитектура Common Module Family (CMF).

Информация за задвижващите агрегати и за цените на модела също не е налична. Това ще стане през следващите месеци. Пазарната премиера на напълно новия Nissan X-Trail ще се състои през първата четвърт на 2014 година. Плановете предвиждат моделът да се продава в 190 държави по света.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още по темата: Nissan X-trail
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
0
 
! Отговори
Читател преди 10 години
"Такива са задните врати, които се отварят на 80%..." Това да не нещо брак, щом вратите не се отварят изцяло на 100%? Или някой все пак бърка градуси с проценти? Очаквам статии, че правия ъгъл е 90%.