Fiat връща първообраза на "Жигула"

Италианците регистрираха търговските марки 124 и 124 Spider
Обновена: 3 яну 2015 19:53 | 3 яну 2015 19:34,
58
Fiat връща първообраза на "Жигула"
Снимка: Fiat

Fiat е регистрирала търговската марка 124 в САЩ. Според изданието Autoblog Spain италианците ще пуснат догодина два модела, носещи имената 124 и 124 Spider. Те ще се предлагат и в „напомпани“ модификации под марката Abarth.

Засега липсва официална информация от страна на Fiat какви точно ще бъдат двата автомобила – настоящи модели с нови имена или компанията е решила да възроди легендарния Fiat 124. Оригиналната машина под това име се произвежда през периода 1966-1974 г. като комби и седан.

През 1967 г. моделът става „Автомобил на годината в Европа“ и това е основната причина съветският по това време ВАЗ да го използва за основа на своята „Жигула“. Руснаците все пак променят доста от компонентите – двигателят, скоростната кутия и окачването. Задните дискови спирачки на „италианеца“ са заменени от барабанни при руската "Копейка", както е наречен новият автомобил.

Освен седан и комби Fiat предлага още две модификации на своя 124. Това са 124 Coupe (1967-1975) и 124 Sport Spider (1966 – 1985).

Още за Fiat 124 / „Жигула“ четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: ЖигулаFiat
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
0
 
! Отговори
Атакист преди 9 години
Жигули е една от най-красивите коли на света. Само трябва да и се смени тенекиената ретро-броня, да и се сложи серво и по-мощен мотор и ще стане муцка. Това е кола със сериозен дизайн, а не лигавщина като съвременните.
41
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всъщност този фиат е руска разработка открадната от западняците през студената война.Руснаците винаги са правили добри коли.
40
2
 
0
 
! Отговори
Читател преди 9 години
До АнонименТи правиш ли разлика между монтаж (CKD/SKD) и производство? Няма повод за гордост (или пък за съжаление от "загубеното") - в днешно време "монтаж" се прави от кой ли не, както писах и най-новите BMW X6 и Audi Q7 cе "монтират" в руските заводи, ето тук има пълен списък -
39
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонименkoi za kakvo govori ,a ti kakvo si baesh??????
38
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Никой не казва, че руснаците са крали модели бе да платят лиценз, истината е, че няма руска кола или камион, която да не е копие на западна такава.''Поставилите минус нямат представа от автомобили.От Германия са изнесени цели поточни линии на Опел,Ауто Унион и БМВ.На тяхна база руснаците произвеждат автомоболи без съществен напредък.ГАЗ51 е чист СТУДЕБЕЙКЪР-вижте военните филми, а ЗИЛ 130 е ФОРДдоставян в СССР по линията на ленд -лиза.Прочетете млади хора!
37
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
БУЛГАРАЛПИН НЕ Е БЪЛГАРСКА РАЗРАБОТКА ,а е на Жан Ределе на фирмата му за спортни коли АЛПИН. Булгаралпин 110 се монтира в Пловдив от 1967г и се продава на цена 8200лв и са произведени 100-120 бр.През 1970 монтажът му както и на Рено 8,10 се преустановява по нареждане на Москва.КДС пуска слуха,че производството е преустановено поради нерегламентиран износ от наша страна.Това не отговаря на истината -имали сме разрешение и сме изнесли 300 коли за Югославия и 200-Австрия-Рено 10.
36
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На 3 март 1967 г. в Торино, Италия, БУЛЕТ сключВА договор с FIAT за монтаж на леки автомобили FIAT 850 берлина, 850 купе, FIAT 124 берлина и FIAT 124 комби. В България.Монтирани в Ловеч :FIAT 124 седан (1967-1971): 274 ,FIAT 124 комби (1967-1970).Чак 1970 г СССР и ФИАТ сключват договор за производство на Фиат 124 в Толиати.По същия договор у нас са монтирани:FIAT 850 седан (1967-1971): 360FIAT 850 купе (1967-1970): 89.След изтичането договорът не е подновен-НЕ НИ ПОЗВОЛИХА.
35
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ти явно не правиш разлика между контрибуция (законна военна плячка), копиране, получаване на подарък (Победа), лиценз, коопе-------_------Без значение е за темата на разговора дали правя разлика между тези термини. Ако ги подведем под общ знаменател, всичко това са начини руснака да напредне в техниката без да даде нищо от себе си. НСУ е по-новия ЗАЗ, за твое сведение. Бензиновата печка не е измислена в Русия.
34
0
 
2
 
! Отговори
vesko02 преди 9 години
Няма спасение от миналото.
33
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До до34И какво стана закриха ни почти цялото производство ------------- Никой нищо не ти е закрил И както каза едно *** малко по-долу "Правете коли, самолети, летящи чинии - никой не ви пречи".
32
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Никой не казва, че руснаците са крали модели бе да платят лиценз, истината е, че няма руска кола или камион, която да не е копие на западна такава. Хайде да си повторим кой кой е: ЗАЗ - Фиат 500 и НСУ Жигула - Фиат 124 Волга - Студебейкър ГАЗ 51 - Студебейкър ГАЗ 53 и ЗиЛ 130 - Форд КрАЗ - МАСК МАЗ - МАН Двутактовия дизел на МАЗ е модел на "Детройт дизел" от 40-те, в СССР го произвеждат до края на 80-те години
31
2
 
10
 
! Отговори
до34 преди 9 години
60=80години правехме мотокари,трамвай,автобуси,москвичи,камиони и още много неща имахме бази и най важното специалисти хора които работеха това/И какво стана закриха ни почти цялото производство сега нямаш обучени хораЧовек да започне да го прави му трябва практика обучение с само с мерак не става.
30
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 32 Само че времето да се почва автомобилна индустрия е било 60-те и 70-те години. Сега ще се пребориш с някого на куково лято.
29
0
 
3
 
! Отговори
Спас преди 9 години
До До 8 ЕТО СПРАВКА, за да не се изказваш НЕПОДГОТВЕН!!!!Палмиро Толиати (на италиански: Palmiro Michele Nicola Togliatti, * 26 март 1893 в Генуа, 21 август 1964 в Ялта, Украйна) e италиански политик и комунист. От 1947 до 1964 г. генерален секретар на Комунистическата партия на Италия (PCI) и водещ представител на интернационалното комунистическо движение. От 21 юни 1945 до 1 юли 1946 г. - министър на правосъдието на Италия. А братушките кръщават завода както си .......пожелаят!!!!!!!:)))
28
6
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Все руснаците ни за нещо виновни.СИВ не съществува от 25 години и не виждам да сме станали център на автопроизводството.Правете коли, самолети, летящи чинии - никой не ви пречи.
27
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Жалко, че на времето руснаците ни забраниха да произвеждаме "Рено" в завод Рекорд в Пловдив. Рено е страхотна машина и може би щяхме да я разработиме по-добре от румънската Дачия. Но уви, нали Перко Наумов само за западната колонизация ви говори.Но иначе приветствам италянците с това решение. Наистина са много добри автомобили.
26
5
 
12
 
! Отговори
иванов преди 9 години
всичко което не е китайско е менте
25
3
 
4
 
! Отговори
Селяк преди 9 години
До Анонимен 29не се изказвай за работи които не знаеш. руснаците нямат право да претендират за какъвто и да е лиценз във военното производство.Когато изпратят документи по които може да се произведе нещо - могат и да претендират за плащане - друг евъпросът дали ни трябват.
24
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Пак ГошоБулгар Алпина си е чисто българска разработка на основата на Рено 12 - в момента е доста търсена кола сред колекционерите - защото са произведени около 300 бройки. Иначе за друготе Рена си прав - но след чешките събития и ограничения суверенитет ни е наложено да спрем производството
23
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
guuulem smuuueh eh eh eeeeh-ama mnooo guuulem besa razbrah sho baba se kefi na ruskite filmi i oste si puska nekakvo si Nu Pogodi i de da ii znam kak se kazva nenaka tupa animacia za nankavi zaici i ku4eta.rusnacite bili otkradnali Fiat124? ha ha ha. te si platili licnez, makaronite sa m postroili zavod i ot tam sa proizvedeni i prodadeni nad 10 000 000 "kradeni" karu4ki. Da "Nu Pogodi" se kazvat film4etata na baba- ot dnes i za gi haresvam! Baba i dedo ot 1965 do 1999 izminaha 300 001 km