Българите купуваме все по-малко нови коли

В Европейския съюз ситуацията е на обратния полюс
Обновена: 17 мар 2015 14:06 | 17 мар 2015 11:20,
55
Българите купуваме все по-малко нови коли
Снимка: Ройтерс

След като отбеляза ръст през първия месец на годината, автомобилният пазар в България приключи февруари с 1481 продажби, или намаление от 2,7% спрямо същия месец на миналата година, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Благодарение на увеличеното търсене на нови коли през януари, за първите два месеца на годината продажбите на нови автомобили у нас са с 0,6% по-високи спрямо миналата година. Общият брой регистрирани нови автомобили през януари и февруари 2015 година е 2900.

Ситуацията в държавите от ЕС е по-различна, като пазарът записва увеличение както през февруари, така и през първите два месеца на годината. Регистрираните нови коли през февруари са 924 440, или увеличение 7,3 на сто спрямо същия месец на миналата година. Сходен е и ръстът в продажбите за първите два месеца - 7% до 1 923 484 нови коли.

Всички основни пазари на континента приключват месеца с подобрени резултати. На най-големия европейски пазар Германия са продадени 223 254 нови коли (ръст от 6,6%). Във Франция резултатът е 147 584 продажби (ръст от 4,5%), в Италия - 134 697 (ръст от 13,2%), в Испания - 86 717 (ръст от 26,1%), във Великобритания - 76 958 (ръст 12%).

С най-голям ръст през месеца може да се похвали пазарът на Португалия. Реализираните там продажби са 14 299, или увеличение с цели 35,6% спрямо февруари 2014. На обратния полюс е пазарът на Австрия, където през месеца е отбелязан спад от 25,2 на сто до 20 641 продажби.

Още автомобилни новини четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още по темата: нови коли
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
2
 
! Отговори
Johnnie Walker преди 9 години
Те и продажбите на употребявани автомобили постоянно падат,но такава е икономическата логика в най-бедната членка на ЕС.
27
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Добре че колата ми мина пет години, та данъка да стане нормален. Докато беше нова ме деряхте по над хиляда лева годишно за 185 коня. Повече нова кола не.
26
1
 
5
 
! Отговори
до 29 преди 9 години
Доста плоска логика, приятелю!Ами с новата техника е същото...Кола, върната от лизинг и карана като служебна е много лоша идея! :)
25
1
 
7
 
! Отговори
до 27 преди 9 години
И в коя компания е това "Каско" от 1500 лева?!Защото пълно "Каско" на идентичен автомобил Фолксваген Голф е 1000 лева!Като се замисля, че окачването на 15 годишно Ауди е 1200 лева, 1000 лева не е кой знае каква сума за автомобил, ако искаш да си сигурен в него и да знаеш, че ще стигнеш там, за където си тръгнал.Комплексари има навсякъде, какво да кажат собствениците с откраднати парктроници, които нямат каско :) Новото си е ново, приятелю, пожелавам ти скоро да смениш таралясника с нова кола.
24
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В Русия преди натиска върху рублата, са се продавали нови коли, колкото в Германия, а по принцип там са по-скъпи спрямо ЕС и в БГ. Много пари взимат тези руснаци?!
23
2
 
4
 
! Отговори
optimist преди 9 години
Предвид финансовото ни състояние, покупката на нова кола не е рентабилна, защото новата кола струва да кажем 40-50 хил. - в момента, в който излезеш с нея от магазина си е загубила 30% от стойността. В следващтите 3 г. - още 30%. Тоест от например 45 хил. след 3-тата година колата ти струва под 20. Доста по изгодно е да си купиш кола върната от лизинг на 2-3-4 години, защото ще я вземеш близо 50% по-евтино с минимална амортизация в повечето случаи.
22
0
 
14
 
! Отговори
Емил преди 9 години
Новото си е ново!Хората на запад не са по-прости, за да ги карат по 5 години и да ги хвърлят!Всички марки без изключение от 15-тина години се правят колко да издържат гаранцията си!Няма вече Мерцедес 124 и Ауди 80, всички марки от най-евтините до най-скъпите се чупят като за световно, защото не е икономически изгодно да се правят вечни автомобили!Е, ако сте мазохисти и ви се дават по 3000 лева за скоростни кутии и 1500 лева за окачване, може да си купите някой "премиум" барутник от Дупница!
21
2
 
9
 
! Отговори
тгйта преди 9 години
Брат ми си купи нова "Астра" и данъкът му е близо 800лв. Вярно, че е 160 к.с., но все пак е дизел и гори 5-6л. на 100км. и е нова кола - ниски вредни емисии. Купи я толкова коне, понеже цената на по-малкия мотор беше незначително по-ниска, а горят едно и също при нормално каране. Отгоре на всичко "Каското" е 1500лв а вече колата е на 3 години. Прибере ли се веднага я вкарва в гаража, защото все ще се намери някой комплексар да и направи нещо. Еми аз предпочитам да си карам таралясника и това е.
20
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ...Samo *** koito ne se e ka4val v nova kola moje da misli taka,Za6toto ne go e izjivial,kef cena niama ako ne znae6
19
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Хехе, нищо ново, бай *** предпочита 10 годишен мерцедес или ауди вместо ново пежо например. Все пак с пежото не може да се прави на играч пред панелката в люлин, докато с избушеното ауди комби само на 100 хил километра, може да го дава тежко. Ся като се счупи аудито е болка, защото "мнооо скъпо за поддржъка брат".
18
1
 
7
 
! Отговори
СпецНаз преди 9 години
Логиката е пределно ясна:Автомобил втора ръка - ако е до 8-9 хиляди лева и възраст до 6-7 години.Нов автомобил - внасяте 10 бона за първоначална вноска и изплащате по 200 лева месечно за период от 5 години.За предпочитане е автомобил втора ръка да закупите лично от Швейцария или Австрия, избягвайте Горубляне и Дупница, избягвайте издухани италианки и прогнили германки!
17
6
 
8
 
! Отговори
Пенчев преди 9 години
Хахахаа, верно си е, един съсед си купи Мерцедес Е класа 2002 година за 12 хиляди лева. За една година, откакто е собственик е дал 2 хиляди лева за консумативи и прехвърляне, 1000 лева за гуми, 800 за поправки по окачването и 2 хиляди лева за смяна на автоматична скоростна кутия. Общо - 17800 лева.Е, ама нали трябва да караме Мерцедес, само простаци си купуват нови Шкоди и Фордове, нали :D :D :D Аз си взех Дачия Логан за 14 бона! Пета година я карам и имам само текущи разходи! Нов автомобил!
16
3
 
11
 
! Отговори
Реалист преди 9 години
Голямо набутване била новата кола! Ами те и новите дрехи са набутване, ама не ходите с *** втора употреба, нали?! Новото си е ново, българинът дори и да има пари, няма култура и интелект, а е пълен с комплекси и скрупули, които избива чрез автомобила си! За хората, които нямат възможност - ОК, има и стари автомобили, но познавам много хора, които си купуват десетгодишни Аудита и Мерцедеси, вместо нов Опел или Фолксваген, а после реват, че са големи тарикати, а не могат да ги поддържат!
15
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не ми трябва нова кола,доволен съм от моята опел вектра 92г модел.Виж по имам нужда от едно хубаво жилище на морето по северното черноморие повече ми харесва
14
0
 
16
 
! Отговори
А преди 9 години
С тези ниски доходи, с тази несигурност в бъдещето как точно да дадеш 30/40 000 за среден клас автомобил от магазина ?
13
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Че кой нормален Българин ще си купи нова кола?Или ще му я запалят или ще му я бутнат,и после ходи се разправяй с застрахователи и т.н.Аз също купих ново пежо 207 преди 5 години и сега прилича на 15 годишна таратайка за разлика от западните пежа от същия модел.Затова сега си взех едно рено лагуна 98г.и направо ми олекна на душата и си спя спокойно.
12
1
 
32
 
! Отговори
Никога повече! преди 9 години
2006 си купих нова Астра за 31 000лв, 1.7 -101 коня дизел-нищо особенно. Сега още си я карам само ,че сега струват по 6-9000лв....аз само за каско и обсужване съм дал толкова.... Отделно лихви ,голямо набутване си е новата кола! На запад е друго- единия взема 2-3 000 евро,другия и той,лихвите са по ниски а сервизите за стари коли са скъпи-там има изгода от нова кола.Тук на тея скапани пътища - мръсотия и пясък навсякъде изобщо няма смисъл да си караш новата кола в мизерията.
11
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
И ЗАЩО ДА СИ КУПЯ НОВА КОЛА ОТ МАГАЗИНА ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ САМО ЗА 2 ГОДИНИ ОТ СОЛТА И ДУПКИТЕ ЩЕ ЗАПРИЛИЧА НА ТАРАТАЙКА ОТ АФРИКА? НОВА КОЛА СЕ КУПУВА АКО ЖИВЕЕТЕ В БЯЛА ДЪРЖАВА КЪДЕТО ПЪТИЩАТА СА КАТО ОГЛЕДАЛО И ПО ПЪТИЩАТА НЕ ХВЪРЛЯТ СОЛ И ПЯСЪК ПРЕЗ ЗИМАТА.
10
1
 
12
 
! Отговори
Оп-са преди 9 години
В ЕС 1 човек на около 900 си е купил нова кола за последния месец. В България е 1 ама на 5-6 000. И в нашата статистика сигурно се включва реекспорта, който е ужасяващ процент, мисля 20-30% при някои марки. Също така много голям процент са всъщност служебните коли. У нас сигурно 1 на 15 000 си купува нова кола на месец, физическо лице, предимно IT-та в София :). А и при нас новия автомобил има ужасяващ данък първите години, в ЕС е точно обратното :)
9
3
 
18
 
! Отговори
Папата преди 9 години
Освен ако не си комунистечски изорд-бизнесмен, демек с подаребн бизнес и пари , от който да отичташ на изордите над теб... на всеки с честно изкарани пари му е доста трудно да прежали пари за нова кола за тия пътища и когато все пак го прави гледа поне да във френско/японския/корейския сегмент, че хем е ново хем не е чак толкова пари....