Lada Vesta – от ужасна и счупена до шикозна и отлична

Какви са впечатленията от тестдрайв на седана
Обновена: 22 окт 2015 16:50 | 22 окт 2015 16:21,
75
Lada Vesta – от ужасна и счупена до шикозна и отлична
Снимка: YouTube / AvtoMan

Никой не знае кога точно първият изцяло нов модел на руската Lada ще се появи в България. Седанът Vesta обаче е вече наличен в Русия, като местните специализирани медии успяха да го изпробват. Предлагаме ви кратък превод на ревюто на една от тях - AvtoMan. Впечатленията на автора варират от "ужасна" и "счупена" до "шикозна" и "отлична", като му прави чест, че представя както негативните, така и положителните страни на модела.

Започвайки с дизайна на екстериора, авторът го определя като забележителен и оригинален. Седанът Vesta е вдъхновен от концепцията XRay, като затова основните акценти в дизайна му са вдъхновени от буквата "Х" - предната част, извивките на предните и задните калници и т.н. Тестовият автомобил е от върховата версия, като предлага значително количество хромирани елементи, фарове срещу мъгла, 16-инчови джанти.

По отношение на размерите руският седан предлага едни от най-щедрите габарити, твърди AvtoMan. В Русия моделът ще се конкурира със седани като VW Polo, Kia Rio и Hyundai Solaris. При Lada Vesta дължината, просветът и междуосието превъзхождат тези при основните конкуренти, а багажникът е повече от достатъчен - 480 литра, като под кората му е поставена пълноразмерна резервна гума.

Положителен е също така коментарът по отношение на сглобката на екстериорните елементи - вратите се усещат масивни и се затварят добре, фугите са равни. Не така обаче стоят нещата в салона. Сглобката му е определена като посредствена, а материалите - като недобри и твърди на допир. Някои декоративни елементи хлопат и имат големи и нееднакви фуги. Дори подвижният преден подлакътник на чисто новия автомобил не може да бъде застопорен, което кара авторът да предполага, че е счупен. И да отсече - "Типично за ВАЗ".

Въпросният тестови автомобил, за който е важно да се отбележи, че е от първата пилотна серия, която няма да се предлага на пазара, е натъпкан с всички екстри, които ще се предлагат за Vesta - регулируем по височина и дълбочина волан, удобно разположена инфо-система с Bluetooth и USB, подгрев на седалките, климатроник, ел. пакет.

Пространството в салона на модела е повече от достатъчно за петима души, твърди авторът. И уточнява: "Аз съм висок 1,92 метра, а когато се настаня удобно зад волана, на седалката зад мен има място за човек с моя ръст".

Въпросният тестови екземпляр е оборудван с бензинов двигател с обем 1,6 литра и мощност 123 к.с. За него руският журналист споделя, че е недостатъчно мощен за това купе, че е шумен и че не звучи особено добре. Още по-критичен е обаче към трансмисията, в случая роботизирана. Той я определя като "ужасна и тъпа".

Критики има и по отношение на спирачките. Отпред те са дискови, но отзад е заложено на барабанен механизъм, което ги прави слаби и неинформативни.

Оттук нататък обаче започват големите хвалби. Те се отнасят най-вече до шасито и управлението. "Управлението е удоволствие, усеща се много шик! Едно от най-добрите в сегмента", отсича тестващият. И допълва: "Воланът е информативен и много точен, а шасито е отлично балансирано - едновременно комфортно и стабилно".

Ето и финалната му оценка на Lada Vesta, чиято цена в Русия е между 13 000 и 18 000 лева в зависимост от оборудването.

"Мога да похваля с чисто сърце настройките на волана, амортисьорите и дизайна, както и твърдостта на шасито. Проблемите са очевидни - сглобката и шумоизолацията на салона, работата на автоматика. Реално обаче това е първата Lada от много години насам, която представлява реален конкурент на чуждестранните автомобили, макар и от ниския сегмент B. Да, тя не е идеална, но с подобен модел АвтоВаз доказва, че се поел в правилната посока на развитие", казва авторът.

Още снимки и информация за Lada Vesta вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още по темата: Lada Vesta
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
8
 
34
 
! Отговори
Хъммм преди 8 години
ще чакам да искарат SUV ,дотогава ще подсмърчам след една ГАЗ-ка ,дето си харесах -"Тигр" -цивилното изпълнение
44
10
 
37
 
! Отговори
111 преди 8 години
Нова Лада и булка млада!!! Втора ръка кола и булка не ща!!!
43
10
 
38
 
! Отговори
panov преди 8 години
До АнонименЗа твое сведение, Ситроен СХ, 30 години, в отлично здраве. В момента е на 436000, на 338 000 му направих пълна профилактика. Оттогава до момента сметни колко е минал по разбитите ни пътища, и определено не го нося на ръце, и нямам никакви проблеми с окачването. Искам да видя стокова жигула, от онези години, чийто двигател на 100 000 не гори масло, и не пуши нищо отзад. За окачването, не коментирам... не е способно да издържи толкова без да се разхлопа!!!
42
8
 
35
 
! Отговори
Реалност преди 8 години
това че вие не знаете не значи че никой не знае кога ще се появи в България. За разлика от вас вече съм им писал и дори изненаващо за мен ми отговориха! Така че Деян = некадърник!хайде сега не говори глупости, а ако знаеш поне малко руски им пиши ще ти отговорят след няколко дена!
41
11
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Стига сте писали глупости. Коя кола изкара по20-30 тодини у нас по тези скапани пътища? Лада 1500 и Жигули. Има още да се търкалят. Къде са БМВтата, френските . Старите Мерджани още джиткат, другато отдавна е на скрап.
40
10
 
57
 
! Отговори
ДИСАГИТЕ преди 8 години
Предпочитам кола за 13000лв вместо такава за80000 и повече лв.Няма човек със заработка който ще извади тези париМошеници и мутри и далавераджии могат да дадат не мъчени пари но обикновеният работар...
39
34
 
41
 
! Отговори
тролгеносен преди 8 години
Понеже живея в чужбина да ви кажа какво видях днес: Автосалоните масово разпродават на безценица щото новата Лада иде и ще ги разбие!!! Мухахахахахаахахахах! Видиш ли "сделано в СССР"/Русия/ бегай надалеч!
38
29
 
50
 
! Отговори
Танг преди 8 години
Троловете, селските и ком-*** в оргазъм от поредната руска кошница. Само щото тавариш *** е рекламно лице. Единия дори я сравнил с БМВ, Нисан и Мерцедес и отсякъл - ще карам Лада! Търкалям се от смях! ХАХАХАХАХАХХАХАХА
37
25
 
67
 
! Отговори
ДИСАГИТЕ преди 8 години
Преди няколко дни на панаира вПловдив видях ЛАДА *** -13000лвПревъзходна кола превъзходна цена.Точка!!!!!И не ми хвалете кичозните глезотии натъпкани в западните коли !!За нормалният човек е важно автомобила да е икономичен ,здрав и надежден с евтина подръжка и експлоатация.Другото е предразсъдъци и прищявки!!!!!!!!!!!!!!
36
13
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това -Лада ,ама с френски двигател ми звучи ката-Телевизор ,,Велико Търново-85,,с кинескоп Тушиба:-) :-) :-) ,или руски телевизор от 1988_Шилялис с кинескоп филипс:-) :-) :-)
35
11
 
46
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
А бе нека я пуснат такси в София и за година ще се разбере струва ли или не!Иначе малката мощност не е проблем,ако е свързано с по-проста конструкция.С удоволствие бих карал кола под 100 коня,стига да е безпроблемна като старите 1.8 на Фолксваген или 1.6 ,1.8 и 2.0 на Опел-всички те 8-клапанници(моно,а и пълна инжекция)
34
8
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като за ''ЛАДА'' е екстра ! Има хубав дизайн , вие ,какво искате , това все пак е ''ЛАДА'' Пиша на мужиците 5
33
10
 
36
 
! Отговори
Илко преди 8 години
До 49По-добре недей пиши повече, че не ти се отдава !
32
10
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За начало ладичката ще се пуска с двигателя на рено 1.6 105к.с.Догодина, ако продажбите са добри ще се слага и двигател на нисан 1.6 114к.с
31
28
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Рено глобявано от пияни руснаци? По-добре рено сглобявано от румънци.
30
8
 
65
 
! Отговори
реалността преди 8 години
Всичко е според доходите на човек.Няма как с доход 500-1000лв да се купи нова кола дори и най-нисък клас.Спастяват се накави 2-3-4 хилки и се купува някой таралясник на газ или нафта (ако има и на черно за 1.60лв)и колкото изкара.Ако се счупи нещо-продавалника и по моргите за части втара упатреба.При Бай Иван се ремонтира в гаража срещу кило ракия да се зъкърпи временно положението!Най-хубаво е новата кола караш 7-8 години и я сменяш...но с тези заплати няма как да стане!
29
10
 
45
 
! Отговори
Киро преди 8 години
Харесва ми, че има висок клирънс, всички фолксвагени са много ниски. Изглежда хубава кола.
28
12
 
44
 
! Отговори
Димо преди 8 години
Барабани? Ей затова ги мразя руските коли, *** 2015 сме с колко чак толкова ще се оскъпи да е с дискови навсякъде. Сглобката и кофти пластмасите да не ги коментираме, всеки с Опел или Форд като мен знае какво е кофти сглобка и твърди пластмаси които се разтропват след 3 години на родните пътища, това ще се преживее. А на тоя 123 коня са па му малко щото тунджата им е по 50 стинки и секи гледа да е с минимум 6 гърла иначе не струва. Кат му стане бензина по 2 3 лева като тука друга песен ще пее.
27
13
 
45
 
! Отговори
Стамат преди 8 години
Всеки *** и турбо специалист по храченето да хване отверката и да построи по-добра кола!Ако не е по-добра - отверката в... ;-)
26
10
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименКолата е нискобюджетна. Не може да се очаква много от двигателя, но 100-120 коня осигуряват прилично вървене за подобно леко купе. Автоматична скоростна кутия е странна придобивка за евтина кола.Ако направят прилична сглобка, колата ще се продава добре, предполагам, че и у нас ще намери добър пазар.