Шампионатът на дефектните автомобили

Над 51 мнл. коли са изтеглени само от пазара на САЩ
25 яну 2016 12:44,
9
Шампионатът на дефектните автомобили
Снимка: Ройтерс

Средно по почти 3 сервизни акции на ден са били организирани на автомобилния пазар на САЩ през 2015 година, сочи статистиката на Управлението по безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA). Броят на засегнатите автомобили пък превишава 51 млн.

И двата показателя са рекордни - 868 сервизни акции, засягащи общо 51,2 млн. коли в САЩ. За сравнение през 2014 г. от този пазар бяха изтеглени 50,1 млн. коли в общо 779 сервизни акции. Предишният отрицателен рекорд бе отбелязан през 2004 година - 30,8 млн. коли.

Негативната статистика принуди Управлението по безопасност на движението по пътищата на САЩ да стартира кампанията "Safe Cars Save Lives", която призовава собствениците на автомобили да проверяват поне два пъти годишно за организирани акции, засягащи безопасността на колите им.

Основни виновници за рекордния резултат през 2015 година са американският концерн GM и японската компания Takata. Заради дефектни въздушни възглавници на Takata са загинали 9 души и най-малко 100 са били ранени, сочат данните. При колите на GM пък бе открит проблем с ключа за стартиране на мотора, заради който са загинали 13 души.

Вероятно резултатът за 2016 година също ще бъде рекорден, тъй като именно през настоящата година ще се проведе сервизната акция на VW Group, засягаща автомобилите с неверни показатели за вредните емисии.

Дали вашият автомобил има дефект - вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
1
 
! Отговори
driver преди 8 години
Made in Japan :)автоиндустрията в Германия - VW:(
4
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Работя в автоиндустрията в Германия и ще ви кажа, че европейците имат най-високите критерии за качество, технологии, стабилност и като цяло сигурност от цял свят. Американците нямат тази култура. Те карат всяка една каруца. За това и такива им се продават за малко пари. Съответно шансът да има дефектни части е изключително голям. Затова и Хюндай имаше проблем да се наложи на европейския пазар до в момента, в който не си нае немски дизайнери и сега правят сносни коли!
3
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е то разбирам ние да сме произвели някаква кола да се подиграваме на евреи, на японци, на руснаци. Ама при положение, че не знаем как се пуска поточна линия, по-добре мълччаливо да изчетем новината.
2
2
 
17
 
! Отговори
Ами преди 8 години
В гаража имам Москвич 412, руска сглобка, производство 1974 год. Наследство от баща ми. Пали от раз, моторът е звяр ... Няма ръжда, карбуратор Озон, делко - всичко е в ред. Но карам други коли ...
1
17
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Американците дали са върнали УАЗ-ка със забравен електрод вътре? Най-вероятно - не. Щото "***" не са продали нито една зад граница. Ха-ха-ха!