Показаха най-мощната, бърза и скъпа Kia

Stinger GT може да се конкурира с германските премиум-коли
10
Показаха най-мощната, бърза и скъпа Kia
Снимкa: Kia

Броени часове преди официалното откриване на автомобилния салон в Детройт, корейският производител Kia разкри най-мощния, най-бърз и съответно най-скъп модел в историята си. Това е фастбекът Kia Stinger GT, с който компанията иска да се противопостави на германските автомобили от този клас.

В основата на Stinger GT е седанът Genesisi G80 (моделна година 2017). Автомобилът e оборудван със система за задвижване на четирите колела, като е получил предно окачване McPherson отпред и многоточково отзад. Фастбекът разполага също с адаптивнни амортисьори и специални настройки на системата за стабилизация.

Ръководител на проекта за създаване на автомобила е германецът Алберт Бирман, който лично е правил настройките на окачването и на двигателите. Той е бивш ръководител на М-подразделението на BMW и бе привлечен в Kia именно с идеята за създаване на спортни модификации на моделите на корейския производител.

Под капака на Stinger GT е поставен турбо V6 двигател с обем 3,3 литра, развиващ 365 к.с. и 510 Нм. Моторът работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия и самоблокиращ се диференциал. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е 244 км/ч.

При старта на продажбите на фастбека ще се предлага и по-слаба версия. Тя ще получи 2,0-литров турбомотор с 255 к.с. За европейските потребители вероятно ще бъде достъпна и дизелова модификация, за която обаче все още няма никаква информация.

В Kia са обърнали специално внимание на сигурността и са оборудвали модела със с нова система Dynamic Torque Vectoring Control. Тя работи със системата за задвижване на четирите колела, като след състоянието на пътя и само прехвърля въртящия момент там, където е най-необходим.

Още снимки и информация вижте в AutoMedia.bg


10
Още по темата: KiaKia Stinger GT
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От 1998 г. съм карал ауди, VW pasat, голф 4, опел астра, нисан примера, кия сийд и за първи път повторих пак с Кия - Спортидж 2012 . Немските таралясници не са лоши, но скъпи за подръжка и трошливи
6
1
 
5
 
! Отговори
Жоро преди 3 години
страхотно изглежда автомобила...дано само не си мислят, че могат да го продават на цени като М3 :)
5
0
 
10
 
! Отговори
сеул преди 3 години
Екстра си е колата. Нали не е 17 годишен чипосан дизеляк... Големи коментари тук, щото вие всеки ден карате различни немски премиуми, е и тая сте карали и сте много компетентни ***.
4
0
 
0
 
! Отговори
evgeni преди 3 години
До Анонимен
точен отговор
3
1
 
11
 
! Отговори
Бива преди 3 години
На външен вид много добре.
Двигател V6 също добре.
А интериорът видимо копира Мерцедес макар и в по-опростен вариант.
Изглежда като добър опит.
Остава само да не прекалят с цената.
2
15
 
7
 
! Отговори
това е виц нали преди 3 години
КИА хахаха То е дори смешно да се напише подобно заглавия камо ли КИА да се мери със немските премиуми.Това заглавие звучи като виц.А вие дето пляете немские автомобили и ги наричате какви ли не сами си направете сметката с кой иска да се бори например КИА или която и да е друга марка.Сами си направете и сметка кои автомобили предизвикват най много коментари.По дърво без плодове никой не хвърля камъни.Очаквам и тази тема да счупи рекорда макар да е пусната късно и то не заради КИА.
1
23
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да платиш повече от 10бона за тоя корейски кокошарник е извращение........