Производителите на коли все повече ни лъжат за разхода

Разликата между обявените и реалните стойности е скочила близо 5 пъти
22
Производителите на коли все повече ни лъжат за разхода
Снимка: Audi

Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи ново проучване по въпроса.

Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него, средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 г. е 42%, докато същият показател през 2013 г. е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.

Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.

Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP, ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техният разход на гориво и вредните им емисии.

Въпреки новия тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията, новата WLTP програма "съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката".

Повече подобни новини четете в Automedia


22
Още от Коли
BMW впечатли с хардкор-версия на M3
Напиши коментар Коментари
21
0
 
8
 
! Отговори
Фен преди 2 седмици
А какво ще кажете за трагедията наречена градски транспорт в София??? Имам в предвид като разписания. Автобуси и рейсове редовно се чакат по 30мин. Това пречи много да се слезе от колите!!!
20
17
 
16
 
! Отговори
ппп преди 2 седмици
От догодина в София се махат трошките и остават само Евро 5 и 6 коли + ел. колите. Тогава да ви видя се.ляците как ще ревете!!!
19
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да дефинират нормални тестове и производителите ще ги изпълняват. И аз като карам с 200 в Германия не очаквам да горя 4 дизел. Или като ускорявам.
18
4
 
24
 
! Отговори
123 преди 2 седмици
Гледах изследване, че докато направят един хибрид се изгаря количество С0 2, колкото един товарен камион за няколко години. И причината е, че частите пътуват по няколко пъти из света докато всичко е готово. Т.е. те не са по-екологични, каквото и да ни обясняват. Да не говорим, че електричеството все още е повече на твърди горива. Та това всичко е просто политика за показване на цените на някои суровини, дето се използват основно в производството на скъпи батерии. Това е.
17
0
 
15
 
! Отговори
До 11 преди 2 седмици
Петилетките помниш ли ги? Всичко ново е добре забравено старо, хаха :)
16
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Е такава гигантска глупост не бях чел! Не казвам, че производителите рекламират коректни стойности на разход гориво на сто километра, обаче всички посочват, че това при определна скорост и пъти условия. Никой не в състояние да предвиди маниера ви на шофиране, а някой кара на 2-ра докато някое бутало не избие предния капак, това си е изцяло негов проблем.
15
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
С електро-колите работата ще е още по-брутална.
Само няколко години след като (ако изобщо) станат масови ще се наложи да се рециклират/унищожават батерии. Ей тогава ще стане мазало. Отделно, че нуждата от ел. енергия ще скочи до небето.
14
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ЕС зелки не-знаят нищо за производство и физическите възможности на един двигател било то дизелов или бензинов. Дефинираха глупости и резултатът е и глупост: малка кубатура с турбо за ускорение. В реални условия резултатът е друг. Сега реват за електро колите. Е, коя държава има инфраструктура за тях? Или поне стратегия до 10-15 години да има такава? Кой има стратегия за рециклиране на батериите, а потреблението на ток от къде ще се генерира? Био-пр.ъдни. Няма масово решение, само стартъп идеи!
13
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Обаче хората сме прости овце. ЕС-депутатите удариха по масата и за да защитят съществуването си и разходите си, рещиха да направят поредната голяма, но т.ъ.п.а. акция! Стандартите, които са дефинирали не са възможни. Няма двигатели по света, която да може да изпълни стандартите. Е какво да правят производителите, да фалират и десетки милиони да останат без работа. Всеки производител използва всяка законова врата за да уж изпълни критериите. Същото ще стане и с електро колите. Само гледайте!
12
0
 
18
 
! Отговори
Krom преди 2 седмици
Колко много думи за да се каже, че автомобилните корпорации ни лъжат както си искат под благия поглед на съответните правителства които удобно се разсейват.
11
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Занимават се с глупости. Как може някой да каже, до 5 години трябва да изобретите нещо с едикакви си параметри или по добри и да го внедрите в производството. А след още пет с по-добри. Ако така продължава, след няколко години автомобилите трябва да връщат гориво в резервоара вместо да го харчат.

Против замърсяването и пушилките съм, но трябва и малко реализъм.
10
0
 
28
 
! Отговори
ЕС преди 2 седмици
Евростандартите ги пресилиха доста. Моята кола по книга харчи средно 6.1, а реално е поне 7.5. Производителите пишат минимални разходи, за да влязат в стандарта. Вижте сега хибридите - разход 2/100, а никой не измерва, че като ти се изтощи батерията след 50 км. става разход 8/100 бензин.
9
1
 
8
 
! Отговори
Киртак преди 2 седмици
До тТт
Не. Доколкото прочетох в книжката на моя автомобил директивата изиска автомобила да е с водача и ако не се лъжа 100кг.допълнително към стандартното оборудване. Изисква се да има спирания и потегляне със студен двигател. Максимално да се доближи до реалните услови. На писта и стенд ще ти даде "супер"икономия. Моя комбинирано е 6,2л бензин на 100км. Реално, до горе резервоар, нулиран километраж и макс 2 човека 6,4-6,7. Зависи колко е градското и колко съм натискал педала за газта.
8
0
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да. И за това сега една правена с опакото на оная работа данъчна, ме кара да обяснявам, защо служебните ми коли във фирмата харчели по данни на производител 4.2 л/100 км, пък сме отчитали по 8.5 л/100 км!!!! Тва е братче! Всеки гледа да ти го монтира изотзадзе :(((((
7
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
С разхода на гориво има една оправия - като наклони стрелката към R си сипвам бензин догоре.
Като искаш да караш, ще плащаш!
Без пари - пеш. Може да се храниш и за без пари - от контейнерите все ще намериш нещо!

А, че производителите лъжат е ясно. Всичко е една лъжа.
6
0
 
29
 
! Отговори
тТт преди 2 седмици
Поправете ме, ако греша, но разхода нали се мереше от производителя на стенд, симулиращ 25 градуса, 0 градуса наклон и суха настилка? Т.е. симулират се перфектните условия както на пътя, така и на абтомобила? Че става нещо като рекламата на Ситроен преди години, как двигателя изкарвал на стенд 1 млн. км,... а в реални условия дали?! :)
5
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Мошеници!
4
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
То да беше само това на рамо да ги носиш производителите. Има ли стока за която да няма съмнение особено когато е за нас втората ръка европейци.
3
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Не е само терена проблем. И качеството на горивото и начина на каране, както и климатик или други нещя, които са нон-стоп включени, докато при тестовете не са.
2
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Специално за тоя разход работата е изключително отностиелна.
Само като пример - в когато карам в Холандия колата ми дава среден разход под около ~5л/100км. Вляза ли в съседна Германия мога да стигна и 10/100. Това на дизел. Отговора е съвсем прост - едната държава е абсолютно равна с големи ограничения по магистралата. Другата - ограничения няма и хълмист терен.
Дрогото - едно време беше нормално кола 90кс. сега вече и 140 малеят