Все повече родни шофьори сядат зад волана на хибриди

За девет месеца не е закупен нито един електрически автомобил у нас
10 ное 2017 07:10, Александър Попов
30
Все повече родни шофьори сядат зад волана на хибриди
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

За първите девет месеца на годината у нас са били продадени общо 818 леки автомобила с хибридно задвижване при 326 броя за същия период на миналата година, сочат данни от Асоциацията на автомобилните производители за продажбата на автомобили с алтернативно задвижване в ЕС от началото на годината. Нито един от автомобилите обаче, закупени у нас за деветмесечието, не е бил електрически, сочат данни на асоциацията.

За третото тримесечие на 2017 г. у нас са били продадени 217 алтернативни автомобила при 149 броя за третото тримесечие на 2016, като търсенето се е увеличило с близо 50 на сто, отчитат от асоциацията.

Данните включват леки автомобили, които се движат с електричество или друго алтернативно гориво, различно от бензина, дизела или газта.

От Асоциацията на автомобилните производители настояват държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за хибриден модел. Друго искане на ААП е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20 процента, като в момента електромобилите у нас са с около 70 на сто по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.

За сравнение, в Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели хибрид, получават 4400 евро.
Вероятно по тази причина в северната ни съседка за третото тримесечие са били закупени 74 електромобила при едва 7 броя за същия период на м.г., сочат данните на АСЕА.

У нас по последни данни се движат около 500 изцяло електрически автомобила и над 1500 хибрида. В момента на българския пазар електромобилите се предлагат на цени от 60 000 до 80 000 лв.

Едно от малките "удобства", които собствениците на хибридни или електрически автомобили ползват у нас е, че електромобилите са изцяло и безсрочно освободени от общинския данък за превозни средства. За хибридите екстрата важи 5 години. Паркирането им в градовете трябва да е безплатно, а винетките - по-евтини.

За третото тримесечие на тази година в ЕС са продадени общо 211 635 автомобила с алтернативно задвижване, при около 140 хиляди продадени броя за същия период на миналата година.

Регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия, като са нараснали съответно с 90 на сто и 83 на сто в сравнение с преди една година, следвани от Обединеното кралство и Франция - плюс 48 процента, Франция и Италия - плюс 33 процента.

Само един от 60 автомобила, продадени през третото тримесечие на 2017 г. в ЕС, е бил електрически, докато всички алтернативни комбинирани технологии - хибридни, горивни клетки, метан и превозни средства за природен газ - представлява един от 16 нови леки пътнически автомобила, регистрирани в ЕС, отчитат данните на асоциацията.

Според данни на експерти в бранша близо 10 млрд. евро предстои да бъдат инвестирани в европейски мрежи за зареждане на коли, които използват алтернативно на бензина и дизела гориво. Предложението е част от поредния план на Европейската комисия да насърчи използването на "зелени" транспортни средства.

Идеята на ЕК е така да се излезе от "омагьосания кръг", в който се върти браншът сега. Освен че са доста по-скъпи от обикновените, колите на алтернативни горива не се купуват и заради липсата на инфраструктура. Тя пък не се развива, защото този вид превозни средства не се продават, коментират експертите.

Целта за целия Европейски съюз е до 2020 г. да има мрежа от минимум 800 000 зарядни станции за коли на ток. В момента в страните-членки съществуват около 12 000 такива устройства. Най-напред с изграждането на станции за зареждане на електромобили в Европа са Германия, Франция, Холандия, Испания, Австрия и Великобритания. Тези държави имат собствени цели за развитие на мрежата и стимулират чрез държавни средства разпространението на колите на ток.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
8
 
! Отговори
НАП преди 6 години
Освободени от данък са само изцяло електрическите автомобили. В закона е записано "автомобил, в който не е монтиран двигател с вътрешно горене". *** е, че дори изцяло електрическите мотоциклети и мотопеди не са освободени от данък, не влизат в определението за автомобил. Българска работа...
6
4
 
4
 
! Отговори
до 6 преди 6 години
Напълно нормално да са Хибридни,просто е плавната стъпка към изцяло електрическите или хибридни при които ДВГ то е просто резервен генератор за ток.С петроло-доларите се свърши вече ,ако някои не го е разбрал на този свят,доста е закъснял.Лично аз веднага бих си взел когато технологията стане достъпна и ширпотребна,в момента е по-скоро екстра.И нека не забравяме ,че водата се разгражда на кислород и водород!
5
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Лъжете, хибридите не са освободени от общински данъци първите 5 години.Карам хибрид произведен 2017 и платих данък 18лв за Октомври до Декември 2017.
4
1
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
То скоро всички нови коли ще са хибрид. Системата ще се монтира, за да покриете емисиите за евро 7, евро 8. Карате 20 км. на ток и после стандартно - 8/100 бензин.
3
3
 
6
 
! Отговори
До нечетящите преди 6 години
"Данните включват леки автомобили, които се движат с електричество или друго алтернативно гориво, различно от бензина, дизела или газта."С вашите барутници... Дет били 1988 на газ. Нямат нищо общо с хибрид!
2
9
 
5
 
! Отговори
Охоооо... преди 6 години
Ние в нашето семейство от 1990 г караме хибриди. 27 години вече ,вие сега се сетихте. Бензин и газ къде го забравихте. Търсите сензация,но няма. Реално нищо ново не са открили.
1
6
 
0
 
! Отговори
Алов666 преди 6 години
Така е дизелка с газова, бензинка с газова и т.н.