В подготовка за зимата: 3 основни грешки при шофирането

Спомагателните системи и зимните гуми са само инструменти, а не решение
Обновена: 3 дек 2017 19:46 | 3 дек 2017 19:45,
74
В подготовка за зимата: 3 основни грешки при шофирането
Снимка: Automedia

Зимата е най-тежкият сезон - както за шофьорите, така и за автомобилите. Тогава броят на катастрофите се увеличава, съответно същото се случва и с броя на пострадалите при тях. Причините са много, но експертите посочат основната – несъобразяване с обстановката на пътя. Често това се дължи на предоверяване на системите и оборудването на автомобила.

ЗИМНАТА ГУМА Е САМО ПОМОЩНИК

На първо място това се отнася за зимните гуми. Колкото и да са добри те, сцеплението към леда, снега или замръзналия асфалт е много далеч от това през лятото, когато пътят е сух. Твърдението, че зимната гума сама ще реши всички проблеми е мит. За да стане това се изискват навици и внимание, което мнозина шофьори пренебрегват напълно.

Това важи особено за по-младите водачи. Те считат, че със зимните гуми са пълен господар на пътя и винаги ще успеят да спрат, независимо от скоростта на движение. Щом през лятото колата е спряла, значи с хубави гуми ще го направи и през зимата. Което няма как да стане. Зимната гума е само помощник, който трябва да се ползва умело, иначе ефектът от нейното използване изчезва.

4Х4 НЕ РЕШАВА ВСЕКИ ПРОБЛЕМ

Подобно нещо важи и за системата за задвижване на четирите колела. Няма такова 4х4, което да превръща гарантирано автомобила във всъдеход с фундаментална устойчивост във всеки завой, на всеки път и при всяка скорост. Както зимната гума, така и задвижването 4х4 е инструмент на водача, който трябва да знае как да го използва. Нещо подобно на чук – той може да отскочи и да удари този, който го използва, но може и с един замах да забие пирона докрай.

За съжаление, много водачи смятат, че автомобил със задвижване към четирите колела и зимни гуми е най-доброто за зимата. Оставят всичко на технологиите, а зад волана продължават да се държат така, сякаш навън е лято. И после се чудят защо изведнъж са се оказали в канавката.

СИСТЕМАТА ABS УВЕЛИЧАВА СПИРАНЕТО

Не съществува антиблокираща система (ABS), която да намалява спирачния път. Нещо повече – тя го увеличава. През лятото, на сух път това не се вижда, а през зимата – изобщо. Изчислено е, че тогава автомобилът спира с 3 метра по-късно от обичайното. При висока скорост разстоянието е още по-голямо – 15 метра, които често се оказват фатални.

Системата ABS има за задача нещо съвсем различно – тя предотвратява блокирането на колелата и помага на автомобила да не се завърти, дори когато се налага аварийно спиране. Много шофьори обаче си мислят, че благодарение на нея ще успеят да се справят с всяко препятствие на пътя и продължават да се движат с по-висока скорост. След което настъпват рязко педала на спирачките, но често вече е прекалено късно.

Повече подобни новини четете в Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
4
 
5
 
! Отговори
ДО 6 Dido преди 6 години
За ABS са написали точно това което пишеш ти . Прочети втори път .
8
9
 
5
 
! Отговори
Бизнесмен с Ауди преди 6 години
А защо въобще тези хора карат колите си през зимата? По-добре да се обадят на пилота и да вземат хеликоптера, по-безопасно е. Е, разбирам, че може нещо тази година да са позакъсали с парите - кой инвестирал много в нов бизнес, кой друго... Но пък тогава биха могли да си наемат някой добър шофьор или дори да пътуват с такси на по-късите разстояния!
7
6
 
23
 
! Отговори
СЪВЕТ преди 6 години
Съгласен съм и с трите неща .Един съвет - при сняг и лед - изпуснете въздуха от гумите с половин бар .
6
0
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На лед е по добре да превключиш на по ниска предавка от колкото да скочиш на спирачката и да си като на бобслей.
5
25
 
16
 
! Отговори
Dido преди 6 години
Пълни глупости са написани за ABS! Без нея трябва да имаш изключителен опит и умения за да спреш бързо и да увладееш колата! Като блокират колелата и колата се запарзаля и поднесе, ходи ми разправяй, че спираш по бързо и заковаваш!!!
4
3
 
20
 
! Отговори
mgs преди 6 години
До 1:На ABS е му е функцията да спира за по кратко - намалявайки спирачното усилие, системата се стреми колата да остане управляема и шофьора да се опита да заобиколи опасността. Катастрофирал съм с кола без ABS: сняг и лед, едно поле, карам жигула с блокирали предни колела с не повече от 30km/ч, един единствен електрически стълб и аз го уцелих челно... За щастие на мен нищо ми нямаше, но колата беше за скраб.Ако бях с ABS имах огромните шансове да намаля и да завия.
3
36
 
12
 
! Отговори
Фори преди 6 години
Аз знам как да карам безопасно. Цаката е, минаваш в насрещното с огромна скорост, но трябва фаровете ти да са много яки, като прожектори, и да караш на дълги. Тогава насрещните шофьори се плашат и моментално свиват в канавката и освобождават пътя.Това прави минаването безопасно. Иначе, забелязал съм, много неопитни, често по-възрастни шофьори карат така, че насрещните не им освобождават пътя и това създава предпоставки за опасни катастрофи. Не се движат безопасно тия шофьори...
2
14
 
5
 
! Отговори
МaйМyнaтa преди 6 години
Не знам, не е лесно в сняг! Ще се пробвам тази зима, с 4 MOTION. И не. Не разчитам на 2-та ми милиона километри!
1
5
 
31
 
! Отговори
Одобрявам преди 6 години
Много полезна статия. Потвърждава и моите наблюдения, че АBS-ът не помага да спреш по-бързо, дори напротив - колата не заковава, както би искал.