Бижутата сред колите за последните 80 години. И те са?

Тези 15 модела са оказали най-голямо влияние върху индустрията
27 дек 2017 21:49, Красимир Ангелов
8
Бижутата сред колите за последните 80 години. И те са?
Willys-Overland (Jeep). Снимка: AutoMedia.bg

Изданието Business Insider избра най-добрите автомобили на всяко десетилетие, започвайки от 40-те години на миналия век. За да попадне в тази класация, машината трябва да отговаря на няколко основни изисквания – да е оказала влияния върху индустрията, да е историческа важна и да е много популярна по своето време.

AutoMedia.bg събра за вас бижутата на отминалите 80 години. Насладете им се!

1940 Willys-Overland (Jeep)

Едва ли някой ще си зададе въпрос за причините тази машина да попадне в списъка. Все пак именно Willys е прародителят на съвременните "джипове" – име, което вече се е превърнало в нарицателно.

1940 Ford F-Series

Бижутата сред колите за последните 80 години. И те са?

Още една легенда, която неизменно е най-продаваният модел в САЩ от 1980 г. Очаква се през 2017 г. пикапът да стане и най-успешният автомобил в света, като от него да бъдат продадени около 1 млн. бройки.

1950 Citroen DS

Бижутата сред колите за последните 80 години. И те са?

Citroen DS носи прякора "Богиня", който обяснява всичко. Един невероятно прогресивен за своето време автомобил, който се счита и за най-добрата френска кола в историята. Хидропневманично окачване, дискови спирачки и уникални фарове – през 50-те години на миналия век никой друг не може да се похвали с такива технологии.

1950 Chevrolet Corvette

Бижутата сред колите за последните 80 години. И те са?

Първият Corvette се появява през 1953 г., като производството на модела стартира с откритата версия. Икона на своето време и дизайн, заради който мястото на тази кола в списъка е задължително.

1960 Volkswagen Beetle

Бижутата сред колите за последните 80 години. И те са?

"Бръмбара" е първият народен автомобил, като той е създаден от Фердинанд Порше и придобива огромна популярност не само през десетилетието на своето излизане, но и в цялата история. От модела са продадени 21 млн. бройки.

Останалите автолегенди вижте само в AutoMedia.bg


8
Още от
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
Фолксваген-фен преди 5 месеца
Драги Красимире,
1. Не е Фолксваген "Бийтъл", а е "Кефер", т.е. "Бръмбар".
2.Не се произвежда от 1960 г., а от 1938 г., произвежда се и сега в Мексико и Бразилия.
Другото е верно.
6
1
 
1
 
! Отговори
шофер преди 5 месеца
Има много недоразумения, има някои сполучливи копия, но германската кола си остава номер едно. Всичко друго е бъгавина и компромис в качество и надеждност. Па електрокара на теслАта по-му прилича да върви в комплект с пантографи или тиранти за зимата.
5
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Само не разбрах какво прави в класацията онова недоразумение Ford-F? С какво е допринесло за автомобилостроенето? Освен в САЩ, никъде другаде не е популярен.
4
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Москвич и Запорожец защо не са в класацията?
3
3
 
12
 
! Отговори
Кръвожаден веган преди 5 месеца
А през 1931, чешките инженери Hans Ledwinka и Paul Jaray създават Tatra V570, която по "съвета" на Хитлер "вдъхновява" Фердинанд Порше. Той я "разглежда с шублера" и прави Фолксваген "Бийтъл".
После от Татра завеждат съдебно дело, но пък точно тогава германците ги нападат и нататък историята я знаем...
2
4
 
19
 
! Отговори
BigDick4you преди 5 месеца
Красьо, моето момче , Фолксваген Бийтъл, легендарната "костенурка" е създаден в Германия преди Втората световна война
- по точно през 1938 година!
Много поздрави на сайтовете, от които превеждаш!
1
4
 
24
 
! Отговори
бай Тъпчо преди 5 месеца
Еееее а бе аз само да ви кажа де за онези прозорци дето все изкачат с разни реклами де, то...да знаят тези дето ги пущат, че аз хич не ги чета-турям им хиксат и дим да ги нема-да са чудат що са непрочетени...инак тез коли всичките ги знам до една бе, едно време си изрезвах картинки и си ги лепех отвътре на вратата на нужника и всеки ден ръмжех вътре все едно си карам некоя, та съм ги пробвал всички тия, та и още има дето тука ги незнаят...