Французите на протест – не искат ограничение на скоростта

Властите искат да сложат ограничението по пътищата на 80 км/ч
13 яну 2018 13:03, Боряна Павлова
18
Французите на протест – не искат ограничение на скоростта
Снимка: архив Reuters

Френското правителство бе засипано с критики, след като обяви плановете си да приеме законови поправки, с които да се намали ограничението на скоростта на второкласната пътна мрежа в страната с 10 км/ч. Ако промените бъдат приети, движещите се по двулентовите междуградски пътища във Франция ще трябва да се движат с максималните 80 км/ч, а не както е досега с 90 км/ч.

Френският премиер Едуар Филип е един от инициаторите на предложението. Ето какво написа той в личния си профил в Twitter по този повод:

“Повече от половината от фаталните инциденти на второкласната пътна мрежа се случват, заради липсващите преграждения между двете пътни платна. Именно заради това, максимално позволената скорост там ще бъде намалена от 90 на 80 км/ч.”

Въпреки добрите намерения на управляващите, промените бяха заклеймени като “абсурдни” от групата на френските автомобилисти “40 Millian Motorists”. “Тази доста непопулярна мярка действа рестриктивно за автомобилистите и осакатява икономиката,” заяви президентът на групата Даниел Керо.

“Решението е абсурдно, защото му липсва обосновка. Единственият псевдоаргумент, който поддръжниците на промените изтъкват постоянно, е една математическа теорема, разработена от шведски изследовател през 80-те. Не е взето предвид нито състоянието на пътищата, нито сигурността на модерните автомобили, нито нищо останало, свързано с актуалните условия, с които автомобилистите са принудени да се справят,” продължава той.

Филип срещна значителна съпротива и в социалните мрежи, като мнозина от потребителите им смятат, че единствената причина да се намали ограничението на скоростта, е да се събират повече пари от глоби. Други пък смятат, че решението не адресира истинските проблеми, свързани с френската пътна безопасност, изтъквайки, че голяма част от пътищата са в лошо състояние, което допринася за катастрофите.

Въпреки критиката, Филип защити решението, заявявайки: “Нека бъдем ясни. Мерките, които обявяваме днес отговарят на един-единствен критерий: намаляване на броя на катастрофите, както и на тяхната сериозност. Скоростта е водещата причина за наранявания на хората. Дори когато скоростта не е основната причина за инцидента, тя определя неговото начало, а понякога и двете едновременно.”

Още от автомобилния свят четете в Automedia.bg


18
Още от Коли
Туркменистан – страната с белите автомобили
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Я гледай.... преди 3 дни
До Паметлив 8 Силно развития обществен транспорт при саца беше , че колите бяха много малко. А сега учениците от по горните класове ходят на училище с мотори и коли.
17
0
 
1
 
! Отговори
до 15 преди 3 дни
Не че не могат да си го позволят, просто са много стиснати.
Иначе от Германия до Испания да отидеш за 70 евра по нормален пък си е супер.
Тоя народ по курорти дава хиляди евра, ама чей сеа, тука ако може през полето да мина.
Е няма безплатни обеди, хубавите пътища искат пари. Безплатното е натоварено, така е. Който иска по второкласен път - да се мъчи.
16
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Което е супер. Франция никога няма да се съвземе и да се върне в пререволицинното си хубаво състояние, но някой неща ...
15
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Във Франция магистралите са ужасно скъпи,най-скъпите за Европа,ако карате от Германия за Испания струва над 70€ и много французи не могат да си го позволят,повечето карат по алтернетивните национални пътища ,които по нищо не отстъпват на магистралите но са много натоварени и създават предпоставки за катострофи.Вместо да намалят таксите за магистралите които са празни те намалят скоростта по и без това до максимум натоварените безплатни междуградски пътища.
14
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Не знам как франсетата ще намаляват катастрофите, след като много добре се знае от всички експерти, че намаляването на максимално разрешената скорост под безопасната скорост за пътя, увеличава катастрофите. Безопасната скорост за тези френски пътища е повече от 90 км/час ....
13
1
 
7
 
! Отговори
man преди 5 дни
Не харесвам когато журналята пишат "властите" решили еди какво си. Това са временно узбрани управляващи, а не някакви власти. Стига с тази робска психика!
12
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
абе премахнете ограничеята , нека да се трепят, след като 10 км в час им забавят печалбата.
11
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
FRANZIA E EDNA NENORMALNA DARGAVA,NIKOI NE BRASNE FRANZUZITE ZA HORA,90%SA NEGRAMOTNI I MNOGO TRIPOLOVI.
10
9
 
7
 
! Отговори
Бръчков преди 5 дни
Добре са решили ! Със сигурност има сериозни аргументи ! А тук у нас заради жалкият герберастки популизъм скоростта е такава , каквато не позволяват пътищата , които Бойковите фирми направиха ....Хайде карайте със 140 в дясна лента от Пловдив до Ст, Загора -ще изпаднат и бъбреци и пломби ! Да не говорим за срутищата по Люлин и Струма ....
9
1
 
7
 
! Отговори
Хм преди 5 дни
Пътят на рестрикции за всяко нещо определено не е добър...Особено ако не важат за всички!
8
4
 
5
 
! Отговори
Паметлив преди 5 дни
До Анонимен
Тези сведения за времето преди 10.10.89г откъде ги черпиш?Щото общо взето са неверни.Ограничението на скоростта наистина беше 80км/ч,но такава беше и икономичната скорост на тогавашните автомобили.Които впрочем тогава у нас бяха около 120 на 1000души(САЩ-600,З.Европа-400,Източна Европа-м/у 100 и 200,СССР-50).*Обаче имаше силно развит евтин обществен транспорт,а населението бе 9млн.
Впрочем жертвите бяха твърдо над 1000 годишно,а основна причина-алкохолът(още нямаше наркотици).
7
25
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Това "група автомобилисти" е горе-долу същото като "група за взаимопомощ на бавноразвиващи се". Да си шофер в днешно време е признак на тъпотия и нисък социален статус, трябва много смелост, за да се самоопределиш като такъв пред публика.
6
1
 
11
 
! Отговори
пъпеш преди 5 дни
Кинти, бате. Искат да плащаш застраховки, ама да няма катастрофи. Няма обезщетения, болници, здравни каси и т.н. Авто индустрията иска пък 3 челни катастрофи от теб на година.
5
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
По времето на Тодор Живков, у нас разрешената скорост беше 80км/ч. В България по това време имаше по една кола на 14 семейства. Средногодишните жертви тогава бяха между 850 и 950 на година. Днес колите в България са по 1.4 на семейство, разрешената скорост е 90км/ч, а жертвите средногодишно са между 650 и 750.
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Ще има разлика ако си в една малка колица на батерии и ако някой 3 тонен джип те нацели със 150 км/ч. Ограничението на скоростта при съвременните компютъризирани коли е проста работа ама никой производител не се наема да го направи
3
7
 
26
 
! Отговори
шматка преди 5 дни
Едва ли ще има голяма разлика при челен удар с 80 или90км/ч
2
21
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Ревливи шоферски пропадняци. Какво друго да очаква човек от тях?! Нещастници.
1
3
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Я па тия. У назе таквоа нещо нема. По третокласните пътища си житкаме сас 120 у час бе. А по второкласните напрао биеме стрелката у дъното на километражо бе. А по магистралете дека са на дунавски вални напрао излитаме бе! Ного сте назад с матреало бе френчетата! Елате тука у бугарско па си житкайте какви аресва. Само глейте да не ви нацели неко надрусан или пиян че ше ви прати на небето!