Газ или спирачка: Как да шофираме при заледен път?

Опасно е да подаваме рязко газ и да влизаме на скорост в завой
Обновена: 4 мар 2018 09:55 | 4 мар 2018 09:53,
34
Газ или спирачка: Как да шофираме при заледен път?

След като страната беше в снежен капан от днес започва да вали. Температурите обаче все още са ниски и има опасност от заледяване на пътя. Какво да правим в тази ситуация?

Най-важното на пътя е да запазим самообладание, ако попаднем в критична ситуация. Основната грешка, която допускаме в момент на паника, е да махнем крака от газта, докато колата е още в движение.

"Първата грешка, която допуснах е, че си върнах рязко крака от газта в завой, което е строго забранено. Най-често срещания навик е да почнат да въртят волана на едната страна, на другата страна и става така наречения камшик. Воланът не завива колата, физичните закони завиват колата", обясни пред БНТ Васил Жеков - автомобилен пилот в Рали училище.

Друга грешка при неочаквана ситуация на пътя, е рязкото и продължително натискане на спирачката, което блокира гумите на колата. Опасни са и грубото подаване на газ, влизането в завой с висока скорост, както и да шофираме с износени гуми. А най-страшен на пътя е така нареченият "черен лед".

"Асфалтът е чист, няма сняг, но се хлъзга. Температурите са много ниски, на предния ден е леко валяло или е паднала роса и се заледява и нищо не се вижда", поясни Жеков.

Затова експертите съветват преди да тръгнем на път, да тестваме автомобила си. Жеков обясни, че е добре преди да тръгнем с колата на път да направим тест за сцеплението на пътя.

"Тръгваш и биеш спирачки, за да видиш дистанцията на спиране", обясни Жеков.

За да сме сигурни на пътя, трябва и добре да познаваме колата си, както и да знаем какъв е видът на предавката ѝ. Най-труден за овладяване е автомобил от типа 4 по 4, а най-разпространени са автомобилите с предна предавка.

"При предното предаване, колкото повече газ ѝ даваш, тя толкова повече предницата отива към външната част на завоя", даде за пример рали пилот.

За да избегнем пързаляне на колата, основното правило е да намалим скоростта с минаване на по-ниска предавка и да не правим резки движения с волана. А ако попаднем в критична ситуация да запазим спокойствие.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
17
 
7
 
! Отговори
погр ебален агент преди 6 години
Натискаш едновременно газта и спирачката и си готов.
13
3
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Влизане на малка скорост в завоя и на излизане даваш газ да дърпат колелелетата!Това му е майката на предното предаване!Със задно предаване влизаш в завоя без никакви спирачки а задните колелета да убият скоростта постепенно и никаква газ на излизане от завоя щото задницата ще те изпревари!Това е!От 1985г карам всекидневно всякакви коли!Това е!А който е решил да се прави на състезател да обира мантинелите!
12
3
 
11
 
! Отговори
Бобчо преди 6 години
Къф е тоя състезател, какви са тия глупости?! Отнемането на газта може да те подведе ако си с предно, ама със задно колата просто си влиза в пътя, ако скоростта не е твърде висока разбира се и ако не си на ниска предавка за да повлече гумите. Ама да ми разправя, че 4х4 било най-трудно за овладяване...
11
1
 
31
 
! Отговори
П.Петров преди 6 години
Без никакви резки действия, това е правилото. Скоростта се контролира преди завоя с отнемане на газта плавно и лека и плавна спирачка на включена скорост, превключване на по-ниска предавка. Другото е спазване на дистанция и съобразяване на скоростта.Рязкото подаване на газ или рязката спирачка, правят колата в шейна на вода, лед, сняг. Ако не сте убедени каква е "съобразената скорост", карайте след професионален шофьор с регистрация от мястото, през което преминавате.
10
11
 
4
 
! Отговори
Българин преди 6 години
Само газ и карам без спирачка!
9
1
 
29
 
! Отговори
От 7 преди 6 години
А не рали пилот е. Хич и не го слушайте !Ние не караме рали стил с *** газ . Целта е да стигнем невредими .... Съвети от пилоти изпитатели са вредни по улиците където има движение от хора и автомобили ..
8
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Чета пълни глупости от псевдо експерти. Кола с предно се държи по един начин, кола с зано по друг, 4х4 по трети, да не говорим за тези екипирани с диференциали с ограничено приплъзване или пък други с шпер...Лично аз, ако го слушам, на моето 4х4 с ограничено приплъзване, ще се забия в мантинетлата на първия завой. Спрете да давате трибуна на ***, моля.
7
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колкото може с по - бавна скорост се кара.... Ако се хлъзга се ползва" двигателната спирачка" (минава се на по- ниска скорост).И се пази голяма дистанция ... Да има ход за спиране.Този дето го е писал е летен шофьор
6
0
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Подобни статии са по-скоро вредни, отколкото полезни. Обясненията тук са нескопосани и не могат да принесат полза на шофьорите без опит, а само допълнително да ги объркат и панират. Най-добрият съвет даден тук е - когато не си сигурен, дали не е замръзнало шосето, намали скоростта и на равен участък натисни спирачка за да видиш дали е хлъзгаво. Но и това не ти дава гаранция, че след 500 метра обстановката няма да се промени.
5
0
 
16
 
! Отговори
учебен преди 6 години
Това е запознаване преди първия урок за курс за шофьори.
4
4
 
22
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 6 години
Тоя не е никъв автомобилен пилот, менте даскал е!
3
4
 
41
 
! Отговори
Киро кардана преди 6 години
Първата грешка, която допуснах е, че си върнах рязко крака от газта в завой, което е строго забраненоТочно така!!!Карате ли кола с кардан в завой няма да отнемате газта а само газ да ламарината...иначе е строго забранено обратното...Тогава ще усетите всички физични закони!Ще видите набързо кой кара зад вас!После що ставали катастрофи ами като четат хората ей такива загубени статии..
2
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нито, газ, нито спирачка на заледено, бе тъппаци! Отнемане на газта само.
1
6
 
22
 
! Отговори
М6 преди 6 години
Само газ, ухилен до уши и на търмък.