Екотаксата за стари коли скача на 310 лв., за новите – намаление

Министерството обмисля такси и за МПС-та, които досега са нямали
Обновена: 21 май 2018 07:52 | 21 май 2018 07:10, Анисия Иванова
87
Екотаксата за стари коли скача на 310 лв., за новите – намаление
Архив: Булфото

Екотаксата за коли, които са над 10 г., която се плаща еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лв. и от сегашните 267 става 310 лв. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3,5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за обществено обсъждане.

Ако возилото е между 5 и 10 години, таксата от сегашните 253 става 290 лв. За колите под 5-годишна възраст има намаление – от 200 на 194 лв., а за новите – от 146 на 125 лв.

Ведомството на министър Нено Димов възнамерява да сложи продуктови такси и за други категории МПС, за които досега е нямало. Например за микробуси с над 8 места и за товарни коли до 12 тона се въвежда такса. За новите ще е 625 лв. и се увеличава с възрастта на возилото, за да стигне 1550 лв. за тези над 10 години.

Още по-големи са за тирове, като в мотивите е посочено, че са най-големите замърсители, а досега не са били обхванати от системата на продуктовите такси. Чисто нов автобус и камион над 12 тона ще може да се регистрират за 938 лв., а такъв над 10 години – срещу 2325 лв.

При хибридните коли, които се движат с ток или с бензин и дизел, таксата започва от 100 лв. за новите и стига до 255 лв. за най-старите. Електромобилите ще плащат 102 лв. независимо от това кога са произведени, но тази такса се въвежда от 1 януари 2022 г., т.е. засега те са освободени от нея. Останалите промени влизат в сила от 1 януари 2019 г., съобщава "24 часа".

В пакета от документи се предвиждат също нови по-строги правила за рециклирането на излезли от употреба гуми и масла, които засягат пунктовете с лиценз да ги оползотворяват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
3
 
5
 
! Отговори
! преди 5 години
До Марко Марков, въздухът сега е мръсен колкото и преди! Извод: Слез от колата и оди пеш, вместо да се друсаш вътре за 2 бири и едно кафе до отсрещния магазин!
56
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всички еко и пътни такси и винетки трябва да са функция на изминатите километри. Тези такси трябва да се включат в цената на горивото. Така ще е справедливо. Не е редно ако изминаваш 5000 а съседа 25000 км на година и да плащате еднаква сума.
55
0
 
9
 
! Отговори
До 55 преди 5 години
Тази такса, погрешно наричана екотакса, няма нищо общо със замърсяването на въздуха от движещите се автомобили. Това, за което пишеш е замърсяване от движещи се автомобили и замърсяването от твърдите горива, което е нещо съвсем друго. Тук става дума за излезли от употреба автомобили и какво се прави с тях.
54
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
поне улиците да оправят и магистралите да не се къдрят след 3 месеца след ремонта. и горивото малко по-свет да стане...
53
4
 
20
 
! Отговори
Марков преди 5 години
Да питам аз - въздухът мръсен ли е сега, както беше през зимата? А? Колите им били виновни! Сега няма дни с превишаване на нормите, а през зимата нямаше дни без превишения на нормите! Извод - колите нямат никаква вина. Сложете такси на твърдите горива, защото те замърсяват най-много, а не колите! Ама така е по-лесно, нали. ****ата ви ***...!!!
52
1
 
6
 
! Отговори
катеричок преди 5 години
австия 1,6 бензин, 2004, 70 евро на месец. има значение само обема на двигателя и кое ниво си. нивата за нов шофьор е 9 и с годините без катастрофи падаш на 0. Ако съм ниво 0 ще плащам 50 евро на месец. В германия е по евтино.
51
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според ГЕРБ за оползотворяването и обезвреждането на излезлите от употреба автомобили трябвало да се заплаща различна такса според възрастта на колата при закупуване и според вида на двигателя!!! То ако това е така, ел. колите трябва да плащат най-висока такса, заради батерията, която изисква най-много средства за обезвреждане. Разбира се лапнишараните без да осъзнаят за какво е тази "екотакса" бързат да дават "грандиозни" предложения за тази такса в размери превишаващи стойността на колата.
50
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не става много ясно, защо се плаща тази продуктова такса (това не е екотакса), но да се смесва с други понятия като възраст на автомобила, вид на двигателя или на автомобила е вредно и погрешно, но какво друго да очакваме от калинките на ГЕРБ, които "творят" законите.
49
0
 
10
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Тази такса очевидно трябва да е според теглото на автомобила. Даже възрастта на автомобила има много малка връзка с размера на тази такса, която погрешно се нарича екотакса, а всъщност е продуктова такса. Тази такса няма нищо общо със замърсяването от автомобила по време на експлоатацията му, което не се знае по повечето хора.
48
6
 
7
 
! Отговори
Екотакса преди 5 години
Екотаксата трябва да бъде на база Евростандарт и обем на двигателя. Като за 5 годишни таралясници - 1000-2000 лева, над 10 години - между 2000 и 10 000 лева. В зависимост дали е CNG, газ/бензин, бензин или дизел. И при регистрация в случай, че гори масло черен печат докато не се ремонтира.
47
1
 
13
 
! Отговори
Виготура преди 5 години
Таксите трябва да са според вредните емисии, които автомобила създава, не според възрастта, или обема на двигателя. Ама това в на мврейците и минетИстерството не могат да го осъзнаят, щото са тъъпи като гъдулки.
46
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Егати промените. Мижави проценти, които няма да променят нищо. Само отчитат дейност, без да решат проблема.
45
4
 
30
 
! Отговори
Azbeaz преди 5 години
Е да бе! Взех си вектра 2004 директно от Австрия от собственика! Стара кола, запазена, малък мотор! Комшията си взе от къща bmw 2010....някав нафтов милионник! И кво?? Оня дръгел където е с огромен мотор, навъртял много км ще плати малко, щото е на малко години, а аз с тая малка шевна машина на газ, даже не замърсявам треа давам мн пари! Само кре.тени ги мислят тия правила!
44
0
 
36
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 5 години
Таксите поскъпват, данъците поскъпват, услугите поскъпват. Има ли нещо, което да не вдигнаха мутрите от ГРЕБ освен заплатите ни ? Докога ще е това, докато не умрем от глад ли ?
43
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За нова кола намаление 20 лв :))) Извинявайте, но това е рекет а не стимул. Нова кола струва 40 - 60 000 лв ...едвалии тези 20лв играят роля :))) Айде малко по-сериозно.
42
0
 
33
 
! Отговори
Vuio преди 5 години
Така и не се обясни на народа за какво точно е тази еко такса?!?!? В малките градове в Северозапада да речем тези еко такси се плащат само на едно единствено място на една единствена фирма! И това ако не е нагласено здраве му кажи! Обикновено ги продават точно до КАТ! Много пъти съм питал за какво отива тази такса??? Садят дървета ли? Рециклират безопастно колите ли? Какво???? Нищо, просто едни хора трябва да приберат едни пари и това е!
41
0
 
16
 
! Отговори
Панов преди 5 години
До 3 АнонименТи къде точно на запад живееш, та пишеш глупости?Искаш ли да ти покажа колко точно са данъците на нова и на стара кола? И изискванията за Тюв? Ще ти споделя за мойта 17-годишна баба - данък 94Е/година, застраховка 35Е/месец. Тюв го мина веднага, защото отговаря напълно на изискванията, които са били по време на производството и. Има и зелен стикер Е4. За сведение, ако пазаруваш за седмица, харчиш повече пари в магазина. Толкова за мита с огромните данъци на Запад. Колата не е лукс
40
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Министерството обмисля- само скубят е без това бедния народ
39
0
 
18
 
! Отговори
Панов преди 5 години
Какви хиляди левове бе, еднакви таралясници на еднакви километри. По-добре ходете до Западна Европа, регистрирайте си ги там, и си ги карайте в БГ, излиза по-евтино, или същото... Плюсовете са, че взимате автомобил на реални километри, в реално състояние, често пъти в пълен ред, просто стар модел, а не гримирана котка в чувал, с неизвестен брой интервенции по нея, и нужда от подмяна на половината и части...
38
1
 
21
 
! Отговори
Haha преди 5 години
Т.е. разликата в таксата за коли над 10г и тези между 5-10г е 20 лв. При разлика в цената на колите хиляди левове. Много стимулиращ, няма що