Китай става най-големият производител на е-мобили

Калоян Желев пред Bloomberg TV Bulgaria
23 май 2018 15:07, Екип на Bloomberg
10
Китай става най-големият производител на е-мобили
Bloomberg TV Bulgaria

Съвсем логично и напълно нормално е навлизането на електромобилите на пазара и смяната на изкопаемите горива в задвижващите системи на автомобилите. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Преодоляването на изкопаемите горива в задвижващите системи на автомобилите е въпрос на време. Това да изкопаваш изчерпаем природен ресурс, който да преработваш и след това да изгаряш само за да се движиш напред, е доста примитивно от технологична гледна точка и подлежи на изживяване както въглищата в железопътния транспорт.

Според Желев електромобилите ще заменят конвенционалните автомобили, тъй като технологията при производството им е най-напреднала и най-близо до масовото производство. Той отбеляза още, че развиването на зарядната инфраструктура е не по-проста и по-евтина задача от това да се развие и въведе в производство самият продукт и посочи това като една от причините, поради които навлизането им се бави.

Като основен плюс за Китай при спрягането на страната за водещ производител на електромобили, Желев посочи историческият шанс да прескочат конвенционалната автомобилизация и да преминат директно в електрическата. Страната има възможност, финанси и мащаб да мисли в тази посока и вече го прави, добави още той.

Според експерта Tesla има предимно рекламна роля за продукта.

Tesla са твърде малки за една много сложна индустрия, в която размерът е от изключително значение. По тази причина веригата на доставките им е много дълга и твърде скъпа.

Като колосален Желев определи търговския дисбаланс между САЩ и Европа и в голяма степен това се дължи именно на автомобилите, тъй като вносът на автомобили от Европа към САЩ е значително по-голям, отколкото този на САЩ към Европа, отделно има множество европейски компании, които имат заводи там. Срещу този дисбаланс САЩ се бори с икономически мерки и митнически бариери. Според него Тръмп има намерение да изпълни всичките си предизборни обещания, като смята, че това ще му гарантира втори мандат.

България не може да се похвали със стратегия и национално структурирана мисъл по проблема, каза Желев. Символичен е броят на електромобили в автомобилния парк на страната.

Повече по темата на Bloomberg TV Bulgaria


10
Още от
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Много точна статия! Това е рядкост.
9
0
 
0
 
! Отговори
Anon преди 2 месеца
Всичкия литии е в Китай...
8
0
 
3
 
! Отговори
Майтапчия преди 2 месеца
Чувствам,че бизнеса с репатраците ще се разрасне....
7
6
 
4
 
! Отговори
Истината преди 2 месеца
Голям проблем за ел.колите се оказва рязкото падане на пробега при движение с висока скорост.Заявените 500км лесно падат до 150,ако опънеш електричката по магистралата на максимална скорост(която е под 200км/ч).Което лесно обяснява защо богатите не ползват масово ел.автомобили,ха-ха.
На практика се оказва,че заявения пробег е постижим само при пенсионерско каране.Обаче хората с такъв стил пък не могат да си позволят ел.кола...
6
1
 
4
 
! Отговори
Факт преди 2 месеца
До ognyanz
Най-евтиния напълно функционален(щото има и доста нефункционални) и с 300км пробег ел.автомобил произведен в Китай е с обявена цена от 9000 евро.Не пише дали това е експортна цена или за местния пазар.На снимка изглежда добре.Голяма или малка е тая цена-всеки да си прецени.
5
4
 
6
 
! Отговори
ognyanz преди 2 месеца
До Румен: Това, което си писал, е вярно, но вярно е и това, че вече 30 години не можем да построим АЕЦ "Белене", а нашите пишман-реформатори продължават да разправят, че нямаме нужда от нея. И да започнем да внасяме ток от комшиите, пак същото ще разправят. Даже и събраха десетина човека на протест.
4
3
 
5
 
! Отговори
Румен преди 2 месеца
Информацията е старичка. Момента Китай произвежда 60% от всички електроколи. Какво им е екологичното?! Зареждат се с ток,който трябва да се произвежда. Ако всички коли станат електро разхода на ток ще скочи с 60-75%. За да се добива с ВЕИ ще трябва да бетонираме не само Добруджа но и Мизия и пак няма да стига. И тогава какво? Газ и атом,като сега.
3
5
 
5
 
! Отговори
Уърлд Ордър преди 2 месеца
В Норвегия до няколко години ще има само електромобили. Тия са маняци на тема екология. Да можеше всички да последват примера им, да видя какво ще се случи с Тексако, Бритиш Петеолиум, Шел, Лукойл и други световни сатрапи. Но надали, защото същите тези няма да го допуснат.
2
6
 
9
 
! Отговори
Гогата преди 2 месеца
Некой от "специалистите" по електромобили дава ли си сметка, че ако зарежем всички нефта, ще трябват няколко "Белене" само за България ?
1
1
 
11
 
! Отговори
ognyanz преди 2 месеца
Ако китайците направят евтин електромобил като знаменития Трабант, много хора ще го купят. Зареждането наистина ще е проблем. Ще го решим по нашенски- всеки ще си хвърля кабела през терасата за да зарежда, а през нощта етноса ще краде кабели и ще ги предава на вторични суровини.