Стереотипи и заблуди при купуване на кола на старо. Не им робувайте!

При избора на автомобил всеки търси възможно най-добрият вариант
92
Стереотипи и заблуди при купуване на кола на старо. Не им робувайте!
Снимка: Булфото, архив

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат, пише Automedia.bg. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.

1. Пробег до 100 000 км

При избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.

Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.

Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).

2. По-добрe боядисана, отколкото с драскотини

Клиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.

Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.

3. Покупка само от частно лице

Мнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.

Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.

Четете още за заблудите и стереотипите в Automedia тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
0
 
0
 
! Отговори
асд преди 4 години
До ...А ако имам кола 1996, на реални 186 000 км. ? Карана единствено от мен ?
82
0
 
1
 
! Отговори
Морския преди 5 години
Ми ела да видиш моята кола тойота 2007 на 92000 км. а парите как ще ми ги дадеш на ръка или по банков път?
81
0
 
7
 
! Отговори
БЪЛГАРИНА преди 5 години
Не купувайте в БГ употребявани коли! Най-скапаните - КАРАЩИСАНИ!Вкарваш си колата отвън и при сервизиране в България се почва, някой ще ти вземе неща - майстора му трябвала оригиналната ти част... !На крайслер. на мерцедес... преживяно - автоджамбази никакво доверие, сервизи със собственици цингаманга никакво доверие! Навсякъде учили-недоучили майсторе: сега има интернет и публичното мнение за отношението на сервизите и мошениците не е тайна. Това е цял отрасъл!
80
1
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 5 години
До kАйде бе? Аз пък мога да ти дам около 20 примера за коли от Швейцария на километри от 4000 до 90 000,които в официалните представителства минават тестове с резултат "перфектна",а на стендове и замервания са с параметри по-добри от заводските!!! Не бъркайте гаражни майстори,с такива,които знаят какво правят. Да не се бъркат козметични удари с такива при които колата е на макарон усукана. В официалните сервизи нима не правят ударени коли?
79
3
 
16
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
Абсурдна статия за беден народ. Няма хубава стара кола. Евтиното обикновенно излиза скъпо. А тези които ще кажат не бих купил нова кола понеже нови коли купували балъците, ще кажа - добре, че са *** от запад, дето произвеждат ги произвеждат и карат нови та да може вие тарикатите да сте на далавера.
78
0
 
6
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
До Анонимен73 Така е покупката трае няколко месеца и накрая купуваш най скапаната кола. Балъка си е ба..ък ако ще и година да избира.Иначе колите на старо щяха да си стоят по автокъщите.
77
0
 
10
 
! Отговори
Я па я...! преди 5 години
Лотария братче. Едни печеля , други губят.Не може всички да печелят.
76
1
 
1
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
Докер
75
3
 
10
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
Един приятел си купи чисто нова Дачия,от магазина имах нещастието да се возя при минус 20 градуса от София до Трън колата е дизел, стъклото замръзна отвътре няма стопляне на купето освен това духаше от вратите,имаше 1 пръст луфт маркучите на антифриза бяха както трябва само малкият кръг беше топъл,не ги хвалете тези кошници,модела е Солер,после разля кафе между седалките и изгоря някаква електроника 3 месеца без кола нищо че е в гаранция
74
0
 
2
 
! Отговори
Ники бургас преди 5 години
До 69.Колега,дай малко повече инфо за колата.Има ли е пусната в някой сайтза продажба на автомобили?
73
1
 
14
 
! Отговори
да преди 5 години
На 4-5 г. горе-долу си сменям колата с нова и повече от 50 хил. км не мога да навъртя за това време. Даже предната я върнах на 30 хил., защото напоследък нямам много работа извън града. Но има разлика между кола на 100 хил. км карана в България по баирите на 2ра-3та и кола на 100 хил. км. карана в Германия по Аутобана. По-малкото км не гарантират че ще е амортизирана по-малко една кола. По-важно е кой къде и как я е карал.
72
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Номер 70, моята е на 15 години гаражна и е на 106 хиляди със сервизна книжка и обслужвана от фирмения сервиз
71
5
 
1
 
! Отговори
Мда преди 5 години
Колата трябва да изглежда чудесно,за да се надяваш,че горе-долу я бива...Трудна работа да намериш нещо читаво.Е,поне може да е от един собственик,което е сравнително лесно доказуемо.Проблемът е,че доста народ може да извади 10-15хиляди за нова кола,обаче новите коли за тези пари няма да им вършат работа,не отговарят на нуждите.
70
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няколко съвета: Гледайте фугите, трябва да са равномерни. Боята трябва да е равномерно избеляла. Най-добре се купува кола на старо зимата - повечето недостатъци се показват при пробно каране. Всички коли в автосалони са с добавки в масло и бензин. Намерете си доверен сервиз за проверка. Не бързайте - покупка на кола втора употреба трае поне няколко месеца.
69
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ...имам такава кола? BMW ? Сериозен ли си за облога?
68
3
 
13
 
! Отговори
... преди 5 години
Ми реди изречения, че никога няма да мога да я продам, щото била на много колометри. На следващия ден я продадох. А, ако някой ми твърди, че кола на 10-12 г е на 120000км и ми го докаже, ще му я купя и ще му я подаря.
67
2
 
4
 
! Отговори
... преди 5 години
Бях решил да сменям колата, купувана чисто нова преди 10тина години и серизирана само в Хюндай и след гаранцията. 235000км съм навъртял, никой друг не я е карал, без ПТП и пр. Пускамм я на цена с около 2000лв (толква е пълното обслужване, регистрация и др) над средната за този модел и ми звъни накакъв, който с упрек в гласа
66
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
отдавна беше ясно , че производителите на "умни" телефони ще го закъсат. видяхме в няколко стаии поред.сега гледам, че започнали да го закъсват и производителите на "народната кола" ...ами то не може да "сменяш" колата през 3-4 години , то джиесема никой не си сменя през толкова ... едно време кола се купуваше "за цял живот".
65
9
 
18
 
! Отговори
k преди 5 години
До Шкембе с чесънпич, евреиските корпорации на запад плащат големи заплати, защото централните банки на евреите печатат пари и с тях купуват бондовете на еврейските монополи !Еврейските монополи не печелят от продажби !това им дава възможност да плащат нереално високи заплатиБъларските компании не са в евреиската система за преразпределяне на новонапечатаните пари и за това НИКОГА заплатите в България няма да са като западните
64
4
 
19
 
! Отговори
k преди 5 години
До балатумкатастрофиралата кола е НАЙ-ЛОШИЯ избор който можеш да направиш !след удара балансът на колата не е същият, което я прави много опасна !!!ще се намери на пътя някой цър_вул който ще те принуди да направиш екстренна манерва и разбалансираната кола ще се обърне !, да не говорим, че вибрира, яде гуми, върви на една страна и пр.