Българинът избира да пътува с кола – като в целия ЕС

84% се придвижват с автомобил, 14% - с автобус
19 сеп 2018 07:55, Елка Василева
37
Българинът избира да пътува с кола – като в целия ЕС
Снимка: архив, Булфото

Българите масово предпочитат пътуването с автомобили в ежедневния си бит или за туризъм, сочат данни от анализ на Евростат, посветен на провеждащата се в момента европейска седмица на мобилността, която продължава до 22 септември.

Колата е доминиращата форма на вътрешен транспорт във всички държави-членки в сравнение с пътуванията с влак или автобус, отчита европейската статистика, като данните са за 2016 г.

През въпросния период пътуването с кола е представлявало 83 на сто от пътникокилометрите в ЕС в сравнение с 9 на сто пътуване с автобуси и 8 на сто с пътуванията с влакове.

Около 84 на сто от българите са предпочитали да пътуват с кола, 14 на сто са били пътуванията на българите с автобусен превоз и едва 2 на сто - с железопътен транспорт, показват данните на Евростат, цитирани от БТА.

Освен това днешният 19 септември е определен и като Европейски ден без смърт на пътя, като идеята е да се повиши осведомеността на хората относно безопасността по пътищата.

По данни на МВР до вчера - 18 септември т.г., по пътищата в страната у нас са загинали 436 души при общо 682 загинали през 2017 г. и 8 680 ранени.

Страната ни е лидер в ЕС по брой загинали при ПТП на 1 милион души, като европейската статистика сочи, че средно у нас през 2016 г. са загивали 99 души на 1 милион при среден показател за ЕС - 50 загинали на милион души.

Най-много с автомобили пътуват жителите на Литва

Анализът на Евростат подрежда и своеобразна класация за това кои нации в ЕС какъв вид транспорт са предпочитали за пътуванията си през 2016 г.

Най-висок дял са били пътуванията с автомобил сред гражданите на Литва - 90 на сто, следвани от Португалия - 89 на сто и Великобритания - 87 на сто.

Пътуването с автобус е било най-предпочитано от гражданите на Унгария - 22 на сто, Кипър - 19 на сто и Естония - 18 на сто.

Пътуването с влак е било доминиращо за гражданите на Австрия - 12 на сто, Холандия - 11 на сто и Франция - 10 на сто.

Европейската седмица на мобилността се провежда за 17-ти пореден път и в нея са включени над 2 400 града и близо 50 страни в света
Освен това 2018 година е обявена за "Годината на мултимодалността", а темата на тазгодишната Европейска седмица на мобилността е: "Смесете и се движете!". Идеята е да се насърчат хората да видят как техните ежедневни нужди от пътуване могат да бъдат посрещнати по-ефективно, по-рентабилно и по-приятно чрез смесване на транспортните режими, допълва анализът на Евростат.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До КойчоОбикновено чрез кой какото си иска света се срива
15
0
 
8
 
! Отговори
+++ преди 5 години
При мен в София по-малко от 1% отиват на работа с кола, а ние сме много хора. С кола отиват шефовете - тях ги карат шофьори и няколко инвалида. Всички останали идват на работа пеша или с градски транспорт, като някои отиват с кола да някоя спирка на градския транспорт, вкл. метрото. Разбира се нещата много зависят от местоположението на работното място и къде живее човека. Синът ми преди време отиваше на три места на работа с кола за 10-15 минути и около час и половина с градски транспорт.
14
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българинът винаи избира най-неподходящото, но чрез което може да се изпъчи. Иначе един тон извинения може да сервира.
13
2
 
6
 
! Отговори
Койчо преди 5 години
Всеки да пътува както си иска.Относно софиянците дето предпочитали автобуса, ако живееш на 25 мин пеша от работата си и не е нужна смяна и аз бих го ползвал. А като искаш да си еко -купи си ел велосипед
12
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За да се качат хората на градския транспорт, първо трябва да се намалят цените, а после да се подобрят условията в него.Но Общината не е съгласна, защото иначе Фандъкова и ГЕРБ няма да ла пат.Дано се задавят тези алчни ненаситници.
11
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българите масово ходят на работа с автомобилите си. Говоря за София. От моите колеги само аз ходя на работа с градския транспорт. Може би защото и само аз съм софиянец.
10
0
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Аз съм чел друга статистика - 81,8% от българите отиват на работа с градски транспорт, докато в други държави в ЕС, 30-40-50% отиват на работа с градски транспорт. Тук вероятно става дума не за ежедневното отиване на работа, а за пътувания между населените места. Обяснимо е защо процента за България е висок - железопътният транспорт го доведоха до плачевно състояние и малко хора го ползват. Остава изборът между автобус и кола.
9
3
 
4
 
! Отговори
ГЕРБ-ще ги съдерем преди 5 години
За София въобще не ми се говори ,казано и доказано е ,че всички про..ст о тии за цяла Б-я идват от там !
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво, страхотна гербо-стъкмистика. Загиналите по пътищата са двойно повече, само че ГЕРБ приеха поправка, с която вече починалите на път за болница или в болница след ПТП-то, не влизат в тази статистика.
7
1
 
4
 
! Отговори
ГЕРБ-ще ги съдерем преди 5 години
Еии кмета на Пловдив ,ако има чалъм и въздушното пространство ще разкопае ,Пловдив е 12 км от краен квартал до друг краен квартал с кола няма ходене ви казвам ,всичко е разкопал не му пука за първи и втори учебен ден не му пука ,че зима идва и ще е още по-голям ужас ,с кола ще си скъсаш нервите и ако намериш да паркираш без пари си невероятен късметлия...всяка улица ,която е пипнал вече е по-тясна и е наджасана със светофари ,подозирам ,че има планове да живее след мандата в друг чужд град...
6
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автомобилите се ползват за щяло и за нещяло.
5
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди железниците са били стотинки, но сега с амнкооги по скъпи... Що уа?
4
2
 
7
 
! Отговори
ГЕРБ-ще ги съдерем преди 5 години
Голямото презастрояване запачна след 2000 г 10г ГЕРБ с техните кметове се правят ,че не виждат как се презастроява ,в един пловдивски ОАЗИС живеят 5000 човека сутрин като излезнат накуп и трафика СПИРА...Центъра е със стари тесни улици /някога тихи/ пълен с училища от 7.00 до 9.00 никой не може да мине от там след това от 16.00 до 19.00 същата работа ,една нова улица няма дори в широкия център / говоря зя П-див/ Кмета се прави на л.у.д прави вело-алеи ,та колоездача за 3-мин ще се удуши....
3
3
 
15
 
! Отговори
:):) преди 5 години
поредна безмислена статия, ми в 21 век с каруци ли да предпочита или с триколки като в севрна корея. Заглеждали ли сте цените на жп транспорта в европа, за тричленно семейство от Бг е два пъти по евтино да иде от София до Будапеща с автомобил отколкото с влакове....даже и с автобус...
2
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нормално. До работа се пътува с автобуси и влакове, но само в големите градове. Ако видиш цените на транспорта там, всичко извънградски е много по-скъпо и дори с огромните такси, които някои страни налагат за автомобили, пак ти е по евтино с кола.Примерно в Дания картата за "градския" почва от 80 лева, зюно стига до 450 лева. От град до град може да е над 250 лева в двете посоки. "Споделеното" пътуване бе на мода много го преди Uber.
1
4
 
8
 
! Отговори
ГЕРБ-ще ги съдерем преди 5 години
Чичо Гербер скоро ще им сипе да ядат щото се усети ,че санкциите от всякакъв калибар има голям келипир колкото повече спадат инвестициите толкова по яко рънджат . Глоби и тормоза ще се увеличават всеки ден, освен това ни слагат европейски норми за качеството на автомобила/ газове . нов да е / всеки ден все по-скъпа застраховка ,все по скъпи данъци и горива ,почват се тол такси.... паркирането проблемно целия град е почти платен ,където и да спреш ,ако не е платено си в нарушение .