BMW никак не бърза да се откаже от дизела

Турбомоторът с 4 турбини, поставян на M550d, обаче ще отпадне от гамата
21
BMW никак не бърза да се откаже от дизела
Снимка: BMW

Скандалът с Volkswagen от есента на 2015 г. накара много от производителите да започнат да се отказват от дизеловите двигатели, като насочат усилията си към бензинови, хибридни и изцяло електрически агрегати.

Някои автомобилни гиганти обаче са на мнение, че критиките срещу дизела са прекалени и този тип мотори има своето бъдеще. Един от тези производители е BMW, стана ясно от изказване на директора на отдела за разработки Клаус Фрьолих по време на автосалона в Париж.

Пред журналисти той беше категоричен, че компанията му разполага с едни от най-добрите дизелови двигатели в света, като те имат и едни от най-ниските нива на вредни емисии.

"Използването на 4-и и 6-цилиндровите дизелови двигатели на BMW е напълно безопасно, така че в близко бъдеще ще продължим да ги развиваме. Под въпрос обаче е бъдещето на нашия 3,0-литров мотор с 6 цилиндъра и 4 турбокомпресора", обясни Фрьолих.

Топ-инженерът на баварците призна, че този мотор, поставян на модела M550d xDrive, много трудно ще може да покрие съвременните екологични стандарти. В същото време сегментът на пазара на най-мощните дизелови двигатели е прекалено малък и затова не си заслужава да се влагат огромни средства в този мотор.

Към момента 3,0-литровият дизелов агрегат на баварците се предлага в няколко различни версии – с една, две и дори с четири турбини, като в BMW не отхвърлят възможността той да остане само в първите два варианта.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg
 


21
Още по темата: BMWдизелови двигатели
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
7
 
! Отговори
Българин преди 2 месеца
До Анонимен 18

Проблема на Мъск не е толкова до количеството произведени коли, колкото до хвърлянето на прах в очите на хората, че специално неговите коли са супер еко!!!
Не може при производството на литиевойонна батерия да се отделя количество въглероден диоксид равно на 200000 км изминати от среден по големина автомобил на двг! И това само докато се произведе, ами после зареждането от централата, над 70%, от които са на изкопаеми горива вкл и 40% въглища!!!
18
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Те си мислят

Автомибл се поизвежда по-трудно, но не е невъзможно. Не забравяй, че пробват различни методи и всичко трябва, да се доразвие. Форд е имал доста падежи, преди да направи нещата, като хората. Не казвам, че Мъск е Форд, или нещо такова. Tesla имаха огромен проблем и не можаха, да догонят обещаните по 5000 бройки в началото, но сега са на път, да стигнат по 8000 на седмица. Хич, не е малко.
17
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До До 14

Не са хаби. Те не те разбират ...
16
4
 
12
 
! Отговори
Пропов преди 2 месеца
Проблемите с дизела са толкова измислени, колкото и глобалното затопляне. Това са инструменти на политиците да скубят от богатствата на индустрията и да манипилират обикновенните хора с всяването на страхове и държане за гушите. Акцизи, данъци , екотакси, зелени енергии...Никой не ограничава ползването на "вредителите", просто се точат едни проценти от това. Сега ще принудят народа да смени старите с нови дизели, автоиндустрията поема разликата в цената, вдига си продажбите, плаща повече данъци.
15
5
 
4
 
! Отговори
До 14 преди 2 месеца
Един от най важните , който е точно 10% от нея.Така се прави индустрия , без да си зависим от един отрасъл.А това колко е важна индустрията за една икономика е сложен и неразбран от русофилите въпрос.Една дума , услуги , това е проклятието за руските управници от края на втората световна до днес.
14
3
 
10
 
! Отговори
Пример за ЕС държава преди 2 месеца
КОН БОБ НЕ ЯДЕ... ОТДАВНА ГИ ЗНАЕМ, ЧЕ НЯМА ДА СЕ ОТКАЖАТ ОТ ДИЗЕЛА.. АВТОМОБИЛНАТА ИНДУСТРИЯ Е НАЙ-ВАЖНИЯ БРАНШ В ГЕРМАНСКАТА ИКОНОМИКА..
13
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Каква е истината - докато са нови, на какво караш е все тая, стига да те усторйва финансово.
Зорът е, след 6-7 години. Ама работата е, че тогава, пвоечето или са си взели или се оглеждат за новата кола.
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
BMW си планува за по 5-6 години напред и това са моделите, които се абсолютно сигурно, че ще се поевят на пазара. Даже и да "забранят" дизелите през 2030, силен пазар ще има за тях, до поне 2022-23-а. Просто, защо малко хора си купуват нов автомобил, с планове, че ще го карат повече от 5 години ...
11
3
 
18
 
! Отговори
Те си мислят преди 2 месеца
Автомобил не се произвежда , като телевизор или телефон , много по сложно е и Мъск го разбра болезнено.Преди 5 години всички виждаха Тесла , като най великия и сигурен автомобил от бъдещето.А сега се разбра , че не били компютри ами компоти.
10
1
 
11
 
! Отговори
Който знае преди 2 месеца
Купих си 530d xdrive 2011 95 000km. Преди четри години за една трета от цената като нов.Тази кола ми обърна представите за автомобила изцяло.Комби е , но щом превключиш на спорт става по зла от субаро , от 0 до 100 за 5,7сек. и стабилизатори за наклон.Но минеш ли на комфорт , вози ала С класа.И това при 10 градско и 7 извън.Няма такава кола , само опитайте и ще разберете.Жалко само , че рядко имат всички екстри по окачването , като мойта.Но няма по добра симбиоза , двигател скорости , от тази.
9
3
 
23
 
! Отговори
Факт преди 2 месеца
Тея,които продължат да си развиват дизелите ще спечелят.Щото американският пазар не е всичко,има много други бързо растящи.Пределно ясно е,че Дизелгейт беше активно мероприятие за отстраняване на по-добрите европейски автомобили от американският пазар с непазарни методи.Американците посмъртно не могат да направят читав лек дизел и направиха по-лесното-атакуваха вносните.То май и тежките им дизели май издишат,щото почти всички производители на камиони са изкупени от европейски и то отдавна.
8
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Проблема с дизела е основно, че е започнала кампания срещу него. На практика, след филтрите за микро-частици, и бензина и дизела бълват въглероден диоксид, който няма как да бъде филтриран. Така, че и 2те вида гориво замърсяват. Това междувпрочем се отнася и за газифицираните коли - има ли горене- има СО2.
Чиста кола няма. Даже ел. колите, замърсяването е изнесено - при проиводството/рециклирането на батерии, на въглища, на ядрено гориво, производство на панели, сплави за вентилаторите ...
7
2
 
16
 
! Отговори
Гостилничаря преди 2 месеца
Защо всички дизели се поставят под общ знаменател!? Дизел с катализатор и ДПФ е по-екологичен от бензинов! В публичното пространство покрай скандалите с дизела на ВАГината и глобалното затопляне започнаха да се слагат черни точки и на наистина екологичните екземпляри! В момента съм с Мазда 6 дизел 140к.с. 2008г. с катализатор и филтър. Е няма толкова чист ауспух като този!!! На прегледа показанията на сондата са доста над изискванията за Евро 4, към който се числи колата.
6
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Карам дизел Евро 6, не мога да ви опиша колко ми е данъка, колкото Голф 3-ка в движение.
5
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Новите автомобили у нас (които са на възраст под 5 години) са 5% от автопарка. Ако половината от тях са дизел и ако оптимистично предположим че всички са с катализатори и са евро 6, то тези дизели въобще не променят правилото че дизелите у нас цяпат много и са в пъти по-мръсни от бензиновите автомобили.
4
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Съседите бръмчат едни BMW-та 5-та серия на по 14г. и се правят на гъзари. Много смърдят тия дизели, и ги гледам че припушват понякога. Моето голфче 3-ка бензин със сигурност е по-еко.
3
4
 
7
 
! Отговори
хаха преди 2 месеца
Няма да се откаже, щото бавареца ще глътне 15 литра бензин на 100км. :D
2
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
То дизелите са по-чисти от бензиновите. Всеки може да се убеди в това като сравни изискванията по Евро 6 например за бензиновите и дизеловите коли от една и съща група.
1
6
 
12
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 месеца
Много лош дизел на хоризонта.Лош смрадлив дизел,мда..
Обаче харесвам дизелите,как беше модерната дума....,"яки"са.