Снегът настъпва: Зимни или всесезонни гуми да сложим?

Вижте отговорите на експертите
Обновена: 18 ное 2018 19:46 | 18 ное 2018 14:18, Александър Попов
127
Снегът настъпва: Зимни или всесезонни гуми да сложим?
Снимка: Pixabay

Всяка есен няколко милиона шофьори в България се изправят пред една и съща дилема: да инвестират ли в зимни гуми.

МНОЗИНА СА УБЕДЕНИ, че така наречените всесезонни гуми са точно това - универсално решение, което върши работа през всички сезони. Това е абсолютно вярно, ако карате само в града, не ходите по планини и сте склонни да се откажете от колата, когато вали сняг или улиците са заледени. Но във всякакви други условия разликата между всесезонната и зимната гума е поне 20% повече сцепление - а 20 процента е разликата между това да завиете или спрете навреме, или да се бухнете в крайпътната пряспа.

ЗАЩО Е ТАКА? Защо производителите, въоръжени с всички средства на модерната наука, все така не могат да направят гума, която да работи еднакво добре по всяко време?

ОТГОВОРЪТ Е МНОГО ПРОСТ: защото ние искаме от гумите си взаимоизключващи се неща. Искаме да са достатъчно твърди, за да понасят високи скорости и да се износват бавно. Но искаме и да са достатъчно меки, за да имат максимално добро сцепление с асфалта. Искаме да имат максимално голяма контактна повърхност на сухо, но и достатъчно големи канали да отвеждат водата и кишата, когато вали. Това е същото като да поискате обувка, която да става за плажа, за планината и за маратонско бягане. Съвременната технология може да ви предложи разумен компромис между тези неща. Но все пак той си остава компромис.

По-широки или по-тесни гуми през зимата?

ВСЕСЕЗОННИТЕ ГУМИ СА ОТЛИЧНО РЕШЕНИЕ за страни като съседна Гърция. Но за България с нейните континентални зими ползването им в сняг и лед е рисковано.
Нека обаче първо видим какви са основните разлики.

Някои личат от пръв поглед - всесезонната има малко по-проста структура на протектора и по-дълбоки канали за отвеждане на вода.

Зимната има несравнимо повече ламели - и всеки е замислен така, че да дава максимум сцепление при разнопосочни сили. Каналите тук са проектирани така, че да събират снега, и често дъната им са полирани, за да го изхвърлят по-лесно настрани.

Вижте и останалата част от съветите и видео на експертите в automedia.bg тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
4
 
7
 
! Отговори
Фармацевт преди 5 години
Аз бих ви обяснил - като фармацевт, нещо от търговско гледище за лятно-зимно-джендърните гуми и сигурно ще бъда поне 90% прав, но се опасявам от сравнението с фармацията и затова ще се въздържа ;-)
19
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ВескоЗимните гуми поради грайфера и други особености вдигат много шум. Летните са създадени за по-комфортно возене. От друга страна, ако караш зимни гуми през лятото, те напълно губят свойствата си при първия досег с асфалт с температура над 40 градуса. Т.е. още през май. Няма как да ги караш целогодишно и да вършат работа на следващата зима. Освен това много бързо ще се изтъркат. Летните са алтернативата.
18
8
 
15
 
! Отговори
Край преди 5 години
Предимствата на всесезонната гума пред зимната1. на сухо категорично. на вода категорично /зимата карате основно на мокро/.2.на сняг /7-8 дни в годината/ зимните са по-добре когато са НОВИ обаче всесезонните гиизносвате за 3-4 г. а зимните и за 8-10 г. не можете да ги износите. 3.с всесезонните снега не ви изненадва НИКОГА даже да падне октомври 4.с всесезонните не се редите по опашки пролет/есен.
17
4
 
10
 
! Отговори
Веско преди 5 години
"Зимните" гуми със сигурност имат малко по-добри показатели за сняг, но ако има лед са абсолютно безполезни. Последните две зими имах два случая с чисто нови зимни гуми, когато на лек накло колата просто се движеше където е води гравитацията. И въпреки това съм склонен да карам целогодишно със зимни гуми. Въпроса ми е за къв са направени летните?
16
9
 
10
 
! Отговори
Хм ... преди 5 години
Аз през зимата не излизам извън СОФИЯ. През 2007 купих 7-годишно дизелово Поло на 100 хиляди, смених му предните с нови летни. Наскоро проверих грайферите - над 4 мм са. Годишно навъртам малко - 6-7 хиляди.Вече 11 години си карам така "всесезонно" с летните гуми без никакви проблеми. Засега ...
15
9
 
11
 
! Отговори
бай Шефьор преди 5 години
НИкога не си сменям гумите преди да се покажат теловете. Но съм голям шофьор,това е тънката разлика от другите"карачи"
14
3
 
18
 
! Отговори
Край преди 5 години
"Експертите" до е дин са свързани с търговията с гуми за това са готови да ви обяснят как трябва да сте и с гуми за мъгла и дневни и нощни гуми. Всичко написано горе се опровергава от тестовете. Истината е че ако колата ви е до 200 к.с. с предно и не живеете в Самоков/Чепларе/Смолян и не сте заклет скьор ви сте за ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ . Това са 80% от колите у нас.
13
2
 
18
 
! Отговори
ФРИЗЗ преди 5 години
За формула-1 има и гуми за дъжд, и за сянка. Айде нема нужда.
12
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гумите донякъде спасяват положението но ако задкормилното устройство има само две гънки в кратуната си и гуми с шипове да сложат няма да ги спасят. Автомобил в зимни условия в планински участък се кара на ниска предавка и без да се подава рязко газ. Колкото и да е почистен пътя има усойни места на които се заледява и се получава така наречения черен лед. На пръв поглед този лед не се вижда но като стъпите на него се пързаляте. Това много водачи го подценяват и се преобръщат по таван.
11
6
 
25
 
! Отговори
az преди 5 години
За какво са ви зимни? Има 5 дена точно в годината, когато не става за каране с летни. И още 3 седмици, когато пътищата са почистени, но потеглянето от пряспата и спирането после са проблемни, но се кара по-принцип. Виж ако сте ***, дето трябва да ходят за лютеница извънградско, си требе зимна. Току виж стигнете до село, ама после не може да отлепите от там и се наложи да живеете дето сте родени. Голям срам а?
10
2
 
6
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Нокиан, Корморан или Йокохама - това е въпросът!Ваш: Хамлет
9
3
 
11
 
! Отговори
Уууу! преди 5 години
Зависи къде кара човек и каква е зимата.Ако не е изчистен пътя и си с летни е опасно.Всесезонните са южни части на юг от Стара планина,за на север от нея си трябват зимни и вериги за проходите и навяванията.Но дори и с вериги да си,ако е много снега и колата опира с пода в него до там си!Лопата ринене,изтегляне от някой висок и мощен до изчистен път.
8
3
 
14
 
! Отговори
два автомобила преди 5 години
Защо трябва да са задължителни зимните гуми, ако караш в сухо време над 20 градуса ноември-март ?
7
14
 
8
 
! Отговори
man преди 5 години
всесезонните гуми са като джeндъpитe, неопределени. По-добре гума, по дизайн правена за условията в бг. Тук имаме силно изявен континентален климат - лятото е 40 градуса, зиме -20
6
1
 
17
 
! Отговори
Кривондел преди 5 години
Всесезонните гуми са решение ако нямате амбиции да се врете из зимните преспи по планините втората и трета зима. Затова аз лично не ги ползвам, а давам много пари за смяна на гуми. За градска кола обаче бих пробвал всесеьонки на реномирана марка.
5
1
 
5
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
До 2Модерниэираме се бе. А те с ква вида качеше Петрохан, с контакт или спорт?
4
5
 
16
 
! Отговори
БСП ВДИГА ЗАПЛАТИТЕЕ преди 5 години
аз карам с летни втора ръка от гърция сега чакам БСП да дойде на власт и да ми даде пари да си купя нови зимни
3
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И аз все купувах зимни гуми до преди 3 години, взех че си купих чисто ново Субару и то си дойде с всесезонни гуми Геоландър, доволен съм и не смятам повече да си дам парите за зимни гуми. Следващия път просто ще взема качествени всесезонни на Мишлен или Конти.
2
4
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По времето на недоносения соц нямахме зимни гуми проверете в архивите. Такова животно не съществуваше. Карахме Москвичите Жигулите и Ладите с Българско производство гуми наречени Видинки. Къдее завода който ги произвеждаше от висококачествен каучук. Мутретата го бастисаха. Нали. За да внасяме изгорелите западняшки гуми трета употреба. Видинката се държеше превъзходно и в студ и в пек. С видинки съм катерил Петрохан посред зима. Тогава даже не чистеха пътищата ами си носехме в багажника лопати.
1
15
 
29
 
! Отговори
Морски тарикат преди 5 години
Aз съм с ЛЕТНИ.Няма да пълня гушата на търговци и гумаджийници.Зимата почти не карам.