Студът дойде! Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?

Съвременните батерии са устойчиви на минусовите температури, но...
Обновена: 20 ное 2018 06:29 | 19 ное 2018 18:30, Красимир Ангелов
63
Студът дойде! Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?
Снимка: Reuters

Един от вечните спорове между шофьорите е дали акумулатора на автомобила трябва да се сваля и прибира на топло, когато навън температурите паднат под нулата и натрупа сняг. Къде трябва да се съхранява през зимата този много важен компонент – под капака или на топло в стаята, отговарят експертите от "qualitymotors".

Тези, които предпочитат за взимат акумулатора със себе си, имат своите аргументи. Те смятат, че при минусовите температури батерията е ранима и чувствителна. Съответно, ако тя пренощува на топло, на сутринта няма да създава никакви проблеми и автомобилът лесно ще запали.

От друга страна са противниците на подобно мнение, чиито доводи са повече на брой. На първо място, те твърдят, че на студа акумулаторът се разрежда значително по-бавно, отколкото на топло. Второто – свалянето на батерията ще създаде допълнителни проблеми със мултимедия, сигнализация и други системи на автомобила. И трето – самото сваляне на акумулатора, а след това и поставянето му, не са никак приятни занимания, особено в студа.

Според специалистите, по-близо до истината са вторите. Съвременните акумулатори са подготвени за студено време. При отрицателни температури те не замръзват и не се налага да бъдат местени на топло. Единственото, от което се нуждаят, е проверка на състоянието и почистване на клемите.

Дори при много студено време здравият акумулатор трябва да си остане под капака, където му е мястото. Старата и увредена батерия на свой ред може да се сваля и да се "реанимира", но общо-взето това е напълно излишно, защото, каквото  и да се прави с нея, тя никога няма да работи както трябва.

Ако обаче автомобилът не се използва през зимата, то акумулаторът трябва да се махне и да се съхранява на сухо и отопляемо място. Продължителното му излагане на минусовите температури, когато не се използва, води до загуба на заряда в него. Съответно това му нанася големи вреди, които са необратими. Докато е свалена, батерията трябва да се зарежда поне веднъж на 3 месеца, за запази качествата си.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
13
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди зимният сезон да настъпи се проверяват клетките дали не са на сухо. Едвали някой се сеща през лятото да провери клетките. Но имайте предвид че част от електролита в него се изпарява. Затова трябва преди да е настъпила зимата да се измери гъстотата на електролита и ако под границата на 1,27,28 да се долее киселина до тези граници. Ако гъстотата е добре а електролита е под нивото долейте дестилирана вода. Измерете и зареждащият ток който постъпва от алтернатора за да няма изненади в студа.
12
8
 
26
 
! Отговори
Alpha преди 5 години
*** най обича на надолу да изключи от контакт и да се вози по инерция аванта. Изражението му е като на олимпийски шампион.
11
19
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всяка зима се препоръчват нови гуми и нов акумулатор.
10
8
 
17
 
! Отговори
байко преди 5 години
тва пежо от миналия век, като бех войник граничарин, сваляхме акумолатора на трактора да гледаме телевизия, шот немаше ток на заставата. а като палехме трактора палехме огън под блока да загрееме масло в карбуратора! та и вие сигур така? а? аре на протест!
9
17
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Такситата и тировете си карат без да свалят, но за личен автомобил акумулаторът трябва да се махне и да се съхранява на сухо и отопляемо място.
8
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аха , да. И чистачките да се вдигнат, и двигателя да покриеш с одеало за през ноща. Също може и картон на предно и задно стъкло да не навали сняг там
7
1
 
40
 
! Отговори
маде ин Булгари преди 5 години
Когато си сваляте акумулатора си обуйте и вълнени чорапи, за да не настинете!
6
5
 
22
 
! Отговори
АЛОО ХАПЧЕТАТА преди 5 години
В СЪВРЕМЕННИТЕ АВТОМОБИЛИ КОНСКУМАЦИЯТА Е 0.020а сиреч 20 милиампера .....тоест за 24 часа консумираната енергия е 0.020x24=0.480милиампера ....дефакто един 60амперов акумулатор няма как да се изхаби......ДРУГОТО Е ЧЕ АКО СЕ ИЗВАДИ КЛЕМАТА НА АКУМУЛАТОРА ПРИ СЪВРЕМЕННИТЕ АВТОМОБИЛИ НАЙ МНОГО ДА ИЗГОРИТЕ НЯКОЙ КОМПЮТЪР И ДА ХОДИТЕ ПРИ СОФТА ДА ГО ПОПРАВЯТ....
5
22
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В общи линии *** не е свикнал, че ако не правиш поне 2-3 хил. км пробег на месец, то колата се води 'лукс' и ще му е много по-евтино с обществен транспорт.А ако правиш сравнително голям пробег, разходи като нови гуми, нов акумулатор, свинетка, скъпа ГО са пренебрежими спрямо парите давани за гориво. Казвам ви го като човек, плащат по над хилядарка за гориво на месец. Дреме ми за едно ГО за 250 лева или една свинетка 100 лева...А вие тука - да сваляме ли акумулатор за 200 лева или не...
4
4
 
15
 
! Отговори
да преди 5 години
не съм шафьор, жена ми не съм я виждал да отваря предния капак с години, кара една кола 6 и кусур години, са кара неква нова и съм сигурен , че не мое да и отвори предния капак, нищо че я пали от стаята.
3
3
 
16
 
! Отговори
ай сиктир преди 5 години
Да бяхте добавили в заглавието, че статията важи за летни пишман шАфьори.
2
3
 
19
 
! Отговори
Чичо преди 5 години
Да, и да се държи на топло до камината!
1
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва, ако си мръсно шоферско прасе, трябва и много други неща да направиш.