Fiat Chrysler и Renault - перфектната симбиоза?

Трудно е да се кажат рисковете
30 май 2019 20:22, Екип на Bloomberg
19
Fiat Chrysler и Renault - перфектната симбиоза?
Снимка: Pixabay

Renault са сила в автомобилостроенето, докато Fiat Chrysler предлагат достъп до северноамериканския пазар. Индустриалните ръководители обещаха, че това сливане не застрашава съкращаване на работни места. Това заяви автомобилният експерт Калоян Желев по темата за евентуалното сливане на сливането на Fiat Chrysler и Renault в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Автоиндустрията е най-комплексната икономическа дейност, изтъкна Калоян Желев. "Тя вече 130 години се намира в зоната на хегемония на двигатели с вътрешно горене и Германия като технологичен лидер. Това предстои да се промени. Индустрията е обект на геополитика. Поколението на родените през 21 век, от друга страна, не се вълнува особено от притежанието на автомобил. Отделен е и регулаторният натиск по отношение занижаване на емисиите. Това налага сливанията, като се търсят икономии от мащаб и форми на съчетаване на технологичните усилия", поясни той.

"В Renault Nissan след ноември, когато Карлос Гон получи обвинения, лъснаха противоречия. Изглежда, той е бил балансьорът на съюза, който не е бил добре балансиран относно това кой какви дялове притежава в отделните компании. Гон успяваше да поддържа деликатен баланс".

Продажбата пред Nissan е естествена стъпка, защото от Nissan се очаква да се присъедини към съюза в непосредствено бъдеще, подчерта експертът. "Трудно е да се кажат рисковете, защото не знаем условията при сливането. Говори се за равностойна размяна на пакети по 50%", спомена още Калоян Желев. 

Вижте още на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Така сме се глобализирали, че вече и на Мерцедеси слагат двигатели Рено.
Не че са лоши, ама някакси не е в полза на потребителя.
17
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Така поне автомобилния талаш ще бъде на едно място.
16
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
е то че от японското по здраво няма го знае цял свят

иначе хубавия ваген се казва шкода . поне евтина и най здрава от семейството. четирите кръга няма смисъл да ги говорим - лъскави шкоди на четворни цени за комплексари

а по темата - фият с части рено или рено с чаркове фият си е едно и също - катастрофа челно в стената
15
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 1 Веднага ти казвам Крайслер Себринг 2.4, Крайслер Кросфайър и Додж Чалънджър. Имал съм и трите нови, и са отлични автомобили до 250 000 км. След това като всяка кола си имат проблемите. При Фиат - доста надеждни излязоха 500 и Стило. Така че не е толкова лошо. Прехвалените премиуми отдавна умряха. В момента съм с чисто нова корейска кола и мога да кажа, че бъдещето е на Изток при колите.
14
1
 
14
 
! Отговори
Мейстър Емон преди 1 месец
Имал съм Фолксваген и Фиат нови в последните години. Ами *** са. Да не говорим надолу разни Шевролети и т.н. Сега съм с една стара Тойота и хем нямам никакви проблеми, хем няма хлоп-троп. Да похваля и фирмените сервизи, които изпочупиха де що има пластмаса и отказаха да заменят щетите. При тях едно капаче под 50 лева няма. Всяка простотия бърка дълбоко в джоба. Не знам с какъв акъл българите се мятат масово на немските премиуми, където цените са неадекватни.
13
1
 
8
 
! Отговори
АБВ преди 1 месец
До Анонимен 10
"Абе Жоре, мама, много си не достъчно умен"
Ти си от тези, които си купуват 20-годишно БМВ за 5000 лв. със заем от банката, влагащи още 5000 лв. подарени от тате, за да потегли таралясника,които карат 2 дни в месеца-разбирай 2 дни след заплата и тръбят навсякъде, че това е най хубавата кола.
12
0
 
5
 
! Отговори
Щерю преди 1 месец
Кога не е Москвич 412 тревно-зелен, защо изобщо ги пишат тия статии за други модели коли не знам, умът ми не го побира...
11
3
 
13
 
! Отговори
Будинов преди 1 месец
Ти колко фиата ,рена и крайслери си купи нови ,кара ги достатъчно и вече пишеш от личен опит(със сигурност нито един или модел на бураго)или една жена каза.За толкова години никой от тях не фалира за разлика от немските кошници.Добре че е ФРГ зад VW иначе одавна да са в небитието
10
20
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Както се казва "Краставите кучета се надушват..."

Явно и при колите е така. Най скапаните марки подобно на уличните *** се обединяват за да родят още по скапани автомобили - 100% мелези.
9
2
 
5
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
До Анонимен 8
Ако решиш да си вземеш Типо, избери дизела. :) Бензина не е добра идея. Слабичък е. Дизела е много приличен като разход и пъргавина на мотора.
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Фиат не са в цветущо здраве(подобно на всички европейски производители) , но последните години изкараха няколко добри модела от които са продали милиони - 500/ 500Х, малкия Jeep, а от "Рено " се опитват да лансират ел-автомобили Zoe, Leaf, така че има бъдеще в цялата работа.
Малко ме е яд че преди 2 години не взех новото "Типо" с 5 врати, много практична и красива кола.
7
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Гост
при вносителите де,при вносителите ;)Нищо де купи си карай,пътувай дано не изгориш с пари.
6
1
 
2
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
До Анонимен 5
За 508 ли говориш? Няма да споря, но попитай при вносителите на Пежо дали наистина е така. :) Може леееко да си се объркал с модела.
5
12
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Гост 4
Имам да.Един приятел ги кара нови.Блокирали мотори,блокирали компютри,калпаво сглобени двигатели и скоростни кутии.Абе как да ти кажа...Страшни са ама аз ще си купя нещо друго.Някак си не ми се става брат и пръв приятел с автомонтьора.
4
2
 
16
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
До Анонимен
Веднага ти казвам - Фиат Пунто - 2011 г. , бензин, минал съм с него 145 000 км по родните пътища /прекрасни без дупки/ и съм сменил само едни накладки и обслужване масла и ремъци. От година и малко карам Фиат Типо /произведен 2018 г./ и нямам никакви забележки. Нещо против Пежо 508 имаш ли? Жо е мтого прав, зависи от конкретния модел, защото и БМВ и Мерцедес имат недоносчета.
3
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Жо
Навремето 604 е бил толкова пари колкото Ягуар ,Мерцедес,БМВ.
Нали се сещаш колко хора биха отказали Ягуар или Мерцедес за да си купят седан от ниският среден клас.Не много по точно около 50 000 продажби.Но френските и италианските производители не се отказват да атакуват високият клас с недоразумения с разпадаща се пластмаса ,халтави седалки маломощни мотори и мигаща на почивки и според атмосферните условия електроника.Опитите не спират до началото на този век.Ама хайде да не съм хейтър.
2
1
 
10
 
! Отговори
Жо преди 1 месец
АВТОМОБИЛНАТА индустрия отдавна е разпиляна в най-различни държави. Отделни части и важни възли на автомобилите се произвеждат къде ли не. Отделни модели на една и съща марка се правят в различни държави.
Сполучлива не е марката, а на конкретен модел на тази марка.
НАПРИМЕР- Преди повече от половин век се появи Пежо 404, от което още се срещат екземпляри в движение.
След него същата фирма създаде Пежо 504, 604 и др., но те не излезнаха сполучливи като Пежо 404 .
1
27
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не искам да бъда лош пророк ама комбинацията от 3 боклучави марки (хайде кажете поне по 2 читави модела от фиат,рено и крайслер-няма нали?) едва ли ще доведе до нещо по различно.Нищо де единственото хубаво нещо е че като фалират ще фалират заедно и хората няма да се лъжат да им купуват таралясниците.