Осло – столицата, която обяви война на автомобилите

В центъра са останали едва 50 паркоместа - за инвалиди и магазини
Обновена: 25 юни 2019 14:35 | 25 юни 2019 14:30, Красимир Ангелов
59
Осло – столицата, която обяви война на автомобилите
Снимка: Reuters

В последните години, със станалата все по-актуална борба със замърсяването на въздуха, много европейски градове станаха враждебна територия за автомобила. По-високи данъци, редица предимства за електромобилите, малко паркоместа...

Лондон и Стокхолм въведоха екологични такси за шофиране в централните им части, а Париж и Милано забраняват движението на определени регистрационни номера на определени дати или в пикови часове. Дори София в момент на екологично увлечение се закани да спира от движение колите без катализатор и филтър за твърди частици.

Но е факт, че нито един европейски град не е стигнал толкова напред във войната срещу автомобилите, колкото Осло, съобщава в свой материал AutoMedia.bg.

От миналата есен норвежката столица старателно премахва всички възможности за паркиране в тесния си център. Те се превръщат в градинки, алеи и стоянки за велосипеди. Днес са оцелели едва 50 паркоместа в центъра, предназначени най-вече за инвалиди и за онези видове местен бизнес, които се нуждаят от ежедневни доставки.

Втората голяма промяна засяга зоните за движение. Много улици в централните части изобщо бяха забранени за частни автомобили, а останалите почти до една станаха еднопосочни. Все още прилагането на новите правила не е твърде строго, отбелязва The Economist - доста шофьори не се съобразяват с новите табелки. Но градският съвет има нов пакет мерки, които ще сложат край на това през лятото.

Любопитното е, че повечето забрани и ограничения важат и за електрическите автомобили, въпреки че в Норвегия те имат най-сериозен дял от общия автопарк.

Голяма част от шофьорите и пресата обвиняват градските власти, че се опитват да "забранят" автомобила изцяло. Консервативните партии са против такива мерки, защото продължават да разглеждат колата като символ на свободата и независимостта. Собствениците на магазини и друг бизнес в града пък се тревожат, че по-малко автомобили ще означава за тях и по-малко клиенти.

Според Зелените, главни инициатори на промените, последният аргумент не е съвсем валиден. Най-успешите магазини в града така или иначе са на пешеходните търговски улици, контрират те. А статистиката, според която от есента насам броят на пешеходците се е увеличил 10%, доказвала ефективността на мерките.

Целият материал четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
12
 
! Отговори
до автора Красимир А преди 4 години
Абе Ангелов,когато пишеш информация за Oсло първо си провери инфото.В момента в Осло си има колкото искаш места за паркиране ,нооо се плаща от порядъка на 18 лв.на час в центъра.Стига сте ЛЪГАЛИ хората .И улици забранени за частни автомобили нямаааааааа, има еднопосочни улици с цел да се улесни трафика.Работя в Осло като шофьор .Повече инфо, който го интересува в СЛЕДНИЯТ САЙТ:vegvesen no.
27
8
 
11
 
! Отговори
Barnevernet преди 4 години
В Осло е забранено за автомобили, източноевропейци и хетеросексуални, но нямаме нищо напротив българчета в предучилищна възраст, които имат вазерлинче в джобчето.
26
14
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Норвегия, приеми ме като свой поданик и веднага се отказвам от БГ гражданството и си сменям името и самосъзнанието!!!
25
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Париж и Милано забраняват движението на определени регистрационни номера на определени дати или в пикови часове." ]И следователно всеки има една резерва - голф за 1000 евро ...
24
4
 
0
 
! Отговори
преди 4 години
До 25И секси !
23
8
 
3
 
! Отговори
пецата преди 4 години
просто бедните нямат работа в центъра, 50 места в центъра са за олигарсите в осло , и въобще в осло нямат работа хора със заплата по малка от 20хил евра /месец , всичкото люмпен да си хващат дараците и да се изнасят , ейй къде е Брейвик да ва оправи
22
11
 
5
 
! Отговори
кака Кармен преди 4 години
Браво на норвежците....скандинавците като цяло са културни хора!
21
4
 
0
 
! Отговори
Елена Ефремова преди 4 години
А името Десислава Атанасова какво е - имах съученички - 2 , едната от Гълъбово, сега имаме здравна министърка, та и Д.Д. се сдоби с една такава сестра по същото време.Занимаваха се с това да следят месечния ми цикъл.
20
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди няколко години четох една статистика за столиците в Европа, кой как ходи на работа.*Процент на хората отиващи на работа с градски транспорт, пеша или на велосипед:Осло - 59%, т.е. 41% отиват на работа с личен автомобилСофия - 75,4%, т.е. 24,6% с личната си колаТа така за войната на Осло с автомобилите.
19
3
 
0
 
! Отговори
Елена Ефремова преди 4 години
Последно , така и не разбрах как се казва сестрата - мъж на Данел Давидоффф и дали е по - голяма, или по-малка.Беше Катя, после стана Ралица, после твърдеше, че се казва Елеонора - това до момент, в който не разбрахме, че Краси Фандъков има дъщеря Елеонора, и последно се казва Александра.Егати, медицинската мафия.Аз пола не му знам на ДД, ТА ЗА НАБОРА ЛИ ДА ПИТАМ.Баща му беше ветеринар и спеше със сиамски котки
18
3
 
1
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Не ме разбираите погрешно. Обожавам тази страна. За първи път като срещнах хомо сапиенс беше именно от там..
17
0
 
8
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Нашите мутри стигат само до точката "събиране на такси" и са до там! Четат избирателно. За подобряване на условия, преференции или други стимули - не го търси. Като в ония виц за мутрата, която водила счетоводство с две графи: "даде ми" и "взех му".
16
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е тъжна новина, няма да има спорове за паркоместа...
15
2
 
0
 
! Отговори
Аз преди 4 години
До 17И ти се вклю4и и ти разбра що е да пишеш тъпни. 4естито!
14
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добре де като пишете коментари какво ви минава през главата? Винаги ми е било интересно? Нарочно ли се опитвате да пишете глупости или просто ви идва естествено?
13
3
 
0
 
! Отговори
Аз преди 4 години
До 13Но И за гориво... о4евидно не ги боли ф***ра за Планетата, както и никои друг...
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До AзНефта не се използва само за гориво...
11
5
 
1
 
! Отговори
преди 4 години
В същото време са едни от наи-големите износители на нефт.. Няква двоина игра играят...
10
10
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Балканския селянин пак тръгнал да коментира манталитет който не разбира.
9
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
колата се използва 1 час на ден ,а през останалите 23 часа тя заема място на улицата