Защо мигачите издават звук?

Днес просто сме свикнали със звука
31 юли 2019 22:25, Нели Христова
23
Защо мигачите издават звук?
Снимка: Pixabay

На пръв поглед въпросът може да ви се стори налудничав. Крокото тиктакане ни подсеща, че мигачът ни е включен, и освен това е един от най-малко дразнещите звуци в съвременните коли, пишат от AutoMedia.

Но всъщност има добра причина да го зададем.

Ранните автомбили не са имали мигачи. После все по-натовареният трафик наложил те по някакъв начин да предупреждават, когато ще завиват. Но чак до края на 30-те години вътре в колите нямало лампичка, която да се включва при активирани мигачи.

Това нововъведение принадлежи на американската компания Buick. За да бъде лампичката мигаща, инженерите на компанията разработват проста електрическа верига, в която токът протича до биметална пластинка. Тя се нагрява и измества, правейки контакт, и лампата светва. После пластинката изстива и прекъсва контакта, и така до безкрай. Именно звукът от деформацията на тази пластинка е всъщност звукът на мигача. Никой не го е планирал като звуково предупреждение - той е просто ефект от технологията на мигащата лампичка.

После технологията еволюирала и простата електрическа верига била заменена от електромагнит и реле - което също цъкало, когато превключвало.

В наши дни обаче и от двете технологии няма и помен - мигането на светодиодните лампички по таблото се управлява директно от компютъра. Но цъкането на мигача е нещо, с което сме отраснали, и производителите предпочитат да не го премахват. В повечето съвременни коли обаче звукът идва от аудиосистемата и е изкуствено синтезиран.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
0
 
! Отговори
jgkjkk преди 4 години
До АнонименОбичам старите коли.
19
1
 
1
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 4 години
До вампириteЕй ти направо ме разсмя. Много си неграмотен, приятелче... с глас съм са смял! И сълзи
18
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отделно когато цъкането е по-бързо това е сигнал за изгорял мигач
17
1
 
0
 
! Отговори
вампириte преди 4 години
Цъкането на мигача бая разсъмва ако си се нещо успал мхххх
16
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От баро така е когато зарзаватчия пише техническа статия всичко идва на обратно по-точно неясно откъде идва
15
9
 
3
 
! Отговори
Блаа преди 4 години
До УфКоя идея е добра? Да чуват мигачите докато карат ли (незрящи и деца)?
14
6
 
23
 
! Отговори
Смех преди 4 години
Смятате, че работата ви е безсмислена? Помислете за момчето, което монтира мигачите в завода на БМВ.
13
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Само дето е наобратно- когато пластината се нагрее и "измества" тока прекъсва, но и това е успех за чалгарите от днес. дръжте ни в течение за новите си открития!
12
4
 
5
 
! Отговори
Уф преди 4 години
Идеятя е добра, напр.за назрящи и деца, но пак се опорочи. Язък.
11
2
 
8
 
! Отговори
Проф. кук преди 4 години
Преди 10-15 години ми се прецака биметалната пластина на жигулатора, и се наложи да купя ново реле, което за мое изумление не цъкаше.
10
3
 
22
 
! Отговори
Простотия преди 4 години
Днес, някакъв пуснал мигач-ляв. Изпреварва. Връща се надясно , обаче левият мигач още свети. За какво е го е пуснал и той не знае. По важно е че в главата на водача нищо не цъка.
9
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И на варбурга мигачите не се изключваха автоматично. Научих се като взема завоя и почна да изправям, да го закачам с малкото пръстче и да го изключвам. Ей така, въртейки волана само пускаш малкото пръстче и шляп! Важно е пръсчето да не е напрегнато, защото може да го навехнеш или пък ще счупиш лостчето. Ако го забравиш и изгасиш двигателчето, остава да свети габарита. Пък като почне да цъка с по-голяма честота, значи некой мигач е изгорел. Това в старите коли, с релетата
8
6
 
23
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
До Анонимен 7Късаха на изпита,но кога беше това?При загниващия социализЪм имаше такива фантастики,сега при демокрацията,дори полигон няма,та някакви "мигачи".
7
14
 
1
 
! Отговори
Нелито Христова преди 4 години
Аз моя мигач си го оставям да ми цъка докато карам за да има нещо да ми шуми да не заспя, тъй че при мен има някаква полза от тази екстра.
6
3
 
14
 
! Отговори
Щерю преди 4 години
А на някои шофьори Винетката им хърка докато шофират...
5
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Простаците на пътя масово не ползват мигачи, а каращия зад тях - ами да фърля боб, белким познае кво им се мота в главите....и на къде мислят да завият...На изпит за шофьорска книжка ако не пуснеш мигач те късаха,а сега масово НЕ СЕ ПОЛЗВА!!!ХА СПРЕТНЕТЕ ЕДНА ТЕМА И ЗА ТОВА ДЕ! ПЪК ДАНО ШОФИРАЩИТЕ СЕ СЕЩАТ, ЧЕ НА ВОЗИЛОТО СИ ИМАТ И МИГАЧИ!!!
4
3
 
40
 
! Отговори
До 2 преди 4 години
Не "цъкат" мигачите в новите коли защото не ги включват ;) а направо с предницата по най нахалния начин се бутат ... ;)
3
1
 
40
 
! Отговори
Жо преди 4 години
СТАРИТЕ модели на "Запорожец" 1968 бяха с ключе за мигачите, монтирано не до волана, а на таблото. Така, на практика, те не се изключваха автоматично при изправяне на волана след завиване.Ключето имаше три позиции- наляво, средна и надясно. След всеки завой трябваше ръчно да го поставиш в средно положение.Двигателят беше монтиран отзад и беше с въздушно охлаждане. При изкачване на Петрохан шофьорите задължително поставяха 30 см клечка да държи повдигнат задния капак, но и това не помагаше.
2
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В новите коли мига ама не цъка.
1
2
 
65
 
! Отговори
Данчо преди 4 години
Случва ви се два-три годишно да публикувате смислени неща. Това е едно от тях. Кратко, ясно и интересно (поне за мен).