Нова мода и втори живот: Класически автомобили, но на ток

Майстори, които обичат автомобилите, им вдъхват нов живот
9 авг 2019 17:00, Нели Христова
8
Нова мода и втори живот: Класически автомобили, но на ток
Снимки: Electric Classic Cars

Всеки път, когато Tesla се блъсне в дърво, късметът се усмихва на група млади ентусиасти.

По цял свят, съживяването на класически автомобили, като се използват нови електрически мотори, се е превърнало в мода. Малки фирми купуват стари части от Nissan и Tesla и ги "трансплантират“ в телата на Porsche, BMW и Ferrari.

Процесът не е сложен – първо се изважда двигателя и резервоара, а на негово място се слага моторът, заедно с батериите. После той се свързва със старата скоростна кутия.  Майсторите се опитват да променят възможно най-малко неща по автомобила,  за да може процесът да е обратим.

"До сега никой от клиентите ни не е поискал колата му да върви отново на бензин“, казва Ричард Морган, собственик на Electric Classic Cars. Всъщност, никой не се е възползвал и от предлаганата услуга, да съхраняват старият му двигател с вътрешно горене.

"Казвам ви го като бивш фен на дизеловите автомобили – електрическите коли са по-добри. Ако преди пет години ми бяхте казали това, щях да ви се изсмея“, казва Морган пред BBC.

Необичайното хоби Ричард открива преди няколко години. Тогава той още е състезател, а отборът му носи напитки и храни с малко електрическо колело Oset.

“То винаги ме е впечатлявало – колко много енергия има в това моторче“, спомня си Морган. Един ден той решава да „присади“ малко моторче на голяма кола. Преди три години превръща хобито си в професия, а сред колите, които е "електризирал“ е и Ferrari 308.

“Не съм започнал да го правя заради околната среда. Просто се запитах как мога да я направя по-бърза и по-издръжлива“, обяснява Ричърд. В добри условия Ферарито ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди.

"Ние не преправяме колите, за да бъде въздухът по-чист, а за да ги спасим“, казва Майкъл Брийм, собственик на EV West. Този подход се оказва успешен за много фирми, а Tesla и нейните конкуренти допринасят за развитието на бизнеса повече, отколкото очакват.

Майсторите не просто използват стари част от изхвърлените за скрап коли, но и се възползват от имиджа, който новите електрически коли си създават.

"Tesla направи ел. автомобилите отново готини, а това допринася повече за продажбите, отколкото изречения като "твоята кола замърсява“ или "твоята кола е гнусна“, обяснява Брийм.

И докато новите коли започват да губят от стойността си веднага щом напуснат шоурума, класическите Поршета или VW Beetle стават все по-ценни и по-ценни.

Разбира се, преминаването от дизел или бензин на ток не е евтино. Понякога подобна промяна може да струва близо 20 хил. евро. Повечето трансформации се правят за първи път, но колкото повече се разпространява технологията, толкова по-евтина става.

Понякога обаче ти трябват само няколко стотачки. За Брийм не винаги е нужно някоя Tesla да катастрофира, за да й вземе частите. Понякога, той използва батерии от стари лаптопи, които са оставени за рециклиране. Това е най-евтиният начин да превърнеш бензиновата си кола в електрическа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
Веско преди 4 години
И аз още преди двайсетина години смятах как да си купя един дърт 5 литров Ягуар, дето данъка му идва към хиляда лева и да му сложа електромотори, ама нямаше батерии тогава.
7
2
 
3
 
! Отговори
Само питам преди 4 години
А, електрически кораби кога?
6
4
 
2
 
! Отговори
Мустанг или Чевил преди 4 години
на ток ? Това е гавра с инженерното творчество !
5
0
 
8
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 4 години
Батерии от стари лаптопи....
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Майк Брюел - Мазерати.
3
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А кво правим зимата?Как ще се стопли купето?Никой не си признава,че дзиндзирика май а?
2
3
 
5
 
! Отговори
Туристче преди 4 години
Токът идва от Мозъците които пият по каса бира и не Мислят за замърсяването ;)
1
6
 
15
 
! Отговори
123 преди 4 години
Що за глупост. Да вземеш стара кола и да вкараш 20000 евро за да работи на ток.