Как един автомобил става по-евтин през годините?

Ето от какво зависи спадането на цената
Обновена: 8 фев 2020 13:07 | 8 фев 2020 13:07, Нели Христова
48
Как един автомобил става по-евтин през годините?
Снимка: БГНЕС

Всеки един автомобил с течение на годините губи от цената си. Но ако преди собствениците на превозното средство го използваха дълго време, сега на вторичния пазар все по-често се срещат коли на три-четири или пет години. Някои от тях се продават за 60% от първоначалната им стойност, но други не успяват да постигнат дори 30%. От какво зависят тези загуби в цената, разкриват експерти на пазара на автомобили на старо.

На първо място цената зависи от състоянието на автомобили и неговите технически характеристи. Също така много важни са марката и модела на продаваната кола. Например, някои автомобили за 5 години губят до 50% от стойността, докато при други намалението е по-малко - до 20%.

Както показват изследванията, за първите 3 години на експлоатация моделите губят между 15 и 40% от първоначаната си цена. Ако един автомобил с бензинов двигател струва 10 000 евро като нов и изминава до 20 000 км на година, то стойността му пада с около с около 830 евро на година. Така се получава, че една кола на 3 години вече струва около 7500 евро при пробег от 60 000 км. А на практика тя почти не се отличава като технически характеристики от напълно нов автомобил.

За определяне на цената пазара на автомобили на старо влияят няколко фактора. Основният е политиката на автомобилния производител. След 3-4 години ползване на даден модел излиза негова обновена версия, а понякога и следващо поколение. Това автоматично означава, че предишният модел поевтинява още като нов с 15-30%.

Важно е и качеството на продаваните автомобили. Не е тайна, че преди 10 и повече години то беше далеч по-високо, докато сега собствениците често се жалват от проблеми и дефекти още на новите си коли. Това се случва дори при само година ползване, което също оказва влияние. Има модели, като китайските например, които на 5 години са загубили до 70% от първоначалната си цена.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
2
 
! Отговори
komitataе в политика преди 4 години
като всичко останало и тук цените са високи сравнения с останалите държави-разни чипосани курници н а по 10 години с епродават за по 6-7 бона в евро
41
2
 
4
 
! Отговори
До Йуу преди 4 години
И как ще стане такова ограничение при положение, че сме колония на Германия? Ако сложим лоши условия за немските автомобили, Меркел звънка една шайба на Бойко и правим каквото Меркел каже.
40
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поредната статия със спорна и безполезена информация.В Германия е нормално да се спазариш с дилъра за 20% отстъпка на автомобил на 0 км. Ако се спазарите да бъде регистриран автомобила за няколко дена или няколко месеца на името на автокъщата, отстъпката може да стане и 30-35%, а автомобилът да е на примерно 3000 км. След 3 години вече колата е на 40% от първоначалната цена.
39
7
 
5
 
! Отговори
Anonimen преди 4 години
Само Мерцедес 124 ще си държи цената винаги
38
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който има пари има и акъл. И обратното. Само глyпaк не би го разбрал.
37
13
 
11
 
! Отговори
Alex преди 4 години
След 5 години я продаваш за 5000лв, и си загубил 3000. Та коя кола е по удобна,стилна,комфортна и надеждна? Аз съм избрал отдавна - стар автомобил,качествено обслужване и нямам проблеми. Който няма акъл и има пари да си купува нови пластмасаляци и да му светят всички ламби на таблото.
36
6
 
6
 
! Отговори
Alex преди 4 години
До ГайдарНе харесвам тази сентенция,и веднага пояснявам защо. Да вземем за примерно сравнение следните автомобили - Шкода Октавия бензин с FSI мотор и DSG скоростна кутия, да кажем 40 000лв. След 4-5 години ще струва под 20 000 и гаранционното обслужване ще ни струва над 6-7 000лв. Демек сме загубили 26-27 000 лева за 5 години. Другата кола е примерно Мерцедес W123 2.0 бензин за 6000лв.Поставяне на газ и пълно обслужване са около 2500лв - става 8500. Караш я 5 години и НЕ ПИПАШ НИЩО!
35
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 19Пич, за разлика от тебе, аз имам други работи в живота, вместо да лежа под 6 коли, че кеф да ку било ръчка, кеф афтуматик ... за теб миже 45000 лева да не са оправдана сума, ама за мен са. Айде!
34
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От работата ми дадоха нова кола. Непрекъснато трябва да я мислиш....Посъветвай се с психолог. Стига си се панирал толкова ....
33
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 31Спри да се водиш по американските акъли и да смяташ всички в загуби и печалби ... глей си кефа батка и тва е!
32
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До дааааЖивота не бил справедлив, ама затова искаш всички да платят ако данъци, че и те да са в твоето положение ... шибек! Да ти падне самолета дано! В буквалния и преносен смисъл :)
31
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами вие сте го казали в статията- преди 10 години качеството на изработка е било по- добро , и ако такава стара кола си я поддържаш и обслужваш ,както трябва , истина е ,че и за токова нещо нямаме пари , тя си е добре за автопарка като цяло ..реалността е в парите ,това е ,което дава живот на колите - добро гориво, добри пътища , добра поддръжка , добро шофиране
30
13
 
9
 
! Отговори
Дааааа преди 4 години
Аман от кошници,трошляци. Който няма, има градски транспорт. Данъци яко на горе. И аз искам да имам самолет, ама нема паре. За туй ползвам авиокомпании. Живота не е справедлив.
29
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всеки който има възможност,кара нови коли. Който няма - кара втора ръка. Относно поевтиняването - при скъпата нова кола 20% поевтиняване са доста повече пари от 50% поевтиняване при евтините нови коли. Демек 20% са по-голяма загуба от 50% поевтиняване.
28
1
 
14
 
! Отговори
до 28 преди 4 години
Е какво пък я мислиш тая кола, да не би шефа ти да ти я е дал назаем, та я пазиш? Има си каско. По-хубаво пък от служебната кола няма. Имам един комшия, взе си некво джиджано Ауди, ама го кара два пъти в седмицата, през другото време е със служебната баничарка. Че и до морето ходи с нея, докато шефа му беше в чужбина.
27
2
 
19
 
! Отговори
Гайдар преди 4 години
Хвали старо - карай ново.
26
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От работата ми дадоха нова кола. Непрекъснато трябва да я мислиш. Наложи се за нея да наема гараж. Дори на паркинг пред магазина да я спра, пак се притеснявах. Смених си работата и си купих уж за временно ползване стара кола. Наложи се да оправя в началото доста неща. Но вече 2 години я карам и освен масло и филтри друго не се е наложило да сменям. Не се притеснявам за нея. Вечер я оставям пред блока и не я мисля.
25
4
 
13
 
! Отговори
Инж преди 4 години
Новите еднолитрови три елиндрови двигатели не могат да изкарат в бъюгарски условия повече от 80-90х км на нова кола. Не си изкаряат и гаранцията, затова и не се предлагат в БГ. А слагат такива мотори и на евтини SUV-ове вече. Двигателя е изцеден на макс, не се ремонтира с нови бутала и т.н. Просто се изхвърля. Да сте виждали на старо "Тико"? За една година край София стана цяла морга с такива и ги спряха. Новите евтини коли карат само до гаранцията, максимум. Колко да струват на старо.
24
5
 
9
 
! Отговори
До 24 преди 4 години
Аз пък предпочитам втора употреба нов автомобил не на повече от 1 година. По евтин е а и няма ддс имаш си всички предимства на нов автомобил излезнал от производствения цех.
23
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Само ретро колите си вдигат цената от година на година, но те са скъпи за поддръжка, и не трябва да им навърташ километри.